Στις top επιλογές τα παραδοσιακά τυριά

Έρευνα αγοράς παραδοσιακών ηπειρωτικών τροφίμων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Ακολουθούν γαλακτοκομικά – κρασιά

Αλ. Καχριμάνης: σκοπός η δημιουργία branding

Ολοκληρώθηκε και δημοσιεύτηκε η πρώτη έρευνα αγοράς των παραδοσιακών Ηπειρωτικών τροφίμων που έγινε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Τμήμα Χημείας- Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων) σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου.
Το εργαστήριο Χημείας Τροφίμων του Τμήματος Χημείας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου, εκπόνησε για πρώτη φορά έρευνα αγοράς των Ηπειρωτικών παραδοσιακών τροφίμων με σκοπό μία πρώτη αποτίμηση της άποψης των καταναλωτών για τα εν λόγω τρόφιμα.

Η έρευνα διενεργήθηκε διαδικτυακά, εν μέσω πανδημίας, το φθινόπωρο του 2020, με τη συμμετοχή 510 συμμετεχόντων πανελλαδικά.
Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές γνωρίζουν τα Ηπειρωτικά τρόφιμα (84,8%), την τοπική τους παραγωγή (86,2%), και τα οφέλη υγείας τους (78,8%). Πιστεύουν ότι προβάλουν την περιφέρεια (95,9%) και ότι εάν τα έβρισκαν στην περιοχή τους θα τα αγόραζαν (82,5%).
Ταυτόχρονα, όμως, πιστεύουν ότι οι εταιρείες παραγωγής των τροφίμων δεν είναι ικανές να τα προωθήσουν εκτός Ηπείρου (54,4%), και ότι γενικότερα η προώθησή τους μάλλον δεν είναι ακόμη ικανοποιητική (μόνον 7,1% θετική άποψη). Οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τα supermarket κυρίως (89,2%), με συχνότητα κυρίως μία φορά την εβδομάδα (38,9%), ή μία φορά τον μήνα (26,7%).

Προτιμούν με σειρά επιλογής τα παραδοσιακά Ηπειρωτικά τυριά (94,3%), γαλακτοκομικά (69,4%), κρασιά (39,1%), αρωματικά φυτά (27,3%), μέλι (38,5%), ζυμαρικά (19,6%), όσπρια (18,4%) και λάδι (14,6%).
Τα ως άνω αρχικά ευρήματα, μαζί με τα υπόλοιπα της έρευνας, δείχνουν μία πρώτη εικόνα της αντίληψης των καταναλωτών για τα Ηπειρωτικά τρόφιμα, και μπορούν να καθοδηγήσουν (μαζί με άλλες πιο εξειδικευμένες έρευνες που προγραμματίζονται) την ανάπτυξη και προώθησή τους στην μετά πανδημία εποχή, στην οποία ο καταναλωτής θα είναι πλέον διαφορετικός!!
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Αpplied Sciences, όπου μπορεί κανείς να βρει επιπλέον πληροφορίες και στοιχεία επικοινωνίας: «Consumers’ attitude and perception toward traditional foods of northwest Greece during the COVID-19 pandemic” D. Skalkos, I.S. Kosma, E. Cahsioti, M. Papageorgiou, R.P.F. Guine, Appl. Sci., 2021, 11, 4080, 1-20. https://doi.org/10.3390/app11094080.

Καχριμάνης: δημιουργία branding
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, αναφερόμενος στην έρευνα αναφέρει: «Η Περιφέρεια Ηπείρου με σκοπό την δημιουργία branding, και την αποτελεσματική προώθηση των Ηπειρωτικών παραδοσιακών τροφίμων σε αυτή την νέα τάξη πραγμάτων διεθνώς, και τους «νέους» σε επιλογές καταναλωτές, σε συνεργασία με το εργαστήριο τροφίμων του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ξεκίνησε μία συνεργασία με σκοπό την κατανόηση των προτιμήσεων και επιλογών των καταναλωτών εντός και εκτός Ελλάδος ως προς τα παραδοσιακά τρόφιμα, και την δημιουργία με βάση τα αποτελέσματα ενός αξιόπιστου, διαχρονικού και αποτελεσματικού branding.

