Συνήγορος του Καταναλωτή: Τι παράπονα έχουν οι καταναλωτές από τις ασφαλιστικές εταιρίες;
Την Έκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για το έτος 2019, με τίτλο «Εξ αποστάσεως αγορές, αλλά με προσοχή. Για να είμαστε ασφαλείς!» επέδωσε στον Πρόεδρο της Βουλής, κ. Κωνσταντίνο Τασούλα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Ελευθέριος Ζαγορίτης, ο οποίος συνοδευόταν από τη Βοηθό Συνήγορο του Καταναλωτή, κ. Βασιλική Μπώλου.
Ο κ. Ζαγορίτης παραδίδοντας την Έκθεση ανέφερε: «Με τον τίτλο της Έκθεσης θέλαμε να σηματοδοτήσουμε το ζήτημα των ασφαλών συναλλαγών στο διαδίκτυο. Είναι δε ευρηματικός ο τίτλος αυτός, καθώς λόγω της συγκυρίας της πανδημίας είχαμε πολύ αυξημένη κίνηση στις διαδικτυακές, τις εξ αποστάσεως αγορές, από ηλεκτρονικά καταστήματα. Δυστυχώς είχαμε και αφερέγγυους πωλητές, οι οποίοι προπληρώνονταν, συνήθως για ηλεκτρονικά προϊόντα, όπως υπολογιστές, τηλέφωνα και άλλα σχετικά, και εξαφανίζονταν.» Ο κ. Ζαγορίτης τόνισε ότι ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που αναφέρεται στην Έκθεση είναι οι χρεώσεις με μηνύματα πενταψήφιων αριθμών, που στέλνονταν μέσω υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, ανεξάρτητα αν άνοιγε ο καταναλωτής ή όχι το μήνυμα. «Είχαμε αύξηση 85% στις απάτες αυτές μέσα στο 2019. Πολλοί καταναλωτές βρέθηκαν χρεωμένοι, με μικρά ενδεχομένως ποσά, αλλά ο συνολικός τζίρος ήταν μεγάλος.
Γενικά είχαμε μεγάλη αύξηση των καταγγελιών, αλλά η επίλυση των υποθέσεων έφτασε το 83%, με μέσο ρυθμό τους τρεις μήνες. Με τη διαμεσολάβησή μας και την εξωδικαστική επίλυση των υποθέσεων αυτών απαλλάξαμε τα δικαστήρια από φόρτο εργασίας. Οι υποθέσεις που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή με καταγγελίες, αναφορές και αιτήματα διαμεσολάβησης μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών έχουν αυξηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2020 κατά 30%, με 7.200 υποθέσεις, ενώ ολόκληρο το 2016 είχαμε 7.100 υποθέσεις. Το προσωπικό του Συνηγόρου δεν επαρκεί για να βγάλουμε τέτοιον όγκο δουλειάς στον ανάλογο χρόνο και με την ανάλογη ποιότητα» επεσήμανε ο κ. Ζαγορίτης.
Ο Πρόεδρος της Βουλής, παραλαμβάνοντας την Έκθεση, συνεχάρη τον Συνήγορο του Καταναλωτή για το έργο του. Σύμφωνα με την Έκθεση, ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες, καταναλωτικά αγαθά, καθώς και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (πιστωτικά ιδρύματα και ασφαλιστικές εταιρείες) είναι, διαχρονικά, οι κλάδοι της αγοράς που συγκεντρώνουν τις περισσότερες αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Σχετικά μεγάλος αριθμός αναφορών υποβάλλονται από καταναλωτές και για τους κλάδους της ενέργειας-ύδρευσης, καθώς και των γενικών υπηρεσιών προς καταναλωτή (υπηρεσίες υποστήριξης, προσωπικής μέριμνας, επισκευής μεταφορικών μέσων, καθαρισμού, κ.λπ.).