Τι είπε ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης για τον κόμβο Δρίσκου
Επισυνάπτονται σημεία τοποθέτησης του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη
Στην Ειδική Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τη Λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, απάντησε ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης για την για είσοδο από την Εγνατία Οδό στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων από την μεριά του Δρίσκου.
Η σύνδεση του Βορείου Τμήματος της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων με την Εγνατία οδό μας απασχολεί από τότε που δόθηκε στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας, που αντικειμενικά πλέον άλλαξε τις τύχες της Ηπείρου και σε συνδυασμό με την Ιόνια Οδό άλλαξε τις τύχες και όλης της Βορειοδυτικής Ελλάδος, είπε ο κ. Καχριμάνης και τόνισε συνοπτικά θα ενημερώσω για τα εξής:
-Οι πρώτες προσπάθειες ξεκίνησαν το 2009, όταν ως Νομάρχης είχα ζητήσει την κατασκευή κόμβου στην περιοχή Δροσοχωρίου. Τη μελέτη είχε αναλάβει η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. η οποία όμως δεν προχώρησε παραπέρα, καθώς όπως μας είχε αναφερθεί δεν καλύπτονταν οι απαιτήσεις ασφάλειας. Στη συνέχεια θέσαμε το ζήτημα της σύνδεσης μέσω του Δρίσκου. Το 2010 ο τότε Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή (Μ. Παντούλας) μεταφέρει απάντηση της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. η οποία είναι αρνητική για το έργο, επικαλούμενη σοβαρά τεχνικά προβλήματα.
Επιμένουμε και στις 1.8.2016, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. επαναλαμβάνει ότι η κατασκευή του εν λόγω κόμβου δεν κρίθηκε σκόπιμη.
-Το 2018 ο τότε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Απ. Αντωνακούδης, σε απάντηση ερώτησης που είχε καταθέσει ο τότε βουλευτής κ. Κ. Τασούλας επαναλαμβάνει ότι δεν είχε κριθεί σκόπιμη η κατασκευή κόμβου στην περιοχή του Δρίσκου και επιπλέον, πως δεν μπορούσε να γίνει καμία μεταβολή στα στοιχεία οδού, όπως αυτά είχαν ληφθεί υπόψη στο σχεδιασμό της παραχώρησής της στο ΤΑΙΠΕΔ.
Μετά από σύσκεψη που είχε γίνει στην Περιφέρεια Ηπείρου, στις 20 Δεκεμβρίου του 2018 στείλαμε επιστολή στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε. στην οποία αναφέραμε ότι είμαστε στη διάθεση της Εταιρείας για να προετοιμάσουμε με δικούς μας πόρους προμελέτη και στη συνέχεια την οριστική, ώστε να υπάρχει απόλυτη ετοιμότητα για την υλοποίηση του έργου, όταν ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του οδικού άξονα. Αμέσως αναθέσαμε στην εταιρία ΑΝΑΧ NW την εκπόνηση προκαταρκτικής /διερευνητικής προμελέτης για τη δυνατότητα κατασκευής πλήρη κόμβου μετά τη σήραγγα Δρίσκου, από την οποία προέκυπτε ότι μπορεί να γίνει η αναβάθμιση του ημικόμβου (έξοδος από Ιωάννινα) σε πλήρη κόμβο.
-Παράλληλα δρομολογήσαμε και κατασκευάσαμε το έργο βελτίωσης της επαρχιακής οδού σύνδεσης της Εγνατίας Οδού στην περιοχή της Μπαλτούμας, που σήμερα λειτουργεί ικανοποιητικά. Τη βελτίωση του συγκεκριμένου τμήματος μας το είχε προτείνει η ΕΓΝΑΓΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.. Το 2021 με έγγραφό μας ζητήσαμε την τοποθέτηση ενημερωτικής πινακίδας επί της Εγνατίας οδού που να καθοδηγεί τους οδηγούς για έξοδο προς Ιωάννινα, Αλβανία, Μ. Γότιστα- Κράψη. Επανήλθαμε στο αίτημά μας, τον Μάιο του 2022, αλλά και πάλι δεν έγινε απολύτως τίποτε.
Ως προς το σκέλος της προμελέτης,- με οριστική τοποθέτηση επί του εδάφους- η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου έστειλε στις 10 Απριλίου 2024 στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. την οριζοντιογραφία του προτεινόμενου ημικόμβου στη θέση «Δρίσκος». Ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των υπηρεσιών και με νέο έγγραφό της στις 17 Ιουνίου 2024, μέσω της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων ζητήσαμε εκ νέου της έγκριση της προμελέτης.
-Στις 4 Ιουλίου 2024 η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. απαντά ότι ο αυτοκινητόδρομος τελεί υπό παραχώρηση και ως εκ τούτου η δημιουργία οποιουδήποτε νέου κόμβου, αποτελεί αρμοδιότητα του ΤΑΪΠΕΔ και χρήζει της σύμφωνης γνώμης αυτού.
Στις 19 Ιουλίου 2024 στάλθηκε από την υπηρεσία και στο ΤΑΪΠΕΔ η οριζοντιογραφία, για την οποία θα πρέπει να ενημερωθεί πλέον και ο παραχωρησιούχος.
Την περίοδο που διανύουμε όμως δεν μπορεί να γίνει καμία συζήτηση καθώς περιμένουμε την ολοκλήρωση των διαδικασιών μεταβίβασης της αρμοδιότητας και της χρήσης του οδικού άξονα από την εταιρία που κέρδισε το σχετικό διαγωνισμό παραχώρησης..
Από όσα εξιστόρησα, αποδεικνύεται ότι η Περιφερειακή Αρχή δεν έχει αφήσει το θέμα στην τύχη του, προσπαθεί να βρει λύση, έχει ήδη καταβάλλει σημαντικά ποσά από πόρους της, ωστόσο υπάρχουν διαδικασίες που υπερβαίνουν κατά πολύ τις αρμοδιότητές της.
Μόλις αναλάβει τυπικά και ουσιαστικά την ευθύνη λειτουργία του οδικού άξονα η ανάδοχος εταιρία θα επανέλθουμε.