«Το τελευταίο στοιχείο» Ε.Χατζηαλεξάνδου Εκδόσεις Αρμός 2023 σελ.408

Γράφει :
Ο Κώστας Α. Τραχανάς

 

Το 2004 στις 10.30 το βράδυ , στην έπαυλή του στο Σούνιο, βρίσκεται δολοφονημένος ο σημαντικότερος επιχειρηματίας της χώρας, Πολ Σιδέρης .
Το 2004 ήταν η χρονιά των Ολυμπιακών αγώνων και η χώρα έπρεπε να δείχνει ασφαλής .Δεν υπήρχε ανοχή για τέτοιου είδους εγκλήματα.

Η αστυνομία βιάστηκε να βρει τον ένοχο .Και έτσι βιάστηκαν να παραπέμψουν για ανθρωποκτονία ,τη γυναίκα του Πολ Σιδέρη ,Μαριάννα Σιδέρη. Χωρίς αδιάσειστα στοιχεία.Υπήρχαν ενδείξεις αλλά όχι αποδείξεις ενοχής.
Η Μαριάννα Σιδέρη δεν είχε άλλοθι, αλλά το όπλο του εγκλήματος δεν βρέθηκε. Η διαθήκη του εκλιπόντος ήταν υπέρ της Μαριάννα Σιδέρη. Τρεις οικιακοί βοηθοί του ζευγαριού επιβεβαιώσανε ότι το ζευγάρι είχε καβγαδίσει τόσο έντονα , που η Μαριάννα Σιδέρη ζήτησε από τον εκλιπόντα να φύγει από το σπίτι.

Η κατάθεση της ιδιαιτέρας γραμματέας του Πολ, Ελένης Παπαθανάση ,ενοχοποίησε τη Σιδέρη. Η Μαριάννα τηλεφώνησε στην γραμματέα και της ζήτησε να ενημερώσει την εταιρεία σεκιούριτι ότι θα έπρεπε να καθυστερήσουν τη βραδινή φύλαξη της οικίας στο Σούνιο κατά τέσσερις ώρες…

Η μαρτυρία της οκτάχρονης κόρης του θύματος ,ενοχοποιεί επίσης την Μαριάννα Σιδέρη , διότι η μικρή ισχυρίζεται ότι άκουσε τη μητέρα της να φωνάζει ότι θα σκοτώσει τον Πολ Σιδέρη.
Ο Σιδέρης δέχτηκε μια τηλεφωνική κλήση στις 9.00 μ.μ. από τηλεφωνικό θάλαμο της περιοχής του Λαυρίου. Ο θάλαμος εντοπίστηκε από την αστυνομία και μια κάμερα ενός κοσμηματοπωλείο , κατέγραψε έναν μεγαλόσωμο μελαχρινό άντρα. Μέσα στην κουζίνα του σπιτιού βρέθηκαν δύο ποτήρια ουίσκι ,από τις αναλύσεις που έγιναν βρέθηκε ένα μερικό δακτυλικό αποτύπωμα ,το οποίο όμως δεν μπόρεσαν να ταυτοποιήσουν .Τα ποτήρια φαινόταν να έχουν πλυθεί.

Η αστυνομία δεν είχε ψάξει καθόλου τις επιχειρηματικές αντιπαλότητες του Πολ Σιδέρη.
Κοντά στη βίλα βρέθηκαν δύο διαφορετικά ίχνη ελαστικών .Ένα συνηθισμένο ελαστικό στον προαύλιο χώρο του σπιτιού και ένα δεύτερο με περίεργες αυλακώσεις στο απέναντι χωράφι. Το αποτύπωμα των αυλακώσεων των παλαιών ελαστικών παρέπεμπε σε κλαδιά ενός φοίνικα…

Η πελάτισσα του δικηγόρου της οικογενείας ,Νικόλα Καραμανώλη, σαπίζει τώρα άδικα σε ένα κελί .Η Μαριάννα καταδικάστηκε χωρίς να υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία εναντίον της.Η Μαριάννα Σιδέρη μάλλον φυλακίστηκε για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε…

Η εγκληματολόγος και ερευνήτρια Νάντια Βεντούρη , ερευνήτρια της αγγλικής εταιρείας Gravity, που ζει στο Λονδίνο, είχε επιλέξει να ασχοληθεί με την πολύκροτη ελληνική υπόθεση , που είχε απασχολήσει τα ΜΜΕ προ δεκαπενταετίας : την υπόθεση Σιδέρη. Για να πετύχει στην αποστολή της, ζητάει την βοήθεια του Άντι Ροθ,του επιβλέποντα καθηγητή της στην πτυχιακή εργασία. Ο Άντι Ροθ ήταν υποδιευθυντής της ΣκότλαντΓιαρντ και είχε μεγάλη πορεία στον χώρο των ιδιωτικών ερευνών.

Η Νάντια Βεντούρη ανακαλύπτει ότι το δεύτερο δακτυλικό αποτύπωμα που βρέθηκε στο σπίτι του Σιδέρη ταυτίζεται με το δακτυλικό αποτύπωμα ενός αγνώστων στοιχείων άντρα ,που έχασε τη ζωή του στην οικία της οικογένειας Βέμπερ στο Μόναχο το 2014 .Η οικογένεια Βέμπερ ανήκει στις δέκα ισχυρότερες οικογένειες του πλανήτη, ήταν μια πάμπλουτη οικογένεια βιομηχάνων, με ευρεία φιλανθρωπική δράση και λάτρεις της τέχνης. Η οικογένεια έχει δημιουργήσει , πενήντα χρόνια πριν, ένα χώρο τέχνης που θα εξελισσόταν σε ένα από τα σημαντικότερα ιδιωτικά μουσεία του κόσμου : το WeberKunsthalle.

