Συνάντηση της Δ.Ε. του Επιμελητηρίου Άρτας με την Ένωση Φοροτεχνικών
Θέλουν ρεαλιστικές λύσεις
-Με κρατική επιδότηση η καθιέρωση ηλεκτρονικών βιβλίων
-Γιάννης Γκολομάζος: να αυξηθεί ο προϋπολογισμός για «Ενίσχυση Μικρών Επιχειρήσεων»
Οι επιπτώσεις της πανδημίας στη λειτουργία των επιχειρήσεων και τα προβλήματα, που έχουν ανακύψει από την καθιέρωση της τήρησης των Ηλεκτρονικών βιβλίων (my DATA), αποτέλεσαν το αντικείμενο της συνάντησης της Διοικητικής Επιτροπής του Επιμελητηρίου Άρτας με την Ένωση Φοροτεχνικών Επαγγελματιών Άρτας –Φιλιππιάδας.
Όπως επισήμαναν τα μέλη του ΔΣ της Ένωσης η καθιέρωση Ηλεκτρονικών βιβλίων παρουσιάστηκε ως «παγκόσμια καινοτομία», ωστόσο δεν γίνεται καμιά αναφορά στο κόστος, το οποίο συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να προσαρμοστούν σε μια τόσο μεγάλη και «δαπανηρή» αλλαγή, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία την οποία προκάλεσε η Πανδημία.
Με δεδομένα μάλιστα, τα προβλήματα, που έχουν προκληθεί από τα μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση του covid19 οι επιχειρήσεις καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες για να επιβιώσουν και να συντηρηθούν και έπεται συνέχεια.
Όπως υποστηρίζει η Ένωση Φοροτεχνικών θα έπρεπε πρώτα να επιβληθεί το ηλεκτρονικό τιμολόγιο σε όλους τους επαγγελματίες, όπως εφαρμόζεται σε όλη την Ευρώπη και να ακολουθήσει η ομαλή μετάβαση στα ηλεκτρονικά βιβλία.
Στο πλαίσιο αυτό και για να ολοκληρωθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων σωστά, προτείνουν την πιλοτική και χωρίς πρόστιμα εφαρμογή των Ηλεκτρονικών βιβλίων, τουλάχιστον για το 2021, την επίλυση των πολυετών τεχνικών δυσλειτουργιών υπερφόρτωσης του δικτύου λόγω και του επικείμενου αυξημένου όγκου δεδομένων που θα δεχτεί το σύστημα, τη Διαχείριση της πλατφόρμας αποκλειστικά από Λογιστές Φοροτεχνικούς για όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως τζίρου, ώστε να διασφαλιστούν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, την Επιδότηση από την Πολιτεία του κόστους μηχανογράφησης των επιχειρήσεων (εξοπλισμός,softwareκλπ) και τέλος την ενημέρωση των επαγγελματικών φορέων (Επιμελητήρια, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΠΟΦΕΕ κ.ά.) από την ΑΑΔΕ, με την ολοκλήρωση του εγχειρήματος και αφού θα έχει δοκιμαστεί στην πράξη από όλους.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Γκολομάζος επισήμανε πως οι διαρκώς κλιμακούμενες εξελίξεις από την εξάπλωση της πανδημίας και οι επιπτώσεις της στην αγορά με κύρια την έλλειψη ρευστότητας δημιουργούν ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, μέσα στο οποίο καλούνται οι επιχειρήσεις καταρχήν να επιβιώσουν και κατά δεύτερον να λειτουργήσουν.
Ο κ. Γκολομάζος υποστήριξε μάλιστα, ότι θα πρέπει άμεσα, να υπάρξει αύξηση του προϋπολογισμού του έργου «Ενίσχυση Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στην Περιφέρεια Ηπείρου» της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ήπειρος 2014-2020, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν και να ενισχυθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά στην υποχρεωτική εφαρμογή των ηλεκτρονικών βιβλίων, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου συμφώνησε με τα μέλη της Ένωσης Φοροτεχνικών ότι απαιτείται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα προσαρμογής, καθώς οι επιχειρήσεις -πόσο μάλλον άλλοι κλάδοι, όπως οι αγρότες- δεν έχουν «εκπαιδευτεί» για τη νέα πραγματικότητα και οι λογιστές δεν μπορούν να ανταποκριθούν εν μέσω πανδημίας, λόγω του αυξημένου φόρτου εργασίας, που προστέθηκε εξαιτίας των νέων μέτρων στήριξης (πλήθος αιτήσεων που υποχρεούνται να υποβάλουν είτε στο Taxisnet είτε στην ΕΡΓΑΝΗ για λογαριασμό των πελατών τους, προκειμένου να ενταχθούν στα μέτρα στήριξης λόγω της πανδημίας). Επιπλέον επισήμανε ότι θα πρέπει να υπάρξει κρατική επιδότηση, καθώς η καθιέρωση ηλεκτρονικών βιβλίων σημαίνει πρόσθετο κόστος για τις επιχειρήσεις σε μια οικονομικά δύσκολη εποχή.