Απάντηση στον Χρήστο Γκόκα από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Το έργο της Αντιπλημμυρικής Προστασίας της Άρτας στο νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027

Σχετικά με την ένταξη του έργου για την αντιπλημμυρική προστασία της Άρτας, στο νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2021-2027, είχε καταθέσει στις
22-9-2020 αναφορά ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Γκόκας.
Στην αναφορά αυτή δόθηκαν, απαντήσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ενώ, δόθηκε απάντηση και σε συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, μετά από παρέμβαση του κ. Γκόκα προς τον Υπουργό, κ. Καραμανλή, για το ζήτημα αυτό.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γκόκας, στην από 22-9-2020 Αναφορά του, στην παρέμβασή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ένταξης του έργου για την αντιπλημμυρική προστασία της Άρτας στο νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2021-2027
Έθεσε, λοιπόν, το ζήτημα και τα εύλογα ερωτήματα για την εξέλιξη κατά το χρονικό αυτό διάστημα, αφού το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014 -2020 με την απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην οποία συμπεριλαμβάνεται, μαζί με το Έργο της Εσχατιάς, και το έργο της αντιπλημμυρικής προστασίας της Άρτας. Για το έργο της Άρτας πρόσθεσε ότι μόλις το 2019 ανατέθηκε η μελέτη, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε αν το 2022, που λήγει η προθεσμία, θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη.
Επιπλέον τόνισε ότι τα έργα που έχουν σχέση με την αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών θα πρέπει να μην έχουν τόσο μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά να δίνεται προτεραιότητα σε αυτά.

Αναφερόμενος στο Έργο της Οριοθέτησης και Διευθέτησης της Κοίτης του Αράχθου, ανέφερε: “Ο Δήμος Αρταίων έχει κάνει τις προσπάθειες του πολλά χρόνια, για το αντίστοιχο έργο. Θα πρέπει να βρούμε μια λύση, για την οποία να έχουμε μια βεβαιότητα, ότι δεν θα πάει χαμένη όλη αυτή η προσπάθεια, αλλά κυρίως δεν θα στερηθεί η περιοχή αυτό το πολύ σημαντικό έργο με πολλαπλή σημασία…”
Επιπρόσθετα επισήμανε ότι η απορρόφηση του ΕΣΠΑ είναι γύρω στο 50%, και ακόμα δεν έχουν δημοπρατηθεί 10 έργα για τα οποία κάνει λόγο ο κ. Υπουργός, με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν να ολοκληρωθούν κατά το τρέχον πρόγραμμα.
Σύμφωνα με την απάντηση του κ. Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για το έργο της Αντιπλημμυρικής Προστασίας της Άρτας, γνωστοποιήθηκαν στον κ. Γκόκα, μεταξύ άλλων, τα εξής:

•Στην παρούσα φάση εκπονείται η Προμελέτη και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), με προθεσμία υποβολής την 14.10.2020.
•Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών έχει συμπεριλάβει το εν λόγω έργο στον προγραμματισμό της για υλοποίηση από το ΕΣΠΑ της νέας προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027 και θα το προτείνει στο ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ σε σχετική Πρόσκληση.
•Επίσης, στο πλαίσιο της αντιπλημμυρικής προστασίας της Ιόνιας Οδού έχει δοθεί εντολή στον Παραχωρησιούχο ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ για εκπόνηση οριστικών μελετών αντιπλημμυρικών έργων (ΑΔΑ9ΒΧΡ465ΧΘΞ-ΩΤΑ), προϋπολογισμού 105.000.000 €. Στην εν λόγω Απόφαση περιλαμβάνεται και η μελέτη για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής της Άρτας, (Συκουλας – Α/Κ Αρτας) στην οποία προβλέπεται η εκτροπή του ρ. Μπούση προς τα κατάντη μέσω της υφιστάμενης τάφρου.

Επίσης, προβλέπονται έργα καθαρισμού και διευθέτησης με επένδυση της διατομής της κοίτης καθώς και διερεύνηση για δυνατότητα διαμόρφωσης ευνοϊκότερης εκβολής στον π. Άραχθο προς τα κατάντη της υφιστάμενης εκβολής.
Επιπλέον σύμφωνα με την απάντηση του κ. Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το κοινοποιούμενο έγγραφο της ΔΕΗ ΑΕ, σημειώνεται ότι η ΔΕΗ ΑΕ θα θέσει στη διάθεση του Δήμου Αρταίων τα απαραίτητα στοιχεία της κατασκευής και λειτουργίας των ΥΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΙΟΥ Ι και ΙΙ για την εκπόνηση της Μελέτης Αντιπλημμυρικής Προστασίας της Άρτας και για την αντιμετώπιση αρνητικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την ύπαρξη του Έργου αυτού.

Ο κ. Γκόκας, μετά τις εξελίξεις αυτές δηλώνει ότι “…Οι απαντήσεις των δύο αρμόδιων Υπουργείων, είναι στην κατεύθυνση της δρομολογημένης, αν και πολύ καθυστερημένης πορείας του Έργου. Δεν υπάρχει όμως ακόμα οριστική ένταξη. Απαιτείται η συνεχής προσπάθεια για την ολοκλήρωση των Μελετών, αλλά και ο συντονισμός όλων των φορέων και η παρακολούθηση της εξέλιξης του σχεδιασμού της νέας προγραμματικής περιόδου, για την οριστική ένταξη του έργου, αλλά και την έγκαιρη προετοιμασία , ώστε να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις, και το έργο να παραδοθεί προς όφελος της τοπικής κοινωνίας το συντομότερο δυνατό..”