«ΤΟ ΒΗΜΑ της Άρτας»: Τι έδειξε έρευνα μεταξύ των μαθητών της Άρτας Η γενιά Της μεγάλης ΦΥΓΗΣ!

Το 92% σκέφτονται να φύγουν μετά το Λύκειο

Μόνο το 10% είναι ευχαριστημένοι από την πόλη

Το 83% θεωρούν πως η Άρτα δεν έχει νεανικά στέκια

Το 90% δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τα έργα στο κέντρο

Απογοητευμένο το 90% των μαθητών με τις υποδομές και τις διεξόδους που τους προσφέρει η πόλη σήμερα ενώ
το 43% θεωρεί ότι η κατάσταση θα μείνει ίδια και στο μέλλον και το 33% ότι θα χειροτερέψει- Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις το 8% θέλει να παραμείνει μετά την αποφοίτηση του.

Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα της έρευνας μεταξύ μαθητών της Άρτας, που διενεργήθηκε στα πλαίσια της κοινής έκδοσης από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, με τη συνεργασία μαθητών και μαθητριών της Άρτας σε ένα πρόγραμμα εκδόσεων Μαθητικών Εφημερίδων.

Για την Άρτα, η Μαθητική Εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ της Άρτας, κυκλοφόρησε ως ένθετο στο ΒΗΜΑ της Κυριακής ΤΗΝ Κυριακή 2 Μαρτίου, με την Διεύθυνση και τους μαθητές του 3ου Λυκείου Άρτας.
Πέραν των άλλων, το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο της μαθητικής αυτής έκδοσης είναι πως η νέοι, γυρίζουν την πλάτη στην Άρτα, καθώς δεν ικανοποιεί ούτε κατ’ ελάχιστον τα ενδιαφέροντα και τις επιθυμίες της μαθητιώσας νεολαίας της περιοχής μας.

Η έρευνα έγινε μεταξύ 100 μαθητών (61 κορίτσια και 39 αγόρια) και το κείμενο που υπογράφουν οι ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΗ ΡΗΓΑΝΑ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΥΓΓΟΥΝΑ ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ, έχει τίτλο «Χάσμα χωρίς… γέφυρα της Άρτας με τους νέους» και αναφέρει τα εξής:

« Η Άρτα είναι η πόλη που ζούμε και που έχουμε ως πατρίδα µας. Πόσο, όμως, ευχαριστημένοι είμαστε εμείς οι νέοι από τις συνθήκες ζωής που µας προσφέρει; Η έρευνα µας αποκαλύπτει ότι η συντριπτική πλειονότητα των νέων (90%) δεν είναι ικανοποιημένη από την καθημερινότητα και τις υποδομές στην πόλη µας.
Για να το ανακαλύψουμε αυτό, συγκεντρώσαμε τις απόψεις 100 συμμαθητών και συμμαθητριών µας σε µια έρευνα που έγινε µε συγκεκριμένα ερωτήματα και επιστημονική μεθοδολογία. ‘Πέρα από αυτό όμως, στόχος µας ήταν και να μπορέσουν να µας εκφράσουν οι συνομιλητές µας κάποια από τα παράπονά τους και τους προβληματισμούς τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν επίσης ότι ελάχιστοι από αυτούς επιθυμούν να παραμείνουν στην πόλη
µας μετά την αποφοίτησή τους (µόνο 8 στους 100!).

Αναφερόμενοι στο θέμα της ψυχαγωγίας τους στην Άρτα οι περισσότεροι νέοι είναι δυσαρεστημένοι από αυτή,
καθώς 83 στους 100 θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά μέρη ψυχαγωγίας για την ηλικία τους. Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση, η πλειονότητα των ερωτηθέντων προτείνει περισσότερα κέντρα ψυχαγωγίας και χώρους διασκέδασης για νέους, περισσότερα μαγαζιά, δημιουργία θεάτρων και διοργάνωση εκδηλώσεων, αλλά και αθλητικών δραστηριοτήτων. Μεμονωμένα βρίσκουμε και αιτήματα για βιβλιοθήκες, κινηματογράφους, πλατείες, μπόουλινγκ, κ.ά.

Στον εμπορικό τομέα οι μαθητές δεν είναι ευχαριστημένοι από τη σημερινή εικόνα της αγοράς (90 στους 100 καθόλου έως ελάχιστα και 8 λίγο) και επισημαίνουν αρκετές ελλείψεις. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτές φαίνεται να παίζουν τα καταστήματα ρούχων.

Τέλος, οι προσδοκίες για τη βελτίωση της κατάστασης της πόλης µας δεν φαίνεται να είναι αρκετά υψηλές, καθώς µόνο 24 στους 100 πιστεύουν ότι η κατάσταση στο μέλλον θα βελτιωθεί, ενώ 43 θεωρούν πως θα μείνει ίδια και 33 προβλέπουν ότι θα χειροτερέψει.

 

 

Για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στην πόλη µας οι περισσότεροι συμμαθητές και συμμαθήτριές µας προτείνουν να ανοίξουν περισσότερα μαγαζιά (17 άτομα) και εμπορικά κέντρα (12), ενώ αρκετοί θεωρούν ότι η ολοκλήρωση των έργων ανάπλασης του κέντρου της πόλης θα σημάνει αυτόματα και τη βελτίωσή της (14). Μεγάλη είναι η επιθυμία των ερωτηθέντων για χώρους διασκέδασης και αθλητικά κέντρα, ενώ δεν λείπουν
προτάσεις για πάρκα, αξιοποίηση των ιστορικών χώρων και κυρίως του κάστρου της πόλης, απαίτηση για περισσότερο ενδιαφέρον από της αρχές κ.λπ.

