Το Στρατηγικό Σχέδιο της Περιφέρειας Ηπείρου για τις οδικές συνδέσεις

Σε στάδιο τμηματικής υλοποίησης η οδική σύνδεση Ιόνια Οδός – Πρέβεζα

Το Στρατηγικό Σχέδιο της Περιφέρειας Ηπείρου για τις οδικές συνδέσεις Πρέβεζα – Ιόνια Οδός και Πρέβεζα- Ηγουμενίτσα παρουσιάστηκε τη Δευτέρα στην Πρέβεζα από τους μελετητές- τεχνικούς συμβούλους που έχουν οριστεί από την Περιφέρεια.
Όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης ήταν μια πρωτοποριακή εκδήλωση στην οποία παρουσιάστηκε η πολύ σοβαρή εργασία που έγινε από την ομάδα Μελετητών στην οποία ανέθεσε την ωρίμανση των μελετών η Περιφέρεια Ηπείρου.
Στην Εισαγωγική του τοποθέτηση ο Περιφερειάρχης, εξήγησε ότι τα δύο έργα ήταν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο είχε αναθέσει την εκπόνηση των μελετών το 2006 και από το 2022 ανέλαβε η Περιφέρεια να τις συνεχίσει και να αναζητήσει πόρους για τη χρηματοδότησή τους. «Είχε γίνει πολύ δουλειά από το Υπουργείο Υποδομών, αλλά δυστυχώς χωρίς αντίκρισμα», τόνισε ο Περιφερειάρχης.
Ειδικότερα για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα, ανέφερε – και οι μελετητές επιβεβαίωσαν- ότι οι μελέτες δεν έχουν παραδοθεί από το Υπουργείο Υποδομών στο σύνολό τους, όσες έχουν παραδοθεί είναι ημιτελείς και χρήζουν ουσιαστικών αλλαγών. Εξίσου σημαντικό είναι ότι οι μέχρι τώρα εργασίες δεν έχουν παραδοθεί στην Περιφέρεια σε ψηφιακή μορφή, γεγονός που επιφέρει καθυστέρηση στην ωρίμανση τμημάτων του έργου.

Από τους μελετητές παρουσιάστηκαν οι εναλλακτικές προτάσεις χάραξης, ενώ όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης, από τις μελέτες που έχουν παραδοθεί η μόνη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι η γεωτεχνική μελέτη από γέφυρα Καμπής της Ιόνιας οδού μέχρι την περιοχή της γέφυρας Καλογήρου. Εκτιμάται μάλιστα ότι ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου τμήματος θα είναι περίπου στο 1/3 του προϋπολογισμού που είχε συντάξει το Υπουργείο Υποδομών και ανέρχονταν στα 50 εκ. ευρώ.
Πρόκειται για το μόνο ώριμο τμήμα και το οποίο θα προταθεί άμεσα προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου. Τα υπόλοιπα δύο τμήματα, το μεν ένα που περιλαμβάνει την παράκαμψη του Λούρου και το δεύτερο που θα καταλήγει στο Κανάλι, θα προωθούνται σταδιακά με την ολοκλήρωση των μελετών.
Ως προς τα χαρακτηριστικά του οδικού άξονα, ανέφερε ότι μέχρι την Πρέβεζα ο σχεδιασμός προβλέπει τετράιχνη διατομή και σε ένα τμήμα προβλέπεται και παράπλευρο οδικό δίκτυο, για εξυπηρέτηση μόνιμων κατοίκων και για διέλευση αγροτικών μηχανημάτων
Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι οι τεχνικοί σύμβουλοι του έργου, είναι Ηπειρώτες και πρόκειται για την ίδια ομάδα η οποία συνέβαλε στην ωρίμανση μελετών του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά του οδικού άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά της Ιόνιας οδού, τις οποίες στη συνέχεια παρέλαβε το Υπουργείο Υποδομών και έτσι μπόρεσε να προχωρήσει στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και την προένταξή του στο Τομεακό ΕΣΠΑ.
Της παρουσίασης που έγινε από τους μελετητές, ακολούθησε διάλογος και δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήσεις που τέθηκαν από εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας της Πρέβεζας.
Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου, οι Δήμαρχοι Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος, Ζηρού Νίκος Καλαντζής, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Ηπείρου Ιωάννης Τσίγκρος, ο Επικεφαλής της παράταξης «Κοινό Ηπειρωτών» Γεώργιος Ζάψας οι θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες Γιούλα Μητροκώστα, Φώτιος Φώτης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πρέβεζας Ιωάννης Μπούρης, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γεώργιος Τρυφωνίδης, εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Πρέβεζας, πρόεδροι Τοπικών Κοινοτήτων κ.α.