
Συζήτηση για τα οδικά έργα της Π.Ε. Άρτας
Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Περιφέρειας Ηπείρου
Ποια υλοποιούνται και ποια έχουν προγραμματιστεί
Την ερώτηση κατέθεσε ο Άλκης Παπαχρηστάκης της παράταξης «Ήπειρος Όλον»
Βασίλης Ψαθάς: δίνουμε 3 εκατ. ευρώ για τη διπλή γεφύρωση του Αράχθου
«Δεν έχουμε αφήσει ζητήματα της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας χωρίς να επιληφθούμε. Οι ανάγκες βέβαια είναι πολλές. Δυστυχώς τα καιρικά φαινόμενα συχνά αφήνουν πίσω τους πληγές και ζημιές που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα και προκαλούν καθυστερήσεις στην υλοποίηση άλλων προγραμματισμένων έργων» τόνισε στη συνεδρίαση Λογοδοσίας ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Άρτας κ. Βασίλης Ψαθάς απαριθμώντας τα έργα που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν προγραμματιστεί.
Η ενημέρωση ήταν απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσε η παράταξη «Ήπειρος Όλον» δια του Περιφερειακού Συμβούλου Άρτας κ. Άλκη Παπαχρηστάκη.
Πιο συγκεκριμένα για οδικά έργα της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας, που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν προγραμματιστεί, ενημέρωσε το Περιφερειακό Συμβούλιο ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Άρτας κ. Βασίλης Ψαθάς, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσε η παράταξη «Ήπειρος Όλον» δια του Περιφερειακού Συμβούλου κ. Άλκης Παπαχρηστάκης.
Στην τοποθέτησή του ο κ. Β. Ψαθάς, ανέφερε:
«Θα περίμενα ο κύριος Παπαχρηστάκης, ο οποίος σε προηγούμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου είχε εκφράσει μεγάλη αγωνία για τη διπλή γεφύρωση του Αράχθου, σήμερα να είχε ένα θετικό λόγο για την προσπάθεια που έγινε με θετικό αποτέλεσμα και το έργο δημοπρατείται.
Αντί αυτού, μας παραθέτει σήμερα ένα κατάλογο δρόμων που πρέπει να αποκαταστήσει η Περιφέρεια. Στην πολιτική αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί μια απόπειρα υποβάθμισης μιας θετικής εξέλιξης για την Άρτα, βάζοντας στη συζήτηση άλλα ζητήματα ή και προβλήματα. Τη χαρακτηρίζω απόπειρα, για τον απλό λόγο, ότι τα πραγματικά γεγονότα, τον διαψεύδουν και μας δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσουμε μια σειρά από έργα που προχωρήσαμε ή και έχουμε σε εξέλιξη. Η διπλή γεφύρωση του Αράχθου, όμως είναι μια ακόμη επίδειξη ενδιαφέροντος της Περιφερειακής Αρχής για την Περιφερειακή Ενότητα Άρτας. Μόνο για αυτό το έργο η Περιφέρεια διαθέτει από δικούς της πόρους 3 εκατομμύρια ευρώ. Ο κ. Παπαχρηστάκης όμως κάνει και κάτι άλλο: Στη λίστα όσων πρέπει να γίνουν κατά τη γνώμη του περιλαμβάνει και έργα είτε των Δήμων, είτε άλλων φορέων, όπως των ΤΟΕΒ ή και του ΦΟΣΔΑ. Τυχαίο; Από άγνοια; Από πολιτική σκοπιμότητα; Μπορεί το ένα, μπορεί και τα τρία.
Συγκεκριμένα:
-Να το επαναλάβουμε ότι η αγροτική οδοποιία ανήκει στους Δήμους και η Περιφέρεια Ηπείρου συνδράμει κατά διαστήματα και κατά περίπτωση μέσω Προγραμματικών Συμβάσεων.
• Η κατασκευή κόμβου στην Κυράτσα, είναι αρμοδιότητα του Δήμου Νικολάου Σκουφά.
• Η στροφή Αμφιθέας, είναι εντός οικισμού, και η αρμοδιότητα ανήκει στο Δήμο Γ. Καραϊσκάκη.
