Προβολή της ταινίας “ΡΑΣΟΜΟΝ” (RASHOMON, 1950)
την Κυριακή 19 Ιανουαρίου στις 5 το απόγευμα
Και κοπή της Πίτας στο “FOGG’S BEERHOUSE”
Γράφει, ο Κώστας Κολιός
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Τρεις ταξιδιώτες καταφεύγουν σ’ έναν ερειπωμένο ναό για να προφυλαχθούν από την καταιγίδα. Ο ξυλοκόπος, ο ιερέας και ο χωρικός ανάβουν μια φωτιά και αρχίζουν την αφήγηση μιας περίεργης ιστορίας. Έτσι ξεκινά η ιστορία- μέσα στην – ιστορία σχετικά με ένα παντρεμένο ζευγάρι που συνάντησε ένα ληστή σε έναν δασικό δρόμο. Ο ξυλοκόπος βρήκε αργότερα το πτώμα του άντρα και κατέθεσε στους αστυνομικούς που ερευνούσαν την υπόθεση. Η εξήγηση του εγκλήματος τρομάζει τόσο πολύ τον ιερέα και ενθουσιάζει τον χωρικό, που καθ’ όλη τη διάρκεια της καταιγίδας απασχολούνται με τις τέσσερις εκδοχές του φονικού.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
Η πλοκή αποτελείται από ανταγωνιστικές οπτικές γωνίες των ηρώων για την ίδια ιστορία, που εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της ταινίας ως φλας μπακ. Ωστόσο, η αληθοφάνεια και η αξιοπιστία των γεγονότων αμφισβητούνται. Οι αντιφάσεις ανάμεσα στις μερικώς επικαλυπτόμενες ιστορίες του συζύγου, της γυναίκας και του ληστή περιπλέκουν την ιστορία. Με λίγα λόγια, όλοι οι αφηγητές καθώς και όλη η ταινία χαρακτηρίζονται από την υποκειμενικότητα στην εκδοχή της ιστορίας που παρουσιάζει ο κάθε χαρακτήρας. Μέσα απ’ όλα αυτά η βραβευμένη με Όσκαρ, Χρυσή Σφαίρα και Χρυσό Λέων ταινία του Ακίρα Κουροσάβα καταλήγει σε ένα ηθικό δίδαγμα, ότι η ανακάλυψη της αλήθειας ως διάκρισης μεταξύ του καλού και του κακού, υποστηρίζεται από απλές πράξεις καλοσύνης και αυτοθυσίας. Αυτή την Κυριακή 19 Ιανουαρίου στις 17:00, στο Σινέ Παλλάς, με είσοδο ελεύθερη.
Μετά την προβολή της ταινίας θα ακολουθήσει κοπή βασιλόπιτας στη Μπυραρία – “Fogg’s Beerhouse” (Καραπάνου 11, λίγα μέτρα πιο κάτω από το Σινέ Παλλάς) με κινηματογραφικά κουίζ και δώρα για τους τυχερούς !!!
Σας περιμένουμε όλους!
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Akira Kurosawa. ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Toshirô Mifune, Machiko Kyô, Masayuki Mori , Takashi Shimura, Minoru Chiaki, Kichijirô Ueda. ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 88’. ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Ακιρα Κουροσάβα
Ο Ακίρα Κουροσάβα γεννήθηκε στις 23 Μαρτίου του 1910 στην Όμορι (Τόκιο), τελευταίο των οκτώ παιδιών του Ισαμού (Isamu) και της Σίμα (Shima) Κουροσάβα. Αρχικά ήθελε να γίνει ζωγράφος, αλλά δεν έγινε δεκτός στην Ακαδημία Τεχνών. Το 1936 γίνεται βοηθός του σκηνοθέτη Γιαμαμότο Κατζίρο (Yamamoto Kajirô), που δούλευε σε μια γιαπωνέζικη εταιρεία παραγωγής ταινιών.
Στην εταιρεία αυτή ο Κουροσάβα γυρίζει την πρώτη του ταινία: “Σουγκάτα Σανσίρο” (Sugata Sanshiirô) (1943). Στα επόμενα χρόνια ο Κουροσάβα παράγει ταινίες πιο απλές και εμπορικές, όπως η συνέχεια του Σουγκάτα Σανσίρο (1945), οι οποίες γεννιούνται υπό τον έλεγχο της στρατιωτικής κυβέρνησης της Ιαπωνίας, που λογοκρίνει αυστηρά ολόκληρη την πνευματική δημιουργία της εποχής και ευνοεί κυρίως την παραγωγή λογοτεχνικών και κινηματογραφικών έργων με πατριωτικό περιεχόμενο. Η συνέχεια του Σουγκάτα Σανσίρο είναι, εξ’ αιτίας αυτής της πίεσης εκ μέρους της κυβέρνησης, μια πατριωτική ταινία που σκοπεύει να δείξει στο κοινό την υπεροχή της γιαπωνέζικης πολεμικής τέχνης (τζούντο) απέναντι σ’ εκείνη των εχθρών των Ιαπώνων, των Αμερικανών (μποξ). Για τον Κουροσάβα, που συμπορευόταν με την αριστερά, η οποία στην Ιαπωνία της δεκαετίας του ’20 είχε παίξει μεγάλο ρόλο κυρίως για την νέα γενιά, η εμπειρία της αντίδρασης εκ μέρους των συντηρητικών τάξεων και ομάδων της Ιαπωνίας, της έλλειψης ελευθερίας και του πολέμου υπήρξε σημαντικότατη