Χρήστος Γκόκας: αδράνεια του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στα σοβαρά θέματα της εκπαίδευσης
Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, μαζί με τους υπόλοιπους Βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής και με επικεφαλής την Πρόεδρο, κα Φώφη Γεννηματά, κατέθεσαν Επίκαιρη Επερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, κα Κεραμέως, αναφορικά με την αδράνεια του Υπουργείου απέναντι στα σοβαρά θέματα που απασχολούν τον κλάδο της εκπαίδευσης.
Αρχικά αναφέρουν ότι παρόλο που βρισκόμαστε λίγες μόνο μέρες πριν την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων για την εισαγωγή των τελειόφοιτων της Γ’ Λυκείου στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια και πριν τη λήξη του σχολικού και ακαδημαϊκού έτους 2020-2021, επικρατεί μία σύγχυση στους μαθητές, φοιτητές και τις οικογένειές τους, καθώς το Υπουργείο ανακοινώνει διάσπαρτα και αποκομμένα μέτρα, χωρίς ένα σαφές συνολικό σχέδιο για την Παιδεία.
Επίσης επισημαίνουν ότι η πορεία της πανδημίας θα συνεχιστεί για αρκετό χρονικό διάστημα ακόμα, όπως δείχνουν και τα επιστημονικά στοιχεία, με μεγάλη πιθανότητα να παραμείνει ως μέρος της καθημερινότητάς μας, όμως η εκπαιδευτική πολιτική της Κυβέρνησης κινούμενη με ολιγωρία, πίσω από τις εξελίξεις, δεν έχει σχεδιάσει κανένα τρόπο αναπλήρωσης των μαθησιακών κενών που έχουν δημιουργηθεί σε μαθητές και φοιτητές από την πολύμηνη τηλεκπαίδευση και ούτε έχουν προβεί σε καμία ανακοίνωση αναδιάταξης της ύλης για την τρέχουσα και την επόμενη χρονιά.
Αντ’ αυτού έχουν εκδοθεί μόνο Νομοσχέδια και Αποφάσεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα και συνεχίζουν να ακολουθούν την ίδια πολιτική της προηγούμενης Κυβέρνησης, καθώς έχουν κρατήσει το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο για τους διορισμούς, την επιλογή στελεχών, το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης κλπ..
Αναφέρονται στις αλλαγές και το πρωτο-εμφανιζόμενο, στο μέσο της σχολικής χρονιάς, άδικο σύστημα εισαγωγής για τους σκληρά δοκιμαζόμενους μαθητές της Γ’ Λυκείου, που μειώνει τους εισακτέους.
Επίσης αντί για στήριξη, με το νέο σύστημα, με τις τροποποιήσεις για την ύλη και τις εξετάσεις για τα Εσπερινά Λύκεια, συρρικνώνονται οι ελπίδες των νέων που φοιτούν σ’ αυτά για ένα καλύτερο μέλλον.
Επιπλέον δεν υπάρχει μέριμνα για ισχυροποίηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και την Επαγγελματική Εκπαίδευση τείνουν να τη μετατρέψουν σε Κατάρτιση, όσο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ανακοινώνονται συγχωνεύσεις ή καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ και δημιουργία νέων ξενόγλωσσων τμημάτων, συμπράξεις με ξένα ιδρύματα και διατμηματικά πτυχία.