• Οι διαδημοτικές συνδέσεις Άνω Πέτρα- Μεγάρχη είναι αρμοδιότητας του Δήμου
• Η πρόσβαση προς τη Μονάδα Κομποστοποίησης είναι αρμοδιότητα του ΦΟΣΔΑ και η Περιφέρεια είχε αναλάβει με χρηματοδότηση από το Interreg μόνο την κατασκευή του εργοστασίου.
-Στη λίστα αυτή προστέθηκε πριν δέκα ημέρες και ένα ακόμη έργο: Ο δρόμος Αθαμάνιο- Θεοδώριανα, με προϋπολογισμό 2 εκ. ευρώ, τον οποίο θα ολοκληρώσει η Περιφέρεια Ηπείρου, όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών.
Σε ότι αφορά το επαρχιακό δίκτυο και την σύνδεση Περιφέρειας και όμορων Νομών, η Περιφέρεια:
• έχει διαθέσει περίπου 900.000 ευρώ για την σύνδεση με Θεσσαλία (Πηγές έως όρια Νομού).
• Για τη σύνδεση με Δυτική και Στερεά Ελλάδα έχει ολοκληρωθεί το έργο Μεσόπυργος – Αυλάκι – όρια Νομού π/υ 2,6 εκ. ευρώ και έχει σταλεί στο Υπουργείο τεχνικό δελτίο 3 εκ. ευρώ της Β΄ φάσης του έργου για ένταξη σε πρόγραμμα.
• Έχει ολοκληρωθεί και το έργο Αστροχώρι – Μεγαλόχαρη Α΄ φάση π/υ 2,2 εκ. ευρώ και η Β΄ φάση π/υ 2,5 εκ. ευρώ.
Από μέρους των γειτονικών Περιφερειών δεν έχει υλοποιηθεί κάποιο σχετικό έργο σύνδεσης.
Συνεχίζοντας:
• Το έργο Καστανιά – Τετράκωμο έχει ολοκληρωθεί και ενώνει δύο ορεινούς όγκους.
• Η διάνοιξη του δρόμου Κομπότι – Κόπραινα, είναι σε φάση μελέτης, ενώ η γέφυρα είναι σε φάση κατασκευής, υπάρχει ανάδοχος.
• Ο δρόμος Μεγαλόχαρη- Μεσόπυργος έχει συντηρηθεί και αν χρειαστεί θα συντηρηθεί εκ νέου.
• Για το δρόμο Δημαριό – Κομπότι, παρότι είναι αγροτικός δρόμος έχουμε εγκρίνει πίστωση 300.000 ευρώ.
• Στο τεχνικό πρόγραμμα της Π.Ε. Άρτας εντάχθηκε μελέτη για τον κόμβο Σελλάδων – Κομπότι.
• Δεν έχουμε ενημερωθεί σε ποια χρηματοδοτικά εργαλεία αναφέρθηκε ο κ. Τζιτζικώστας, ωστόσο στο ΕΣΠΑ δεν υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης για το έργο Άρτα- Καρδίτσα.
Εκτός αυτών:
• Τον περασμένο Οκτώβριο η Περιφέρεια κατέθεσε πρόταση χρηματοδότησης για το έργο άρδευσης μέσω του φράγματος Κομποτίου, προϋπολογισμού 75 εκ. ευρώ.
Όσα προανέφερα αποδεικνύουν ότι δεν έχουμε αφήσει ζητήματα της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας χωρίς να επιληφθούμε. Οι ανάγκες βέβαια είναι πολλές. Δυστυχώς τα καιρικά φαινόμενα συχνά αφήνουν πίσω τους πληγές και ζημιές που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα και προκαλούν καθυστερήσεις στην υλοποίηση άλλων προγραμματισμένων έργων.
Σημασία δεν έχει τι μπορεί να ειπωθεί μια δεδομένη στιγμή, αλλά τι γίνεται σε βάθος χρόνου. Και εμείς είμαστε Περιφερειακή Αρχή των πράξεων και όχι των λόγων».
