Λαϊκή Συσπείρωση στον Δήμο Αρταίων

Έχουμε διαφωνία στην μέθοδο κατασκευής και λειτουργίας έργων με ΣΔΙΤ

Τις θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης κατέθεσε κατά τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Αρταίων στο θέμα «Έκφραση γνώμης επί του σχεδίου κανονισμού τιμολογιακής πολιτικής του ΑΣΔΣΑ (Αναγκαστικός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων) διαχειριστικής ενότητας Περιφέρειας Ηπείρου για το έτος 2020.»

Όπως σημειώνει ο επικεφαλής και δημοτικός σύμβουλος Στράτος Καλλώνης « Η Λ.Σ. και το ΚΚΕ έχουμε τοποθετηθεί αρνητικά στην κατασκευή με ΣΔΙΤ της ΜΕΑ στην Δωδώνη και στην εμπορευματοποίηση των απορριμμάτων. Είχαμε κάνει το θέμα σημαία μας κατά την προεκλογική περίοδο ενώ οι άλλες παρατάξεις είχαν επιλέξει την σιωπή για αυτό.
Η βασική μας διαφωνία είναι στην εμπορευματοποίηση του τομέα των απορριμμάτων. Έχουμε κατά επανάληψη εναντιωθεί στην μέθοδο κατασκευής και λειτουργίας έργων με ΣΔΙΤ. Μία μέθοδο που ενισχύει την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και φορτώνει οικονομικά βάρη στα λαϊκά στρώματα.( π.χ. με την Ιόνια οδό τα διόδια 80 ευρώ για ταξίδι στην Αθήνα, εγγυημένη ελάχιστη είσπραξη από την εταιρεία).

Το ίδιο γίνεται και την ΜΕΑ. Η σύμβαση με την ΤΕΡΝΑ Α.Ε. «βγάζει μάτι». Η εταιρεία κατασκεύασε ένα έργο με 50% χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, με το 25% δανεισμό με εγγύηση δημοσίου και με 25% ίδια κεφάλαια.
Η εταιρεία για κάθε τόνο σκουπιδιών εισπράττει 50,2 ευρώ(gate fee).Με βάση την εισήγηση, η ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα είναι 81.623,6 τόνοι. Άρα θα εισπράττει κατά ελάχιστον 4.097.474,6 ευρώ ετησίως ,ανεξάρτητα από την ποσότητα που θα δέχεται. Ποσό που καταμερίζεται κατά Δήμο και πρέπει να εξοφλείται έγκαιρα γιατί υπάρχουν και τόκοι υπερημερίας, ακόμα και είσπραξη κατευθείαν από τους ΚΑΠ των Δήμων, για τους «κακοπληρωτές».

Όπως σημείωσε στην τοποθέτησή του ο κ. Καλώνης, ότι τα σκουπίδια χρησιμοποιούνται από την εταιρεία για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας την οποία πωλεί σε υψηλή τιμή, σαν «πράσινη». (Είναι οι χρεώσεις ΑΠΕ που βλέπουμε στους λογαριασμούς του ρεύματος). Τα ανακυκλώσιμα επίσης τα πωλεί. Άρα θα αποκομίζει εγγυημένα κέρδη από την λειτουργία της ΜΕΑ.
Η συζήτηση στο Δ.Σ. έρχεται ένα μήνα μετά την ψήφιση του νέου περιβαλλοντοκτόνου νόμου, με βάση πάλι τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Ένας νόμος που θεσμοθετεί της απαιτήσεις του ΣΕΒ.

Ο κ. Καλώνης σημείωσε και άλλα ζητήματα μεταξύ των οποίων είναι:
•Η ΜΕΑ λειτουργεί και εισπράττει από 26/03/2019 αλλά ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων(ΣΜΑ) δεν έχει ακόμα κατασκευαστεί. Η μεταφορά στην ΜΕΑ γίνεται με τα απορριμματοφόρα, με ότι και αν σημαίνει αυτό σε ώρες και σε χρήμα.
•Η ποσότητα των απορριμμάτων του Δήμου μας που, όλο αυτό το διάστημα(2019-2020), πάνε στην ΜΕΑ είναι σαφώς πολύ μικρότερη από αυτή που ,αναγκαστικά με βάση την εγγυημένη ποσότητα, πληρώνουμε στην εταιρεία.

•Τέλος η υποχρέωση για εγγυημένη ποσότητα στην ΜΕΑ λειτουργεί αποτρεπτικά για την ανακύκλωση στην πηγή.
Εμείς ΛΕΜΕ:
• ΟΧΙ στην εμπορευματοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων και σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης που συνεπάγεται αυτή, ΟΧΙ στις ΣΔΙΤ και στις συμβάσεις παραχώρησης και «…απευθυνόμαστε στο λαό της περιοχής μας και τους καλούμε να αγωνισθούν ενάντια στο νέο χαράτσωμα που έρχεται να προστεθεί σε παλαιότερα (ΕΝΦΙΑ, 24% ΦΠΑ…..) .Πρέπει να γίνει υπόθεση του μαζικού λαϊκού κινήματος.