Όλα αυτά με έναν και μοναδικό σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη των εν λόγω προϊόντων και προώθηση τους στις διεθνείς αγορές. Σε αυτό το πλαίσιο υλοποιήθηκε η πρώτη έρευνα αγοράς της αντίληψης και της συμπεριφοράς των καταναλωτών (Ηπειρωτών και μη) ως προς τα Ηπειρωτικά τρόφιμα. Η μελέτη, ως επιστημονικό έργο, δημοσιεύτηκε στον διεθνές επιστημονικό περιοδικό AppliedSciences, 2021, 11, 4080 και κατέδειξε τα πρώτα σημαντικά αποτελέσματα όπως αυτά παρουσιάζονται σε ανακοίνωση του Πανεπιστημίου, που μας δείχνουν τον δρόμο για το πώς να προχωρήσουμε τόσο ως προς στην αναγνώριση των καταναλωτών των παραδοσιακών προϊόντων μετά την πανδημία όσο και ως προς την διαμόρφωση του κατάλληλου branding για αυτούς τους καταναλωτές.
Στην επόμενη φάση σκοπεύουμε να διερευνήσουμε την εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τα παραδοσιακά Ελληνικά τρόφιμα συνολικά για να σταθμίσουμε την θέση των Ηπειρωτικών μέσα σε αυτά, και να επιλέξουμε την στρατηγική προσέγγιση στην Ελληνική αγορά, πριν προχωρήσουμε με περαιτέρω έρευνες ακόμη και σε αγορές του εξωτερικού».

Tην Κυριακή νέος Πρόεδρος
Με πρόσκληση της πλειοψηφούσας Συμβούλου Αγνής Νάκου- Δασούλα την Κυριακή 16 Μαΐου και ώρα 11.00 π.μ. συνέρχεται- μέσω τηλεδιάσκεψης- το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου, με θέματα Ημερήσιας Διάταξης:
•Υποβολή παραίτησης του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου, αποδοχή αυτής και εκλογή νέου Προέδρου.
•Υποβολή παραίτησης του Αντιπροέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου, αποδοχή αυτής και εκλογή νέου Αντιπροέδρου.

Τζαμί Καλούτσανης- Κάστρο Κιάφας
Σχετικά με την πρόταση του ΥΠΠΟ για Τζαμί Καλούτσανης- Κάστρο Κιάφας, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης προέβη στην παρακάτω δήλωση:
«Η ανακοίνωση από την Υπουργό Πολιτισμού της πρότασης που κατατέθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης, δημιουργεί βάσιμες ελπίδες για υλοποίηση μιας πρώτης σειράς στην Ήπειρο μέσω του συγκεκριμένου χρηματοδοτικού προγράμματος.
Δύο από τα έργα αυτά έχουν ωριμάσει χάρη στις πρωτοβουλίες, τις προσπάθειες και χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Ηπείρου.

Πρόκειται για δύο εμβληματικά μνημεία πολιτισμού, όπως είναι η αποκατάσταση και συντήρηση του τζαμιού Καλούτσανης και του κάστρου Κιάφας στο Σούλι. Για να ολοκληρωθούν οι δύσκολες μελέτες και να συνταχθούν έγκαιρα τα τεχνικά δελτία, χρειάστηκαν ευρύτερες συνεργασίες των Υπηρεσιών της Περιφέρειας με τις Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείου και με Τεχνικούς Συμβούλους.
Η Περιφέρεια Ηπείρου είναι έτοιμη να διαβιβάσει μελέτες και για άλλα έργα και δράσεις, στο πλαίσιο προτάσεων που ετοιμάζουν άλλα Υπουργεία για υποβολή τους στο Ταμείο Ανάκαμψης, ακολουθώντας πιστά την πολιτική της να αξιοποιήσει κάθε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη της περιοχής μας».