Τρίτη 16 Μαΐου 2023 η δίκη για τον θάνατο του Βαγγέλη Δραγατάκη
Στο εδώλιο τα θανατηφόρα κάγκελα
Έξι κατηγορούμενοι για ανθρωποκτονία από αμέλεια
Το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Σεπτεμβρίου του 2020
Στο εδώλιο του κατηγορουμένου για ανθρωποκτονία από αμέλεια θα βρεθούν έξι στελέχη του Δήμου Άρτας και της Περιφέρειας Ηπείρου. Την Τρίτη 16 Μαίου 2023, δύο χρόνια και 8 μήνες μετά τον θανάσιμο τραυματισμό του 19χρονου Βαγγέλη Δραγατάκη στα κιγκλιδώματα της Περιφερειακής Οδού στην Άρτα παραπέμπονται για να δικαστούν κατηγορούμενοι για «Ανθρωποκτονία από αμέλεια (συγκλίνουσα) από πρόσωπα που είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να αποτρέψουν το αξιόποινο αποτέλεσμα» πέντε στελέχη του Δήμου Αρταίων και ένα της Περιφέρειας Ηπείρου.
Η παραπομπή γίνεται με απόφαση της Εισαγγελίας Άρτας και αφορά στο θάνατο του 19χρονου Βαγγέλη Δραγατάκη, ο οποίος μετά από τροχαίο, καρφώθηκε στα κιγκλιδώματα της Περιφερειακής Οδού Άρτας και έχασε τη ζωή του. Το δυστύχημα είχε γίνει στις 13 Σεπτεμβρίου του 2020 και είχε συγκλονίσει την τοπική κοινωνία.
Κατηγορούμενοι είναι: ο τότε Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας (ηλεκτρολόγος μηχανικός) η Διευθύντρια
Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου και άλλοι τρείς υπάλληλοι της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Αρταίων
καθώς και η Προϊσταμένη του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της
Περιφέρειας Ηπείρου γιατί-όπως επισημαίνεται από τον Πανελλαδικό Σύλλογο “SOS Τροχαία Εγκλήματα”- «ενώ είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από νόμο, σύμβαση και προηγούμενη επικίνδυνη ενέργεια τους, να αποτρέψουν ορισμένο αποτέλεσμα, από (συγκλίνουσα) αμέλειά τους, ήτοι από έλλειψη προσοχής, την οποία όφειλαν και κατά τις περιστάσεις, μπορούσαν να καταβάλουν, δεν προέβλεψαν το αξιόποινο αποτέλεσμα της πράξης τους και προκάλεσαν τον θάνατο άλλου».
Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση: «τα εν λόγω προστατευτικά μεταλλικά κιγκλιδώματα, που τοποθετήθηκαν στην Περιφερειακή Οδό Άρτας, είχαν μεγάλο συντελεστή δυσκαμψίας, ήταν γωνιώδη, με αποτέλεσμα να μην δύνανται σε περίπτωση πρόσκρουσης των οχημάτων επάνω σ αυτά, να απορροφήσουν την κινητική ενέργεια με παραμορφώσεις στο σώμα τους και ήταν ακατάλληλα για τοποθέτηση σε οδούς, καθώς ήταν επικίνδυνα τόσο για τους οδηγούς των οχημάτων όσο και για τους πεζούς, δεδομένου ότι τα κιγκλιδώματα δεν αποτελούν σύστημα αναχαίτισης οχημάτων παρά μόνο απαγορεύουν τη διέλευση στις οδούς των πεζών.»
Τα κιγκλιδώματα αυτά «συνδέονται αιτιωδώς με τον θάνατο του οδηγού» συμπεραίνει η εισαγγελική πρόταση που αποδέχεται πως ο Βαγγέλης οδηγούσε χωρίς να παραβιάζει το όριο ταχύτητος, χωρίς να έχει κάνει χρήση αλκοόλ, και ότι η πρόσκρουση του αυτοκινήτου στα κιγκλιδώματα προκλήθηκε από υδρολίσθηση, λόγω της ύπαρξης νερού στο οδόστρωμα.
Να σημειωθεί πως τρεις νέοι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους στο ίδιο μέρος, από τα ίδια κιγκλιδώματα, που ακόμα και σήμερα βρίσκονται στη θέση τους.