Το «ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ» για την σύνδεση της Πρέβεζας με το βασικό οδικό δίκτυο
Σχετικά με την παρουσίαση του Στρατηγικού Σχεδίου και Μελετών της Περιφέρειας Ηπείρου για την σύνδεση της Πρέβεζας με το βασικό οδικό δίκτυο Πρέβεζα – Ιόνια οδός (Δυτικός Άξονας) και Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα, εξέδωσε ανακοίνωση η παράταξη «ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ».
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, αντιπροσωπία της περιφερειακής παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», από τον επικεφαλής και τον Περιφερειακό Σύμβουλο Π.Ε. Πρέβεζας Θεόδωρο Κορωναίο, παραβρέθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Πρέβεζα, την Δευτέρα 31/7, για την παρουσίαση του σχεδίου της περιφερειακής αρχής αναφορικά με την σύνδεση της Πρέβεζας με το βασικό οδικό δίκτυο.
Ο οδικός άξονας Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα προτείνεται να αναβαθμιστεί σε τρίιχνο αυτοκινητόδρομο από τον κόμβο «Φραξίλας» Καναλίου μέχρι Πάργα – Πλαταριά – Ηγουμενίτσα, με τον κόμβο «Φραξίλας» να γίνεται ισόπεδος και όχι ανισόπεδος.
Ο οδικός άξονας που θα συνδέσει την Πρέβεζα με την Ιόνια οδό, μέσω Φιλιππιάδας, θα έχει χαρακτηριστικά τετράϊχνου α/δ, χωρίς ΛΕΑ και θα μελετηθεί τμηματικά – «κομμάτι – κομμάτι», κατά την έκφραση του Περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη. Εξετάστηκε η εναλλακτική όδευση παράκαμψης της Φιλιππιάδας από Ρωμιά – Τύρια- Στεφάνη και απορρίφθηκε.
Εγκαταλείπεται η μελετηθείσα από το Υπουργείο Υποδομών όδευση ανατολικά του ποταμού Λούρου και προτείνεται νέα χάραξη δυτικά, ανάμεσα στο ποτάμι και την πόλη που θα καταλήγει στην Γέφυρα Καλογήρου, σε ισόπεδο και όχι ανισόπεδο κόμβο. Ακολουθεί αναβάθμιση σε 4ιχνο του οδικού τμήματος μέχρι Στεφάνη – Λούρο, παράκαμψη ανατολικά του οικισμού Λούρου έως τον ισόπεδο κόμβο του Ζέφυρου και νέα 4ιχνη όδευση μέχρι τον κόμβο «Φραξίλας».
Επί της ουσίας δεν έχουμε μελέτη αλλά μακέτα του έργου και εικονική παρουσίαση σε αρχικό στάδιο, απόρροια των ήδη υπαρχουσών μελετών που εκπονούνται από το 2006. Ο Τεχνικός Σύμβουλος της περιφερειακής αρχής με την πρόταση του έρχεται να ανατρέψει έναν πολυετή σχεδιασμό στον οποίο μπορείς να συμφωνήσεις εν μέρει εξαιρουμένης της παράκαμψης Φιλιππιάδας (1ο τμήμα) και την μετατροπή δυο κύριων κόμβων από ανισόπεδους σε ισόπεδους. Εν προκειμένω, των κόμβων «Γέφυρας Καλογήρου» στην συμβολή των οδεύσεων από Άρτα, Ιωάννινα και Φιλιππιάδα και «Φραξίλας» όπου συναντάται το ρεύμα από Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα και Ιωάννινα και φυσιολογικά θα δέχονται τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο.
Στην τοποθέτηση μας επισημάναμε τους κινδύνους που ενέχει η προτεινόμενη νέα χάραξη, η οποία δια του ισόπεδου κόμβου «Καμπής» παρακάμπτει δυτικά την πόλη της Φιλιππιάδας, την αποκόπτει από το ποτάμι, ακυρώνει την ανάπλαση του παραποτάμιου μετώπου και θα καταδικάσει την Φιλιππιάδα εις το διηνεκές. Η οικονομία του έργου είναι ένα κριτήριο αλλά όχι το μοναδικό, όταν έχει να κάνει με έναν μακρόπνοο σχεδιασμό για μια πόλη όπως η Φιλιππιάδα. Άλλες πόλεις ονειρεύονται να έχουν μέτωπο σε ποτάμι και εμείς θα το καταργήσουμε….
Το 2019, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, εντάχθηκαν στο ΠΔΕ τρία έργα με την αριθ. Πρωτ. 39015/05-04-2019 απόφαση του Υφ)ργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στάθη Γιαννακίδη μεταξύ των οποίων και ΒΕΛΤΙΩΣΗ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΔΟΥ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ ΜΕ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΑΜΠΗΣ, με προϋπολογισμό € 2.200.000,00.
Το εν λόγω έργο θα αναβαθμίσει την αισθητική της πόλης, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της Φιλιππιάδας (ασφαλής κίνηση πεζών και εποχουμένων) και αποτελεί ένα βήμα προς την ολοκλήρωση των υποδομών της έδρας του Δήμου Ζηρού….
Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρόκειται για την “ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ”, η κατασκευή της οποίας θα συνδέσει την Ιόνια οδό με την Γέφυρα Καλογήρου, ως το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό.