Φάμελλος: «Μακρύ χέρι του κράτους» η Αυτοδιοίκηση επί ΝΔ

Σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης εξαπέλυσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, από το βήμα της Βουλής, με αφορμή τη συζήτηση για τον νέο «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης», τονίζοντας ότι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας έχει οδηγήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη βαθύτερη κρίση της σύγχρονης περιόδου.

Μιλώντας για τον νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε ότι, παρά τις αρχικές προσδοκίες που δημιούργησε η εξαγγελία ενός νέου θεσμικού πλαισίου, το νομοσχέδιο της κυβέρνησης αποδείχθηκε τελικά απολύτως κατώτερο των περιστάσεων.

Τόνισε ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Αυτοδιοίκηση όχι ως θεσμό δημοκρατικής αποκέντρωσης, αλλά ως «μακρύ χέρι του κράτους» και εισπρακτικό μηχανισμό, επιδιώκοντας να διατηρεί τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες σε καθεστώς οικονομικής και πολιτικής εξάρτησης από το κεντρικό κράτος.

Και υπογράμμισε ότι οι δήμοι βρίσκονται σήμερα σε ασφυκτική κατάσταση, καθώς καλούνται να ασκήσουν ολοένα και περισσότερες αρμοδιότητες με δραματικά μειωμένους πόρους.

Επικαλέστηκε τα στοιχεία της ΚΕΔΕ, μάλιστα, σύμφωνα με τα οποία οι θεσμοθετημένοι πόροι της Αυτοδιοίκησης υπολείπονται σημαντικά των προβλεπόμενων, ενώ επισήμανε ότι οι ΟΤΑ λειτουργούν κατά μέσο όρο με περίπου το μισό προσωπικό από αυτό που προβλέπουν οι οργανισμοί τους.

Έντονη ήταν η κριτική του κ. Φάμελλου και για το νέο εκλογικό σύστημα των αυτοδιοικητικών εκλογών, το οποίο χαρακτήρισε «βαθιά αντιδημοκρατικό».

Σημείωσε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιχειρεί να αποτρέψει τη δυνατότητα συγκρότησης προοδευτικών συνεργασιών στον δεύτερο γύρο των εκλογών, επειδή δεν έχει αποδεχθεί την απώλεια του Δήμου Αθηναίων.

«Το σχέδιο νόμου δεν απαντά στα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα της Αυτοδιοίκησης. Δεν δίνει λύσεις στα οικονομικά προβλήματα, δεν ρυθμίζει τις αρμοδιότητες, δεν ενισχύει επιχειρησιακά τους ΟΤΑ.

Πού είναι η τοπική ανάπτυξη, ο δημοκρατικός προγραμματισμός, η κοινωνική οικονομία, η αποκέντρωση λειτουργιών και οικονομίας; Ψιλά γράμματα θα μου πείτε, έχουν προτεραιότητα οι… φραπέδες και οι χασάπηδες», τόνισε χαρακτηριστικά και προσέθεσε πως «έχει όμως και βαθιά αντιδραστικές και αντιδημοκρατικές διατάξεις, όπως ο πρωτοφανής στη σύλληψή του και απαράδεκτος εκλογικός νόμος.

Δεν αντέχετε στην ιδέα των συνεργασιών των προοδευτικών δυνάμεων και δεν μπορείτε να χωνέψετε ότι χάσατε τον Δήμο Αθηναίων».
«Και τώρα νομοθετείτε να μην επιτραπεί ξανά αντίστοιχη εξέλιξη, δηλαδή δημόσια και διάφανη συνεργασία προοδευτικών δυνάμεων στον β’ γύρο. Γιατί στο DNA της ΝΔ είναι μόνο οι υπόγειες συνεργασίες και τα πάρε-δώσε κάτω από το τραπέζι», υπογράμμισε.