Για τις αιτίες της μειωμένης τουριστικής προσέλευσης στην πόλη, οι απαντήσεις που έδωσαν οι συμμαθητές και συμμαθήτριές µας δείχνουν µάλλον μικρή γνώση της περιοχής µας, οπωσδήποτε ελλιπή προβολή των χώρων τουριστικού ενδιαφέροντος και αναγκαιότητα δημιουργίας κινήτρων για τους νέους ώστε να επισκεφθούν την Άρτα.

 

 

 

 

 

Η καθημερινότητα στο «πληγωμένο» σχολείο μας

«Η ανύπαρκτη θέρμανση, οι υποδομές που δεν συντηρούνται, η έλλειψη καθαριότητας, η αδιαφορία των  αρμόδιων φορέων της Πολιτείας»

Ένα από τα κείμενα που φιλοξενούνται στο «ΒΗΜΑ της Άρτας», αναφέρεται καθαρά στην καθημερινότητα στο σχολείο όπως την βιώνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες. Και στο κείμενο αυτό, είναι καθαρά τα μηνύματα των νέων της πόλης μας σε κάθε αρμόδιο.

Στο κείμενο των ΝΑΤΑΛΙΑΣ ΚΑΨΑΛΗ, ΔΑΝΑΗΣ ΓΚΟΚΑ, ΕΥΘΥΜΙΑΣ ΚΑΠΠΟΥ, ΧΡΥΣΑΥΓΗΣ ΚΑΡΑΜΠΑ τονίζονται τα εξής:

«Η κακή κατάσταση των σχολικών υποδομών αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα σήμερα.

Πολλά σχολεία είναι παλιά, φθαρμένα, και με ανεπαρκείς εγκαταστάσεις, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία μάθησης. Η έλλειψη βασικών πόρων δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία περιορίζοντας τις δυνατότητες των καθηγητών να προσφέρουν ποιοτική εκπαίδευση. Είναι επιτακτική ανάγκη να αναγνωριστούν

τα υπάρχοντα προβλήματα προκειμένου να διασφαλιστεί ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης για τον κάθε άνθρωπο.

Καθημερινά αντιμετωπίζουμε προβλήματα στις υποδομές τους όπως σπασμένες πόρτες, χαλασμένα πόμολα, φθαρμένα ή σπασμένα παράθυρα.

Εκτός από την καθημερινή δυσκολία που προκαλούν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, θέτουν επιπλέον σε κίνδυνο την ασφάλεια και τη σωματική τους ακεραιότητα. Τις περισσότερες φορές η καθυστέρηση επισκευής τους οφείλεται στην έλλειψη κονδυλίων, την υπερβολική γραφειοκρατία ή ακόμα και στην αδιαφορία των ανάλογων φορέων. Φυσικά και υπάρχουν διαμαρτυρίες από τους μαθητές, ωστόσο η λύση στα προβλήματα είτε γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση είτε δεν γίνεται ποτέ.

Έλλειψη αναλωσίμων 

Ένα δεύτερο ζήτημα το οποίο πλήττει το σχολείο μας είναι η έλλειψη υλικών και αναλωσίμων. Οι εκτυπωτές συνήθως είτε έχουν τεχνικά προβλήματα είτε είναι δυσλειτουργικοί, το χαρτί δεν είναι πάντα διαθέσιμο, ακόμα και υλικά καθαριότητας και ατομικής υγιεινής μπορεί να μην υπάρχουν για μέρες.

Συγχρόνως ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο μας είναι η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι σχολικές τουαλέτες. Πολλές φορές δε, παραλείπεται μέχρι και η τακτική καθαριότητά τους! Η έλλειψη βασικών προϊόντων, όπως χαρτί υγείας και σαπούνι, δημιουργούν ανθυγιεινές συνθήκες. Παράλληλα

οι κατεστραμμένες υποδομές, όπως για παράδειγμα οι βρύσες, εμποδίζουν την ορθή χρήση τους.

Τέλος, η έλλειψη θέρμανσης τον χειμώνα και ανεμιστήρων το καλοκαίρι απασχολεί και το σχολείο

μας. Κατά τους χειμερινούς μήνες οι χαμηλές θερμοκρασίες καθιστούν τις αίθουσες διδασκαλίας δυσάρεστες και ανυπόφορες με αποτέλεσμα να μειώνεται η συγκέντρωση και η απόδοση των μαθητών. Ανυπόφορο βέβαια δεν είναι μόνο το κρύο, αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, που προκαλούν συχνά λιποθυμίες και δυσκολίες στην αναπνοή.

Ιδιαίτερα στις αίθουσες που χρησιμοποιούνται για ενδοσχολικές ή πανελλήνιες εξετάσεις απαιτείται η τοποθέτηση ανεμιστήρων.

Συνοψίζοντας, η κακή κατάσταση των υποδομών στα σχολεία αποτελεί μια σημαντική πρόκληση.

Οι αρμόδιοι φορείς οφείλουν να επενδύσουν στην αναβάθμιση των σχολείων ώστε να δημιουργηθούν ασφαλή και ευχάριστα περιβάλλοντα μάθησης. Μόνο έτσι θα μπορέσει να εξασφαλιστεί η ποιότητα εκπαίδευσης και η ευημερία των μαθητών.