Το 2ο ΓΕΛ Άρτας ολοκλήρωσε το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus + ΚΑ201
Το 2ο ΓΕΛ Άρτας ολοκλήρωσε το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus + ΚΑ201 στο οποίο συμμετείχε. Ήταν ένα τριετές σχέδιο (2019-2022) με τίτλο: URBES: Urban Regeneration and Best Energy Saving for our Cities (Αστική Ανάπλαση και Άριστες Πρακτικές Εξοικονόμησης Ενέργειας για τις Πόλεις μας). Συντονιστής του έργου ήταν το Πανεπιστήμιο Universita Telematica Pegaso, με έδρα τη Νάπολη της Ιταλίας. Η Ιταλία επίσης εκπροσωπούνταν από το ίδρυμα BIMED, Biennale delle Arti e delle Scienze del Mediterraneo που βρίσκεται στην πόλη Πελετζάνο και το σχολείο Liceo Artistico Statale Sabatini-Menno από το Σαλέρνο. Συμμετείχαν ακόμη το σχολείο Colegiul Vasile Lovinescu από την πόλη Φαλτιτσένι της Ρουμανίας και το Kocasinan Anadolu Lisesi από την Καισάρεια της Τουρκίας.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ενημέρωση που υπογράφουν ο Δ/ντής Νικόλαος Καψάλας και οι καθηγητές Ουρανία Καραντζένη, Νικόλαος Σκούρας και Ελισσάβετ Χανδόλια «Η κεντρική ιδέα του προγράμματος είναι ότι η σημερινή ανάπτυξη των πόλεων αφήνει υποβαθμισμένες γειτονιές, περιοχές σε αχρηστία και εγκαταλελειμμένα κτίρια. Αυτό δημιουργεί την ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε τη χρήση του αστικού χώρου, να αναπλάσουμε κτίρια και γειτονιές με έμφαση στην περιβαλλοντική ευαισθησία, ενεργειακή αποδοτικότητα, βιωσιμότητα και διατήρηση της παράδοσης και πολιτιστικής κληρονομιάς. Στο πλαίσιο αυτού του αστικού επαναπροσδιορισμού καθένα από τα τέσσερα συνεργαζόμενα σχολεία έπρεπε να προτείνει την ανάπλαση ενός αστικού χώρου / μνημείου στην περιοχή του.
Οι μαθητές του σχολείου μας αφού περιηγήθηκαν στην πόλη αποφάσισαν ότι θα επιθυμούσαν να «αναπλάσουν» το κάστρο της πόλης. Έπειτα από επιτόπια έρευνα, σχετική βιβλιογραφία και συνεντεύξεις ειδικών δημιούργησαν ένα πόστερ για την ιστορική ανάλυση του μνημείου και του χώρου που περιβάλλει. Στη συνέχεια αναλύοντας δεδομένα ερωτηματολογίου που μοιράστηκε σε συμπολίτες μας, αναλογιζόμενοι τις δυνατότητες / αδυναμίες του χώρου, τις ευκαιρίες και απειλές μιας πιθανής εκμετάλλευσης του (SWOT Analysis) και μετά από καταιγισμό ιδεών (Brainstorming) κατέληξαν στις πιο εφικτές και λειτουργικές προτάσεις. Αυτές παρουσιάζονται στο δεύτερο πόστερ της εργασίας τους.
Οι προτάσεις ανάπλασης έγιναν ακολουθώντας επιστημονικές διαδικασίες και με γνώμονα τις αρχές βιώσιμης ανάπτυξης και τον σεβασμό στο περιβάλλον. Το Πανεπιστήμιο Pegaso προετοίμασε τους συμμετέχοντες ως προς τα ζητήματα αυτά προσφέροντας σχετικό διαδικτυακό κύκλο μαθημάτων που παρακολούθησαν οι εμπλεκόμενοι καθηγητές / μαθητές με θέμα: «Ενεργειακή Αποδοτικότητα των Αστικών Περιοχών». Γενικά, δόθηκε μεγάλη έμφαση στη χρήση ψηφιακών μέσων και στην εξοικείωση με λογισμικά προγράμματα.
Λεπτομερής καταγραφή των δραστηριοτήτων του έργου γίνεται στον ιστότοπο του προγράμματος:
https://urbes-project.eu
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά όσους συνέδραμαν για την ολοκλήρωση του έργου μας, ιδιαιτέρως, δε, το προσωπικό του Δήμου Αρταίων».