Χρήστος Γκόκας για τη Σύνδεση Περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα

Μεγάλη η σημασία του έργου για την τοπική κοινωνία και τις όμορες Περιφέρειες

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, στην ενημέρωση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή, σχετικά με το έργο: «Υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση της Οδικής Σύνδεσης Περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου από Χ.Θ. 0+000 Έως Χ.Θ. 48+500», κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, τοποθετήθηκε συνολικά για τα ζητήματα που αφορούν στην ολοκλήρωση αυτού του πολύπαθου έργου, που πλέον δρομολογείται με τη νέα σύμβαση που υπογράφεται.

Αρχικά ανέφερε τη μεγάλη σημασία του έργου όχι μόνο για την τοπική κοινωνία, αλλά και για τις όμορες Περιφέρειες. Καθώς το έργο Άκτιο-Δυτικός Άξονας συνδέει τρεις Περιφέρειες, τη Λευκάδα στα Ιόνια νησιά, την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα, με τον Αμβρακικό Κόλπο δίπλα, που είναι μεγάλης έκτασης και τεράστιας σημασίας οικοσύστημα.
Τόνισε ότι η ασφάλεια και οι ανθρώπινες ζωές είναι το σημαντικότερο, αλλά και η συμβολή αυτού του έργου στην τοπική και την ευρύτερη περιφερειακή και εθνική ανάπτυξη θα είναι σημαντική.
Επίσης τόνισε τις μεγάλες καθυστερήσεις κατά την υλοποίηση του έργου που είχαν σχέση είτε με την Αρχαιολογία, είτε με τις ελλείψεις στο σχεδιασμό είτε με την κατασκευή του έργου.
Αναφέρθηκε στις πολλές καθυστερήσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι να φτάσουμε στο 2018, με τη δημιουργία μιας εργολαβίας «σκούπα» που όμως δεν έφερε άμεσα τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ προκαλώντας νέες καθυστερήσεις ακυρώνει το διαγωνισμό του 2018, προσκρούοντας στην απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προδικαστικών Προσφυγών τον Ιανουάριο του 2020, και στη συνέχεια το Υπουργείο με τη σειρά του έκανε τη δική του προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Το τελευταίο επανέφερε τη διαδικασία στο διαγωνισμό του 2018.
Επιπλέον ο κ. Γκόκας έθεσε ορισμένες ερωτήσεις στον Υπουργό σχετικά με τη σύνδεση της απόληξης του άξονα Άκτιο-Αμβρακίας με την Ιόνια Οδό. Η κατασκευή του Τμήματος αυτού δεν περιλαμβάνεται στη σύμβαση, αλλά υπάρχει το δικαίωμα προαίρεσης, από την πλευρά του αναδόχου, που πρέπει να ασκηθεί εντός 2 ετών, για την υπογραφή χωριστής σύμβασης. Για το Τμήμα αυτό ζήτησε να ενημερωθεί η Επιτροπή, γιατί δεν περιλαμβάνεται στη σύμβαση, και προφανώς γιατί δεν εντάχθηκε στο έργο «σκούπα» το 2018, όταν αυτό δρομολογήθηκε.

Επίσης έθεσε το ερώτημα, αν υπάρχουν απαιτήσεις από τους προηγούμενους αναδόχους ή απαιτήσεις ρήτρας από την πλευρά του Δημοσίου και αν η εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης μίας κοινοπραξίας αυτό το μήνα, θα δημιουργήσει νέες καθυστερήσεις. Κατά την τελευταία του ερώτηση εξέφρασε τον προβληματισμό του για την προαίρεση του αναδόχου, δηλαδή σε περίπτωση που αυτό το δικαίωμα δεν ασκηθεί, αν θα έχουμε νέο διαγωνισμό, με όλα τα συνεπακόλουθα αυτής της διαδικασίας, για τη σύνδεση του άξονα Άκτιο-Αμβρακία, με την Ιόνια Οδό.
Ο κ. Υπουργός απαντώντας στον κ. Γκόκα, τον διαβεβαίωσε ότι δεν θα επηρεαστεί η ολοκλήρωση του έργου από καμία προσφυγή και θα είναι έτοιμο το 2023.
Επιπρόσθετα ο κ. Γκόκας κατά τη δευτερολογία του, επανέλαβε το ερώτημά του για το αν υπάρχουν διεκδικήσεις από τους παλιούς εργολάβους καθώς δεν είχε κάποια ξεκάθαρη απάντηση από τον κ. Υπουργό.

Τέλος επεσήμανε ότι το 2007 το ΠΑΣΟΚ είχε ψηφίσει στη Βουλή τις τότε Συμβάσεις Παραχώρησης, παρόλες τις ενστάσεις του, λόγω της εθνικής σημασίας αυτών των έργων.