Χρήστος Γκόκας: ερώτηση για τη σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας μαζί με Βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, κατέθεσαν ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον Υπουργό Οικονομικών με θέμα τη σκανδαλώδη σύμβαση, χωρίς διαγωνισμό, της Κυβέρνησης με την ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυξάνοντας την επιδότηση για τη λειτουργία των άγονων γραμμών.
Αναφέρουν ότι το 2017 με την πώληση της ελληνικής κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έναντι του εξευτελιστικού ποσού των 45 εκατ. ευρώ σε ιταλική σύμπραξη, είχε συμπεριληφθεί μία ετήσια χορηγία 50 εκατ. ευρώ προς τους αγοραστές, για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, διάρκειας 5 χρόνων, δηλαδή συνολικά 250 εκατ. ευρώ, παρόλο που ο ΣΥΡΙΖΑ ως Αντιπολίτευση, είχε χαρακτηρίσει μέσω του κ. Σταθάκη το 2014 την ενδεχόμενη πώληση ύψους 300 εκατ. ευρώ ως ξεπούλημα. Η Κυβέρνηση της ΝΔ στη συνέχεια υπέγραψε τη συμφωνία για επέκταση της σύμβασης με τους Ιταλούς για 10 χρόνια επιπλέον, χωρίς τη διενέργεια κανενός διαγωνισμού.
Επισημαίνουν, ότι εκτός από την καταστρατήγηση κάθε αρχής διαφάνειας και διαδικασία απελευθέρωσης της σιδηροδρομικής αγοράς, δεσμεύουν τους Έλληνες φορολογούμενους στην καταβολή επιπλέον δώρου 500 εκατ. ευρώ μέχρι το 2031.
Τονίζουν, επίσης, ότι ο ιταλικός όμιλος, από τη πλευρά του, δεν έχει πραγματοποιήσει, απ’ όσα γνωρίζουμε, τίποτε από την επένδυση των 500 εκατ. ευρώ όπως είχε εξαγγείλει για την εξυγίανση της εταιρείας και την εύρυθμη λειτουργία της, κατά την αρχική σύμβαση.
Τέλος, περιμένουν απαντήσεις από τους Υπουργούς σε σημαντικά ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τους λόγους που δεν έγινε διεθνής διαγωνισμός για την εκτέλεση των δρομολογίων των άγονων γραμμών, γιατί υπεγράφη η συγκεκριμένη σύμβαση πολύ πριν το τέλος της αρχικής αλλά και για το ύψος της χορηγίας και αν αυτό προβλέπεται να αλλάξει στη συνέχεια τα επόμενα έτη, μετά τις βελτιώσεις στο δίκτυο.
Για να υπάρχει μία, όσο το δυνατόν, ολοκληρωμένη ενημέρωση για το θέμα θεώρησαν αναγκαίο να τους κατατεθούν έγγραφα που έχουν σχέση με την οικονομοτεχνική μελέτη των 500 εκατ. ευρώ, το σχέδιο των επενδύσεων από την ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη σύμβαση χωρίς διαγωνισμό, και την Έκθεση του Προσυμβατικού Ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.