Η Νάντια Βεντούρη ανακαλύπτει ότι ο Πολ Σιδέρης και οι Βέμπερ έχουν κάποιου είδους σχέση με αυτόν τον μυστηριώδη άντρα, που το δακτυλικό αποτύπωμα βρέθηκε στο σπίτι του Σιδέρη και ίσως να είναι και ο δολοφόνος του.
Και το χειρότερο , ο πατέρας του Πολ Σιδέρη ,ο Βασίλης , και ο Λαρς Βέμπερ πόζαραν σε μια παλιά φωτογραφία με έναν από τους μεγαλύτερους εγκληματίες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου , τον Μαξ Μέρτεν ,του «χασάπη» της Θεσσαλονίκης, που έστειλε 45.000 Εβραίους της Θεσσαλονίκης το 1943 στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς…
Σύντομα η Νάντια Βεντούρη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια διεθνή σπείρα που προωθεί στην αγορά ανεκτίμητα έργα τέχνης.
Από κυνηγός βρίσκεται κυνηγημένη όταν ανακαλύπτει ότι τα έργα έχουν κλαπεί κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου.

Τι σχέση ένας πίνακας του Ντεγκά που έχει κλαπεί ;
Ποια έργα τέχνης ήταν αυθεντικά και ποια ήταν πλαστά ;
Τι σχέση έχει η ασφαλιστική εταιρεία Gorndom ;
Τι έχει αποκρύψει από την αστυνομία η Ελένη Παπαθανάση ;
Θα υπάρξουν νέα στοιχεία ,που να αποδεικνύουν ότι υπήρξε δικαστική πλάνη με την Μαριάννα Σιδέρη και να γίνει αναψηλάφηση ;
Ποιος κακοποιούσε την κόρη του ;
Ποιος ήταν ο ΤίτουςΜάισνερ και ποιους εκβίαζε ;
Τίνος ο πατέρας είχε ένοχο παρελθόν ;
Μπορείς να κλέψεις κάτι που είναι ήδη κλεμμένο ;
Ποιος ήταν ο Λέων Δουλγέρης , ο διάβολος με το αγγελικό πρόσωπο ;
Ποιος ήταν ο πραγματικός δολοφόνος του Πολ Σιδέρη ;
Ένα βιβλίο με κινηματογραφική πλοκή και καταιγιστική δράση, βασισμένο σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία.
Διαβάστε το .

Η Έλενα Χατζηαλεξάνδρου έχει διακριθεί για τις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές της και την επιτυχημένη επιχειρηματική της πορεία. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων (ΜΒΑ) στο Ηνωμένο Βασίλειο και παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Βασιλικού Κολεγίου Καλών Τεχνών (RoyalCollegeofArt) στον τομέα των κινηματογραφικών παραγωγών. Εργάστηκε ως Διευθύντρια Μάρκετινγκ στις εταιρείες WarnerBrothers και VillageRoadshow. Στη συνέχεια πραγματοποίησε, ως ExecutiveProducer, την κινηματογραφική παραγωγή των ταινιών “SafeSex” των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, “Ριζότο” της Όλγας Μαλέα και “Ροζ Ολοταχώς” των Χάρη Ρώμα και Άννας Χατζησοφιά. Ακολούθως, ίδρυσε τη δική της εταιρεία οπτικοακουστικών παραγωγών και πραγματοποίησε κινηματογραφικές παραγωγές, όπως των ταινιών των Ρέππα – Παπαθανασίου “Το Κλάμα Βγήκε απ’ τον Παράδεισο”, “Αυστηρώς Κατάλληλο” και “Οξυγόνο”, η οποία απέσπασε το βραβείο κριτικών FIPRESCI, καθώς και “Η Χορωδία του Χαρίτωνα”, των Γρηγόρη Καραντινάκη, Γιώργου Μακρή, Δημήτρη Βάκη, που βραβεύτηκε με το πρώτο βραβείο ποιότητας παραγωγής στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και με το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας. Ανάμεσα στις τηλεοπτικές παραγωγές της ξεχωρίζουν οι σειρές “Οικογένεια Καράμπελα” (ANT1), “SafeSexTVStories” (MEGA και Filmnet) και “Έχω ένα Μυστικό” (ALPHA). Συμμετείχε επίσης στην προετοιμασία του realityshow “ExtremeMakeover”. Ταυτοχρόνως δραστηριοποιήθηκε στους τομείς του τουρισμού και των τεχνολογιών περιβάλλοντος και ενέργειας σε θέσεις Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου. Είναι μέλος και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διαχείρισης Υγειονομικών Αποβλήτων (ΣΕΔΥΑ) και υπήρξε για πολλά χρόνια μέλος του ΣEB. Το βιογραφικό τηςέχεισυμπεριληφθεί στιςεκδόσεις “Marquis Who’s Who in the World” και “Marquis Who’s Who in Finance and Industry”.