Συνέντευξη Χρήστου Γκόκα στο «Εργοληπτικόν Βήμα»
Να αναπτυχθούν οι υποδομές των σιδηροδρομικών δικτύων
Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Γκόκας, παραχώρησε συνέντευξη στο «Εργοληπτικόν Βήμα» της Πανελλήνιας Ένωσης Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Π.Ε.Σ.Ε.Δ.Ε.), για τις Υποδομές του Δικτύου Μεταφορών στην Ελλάδα.
Κατ’ αρχήν, με αφορμή ότι το 2021 είναι Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατευθύνεται στην προώθηση υπηρεσιών διασυνοριακών επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών μεγάλων αποστάσεων, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, αναφέρθηκε στο σχέδιο του Κινήματος Αλλαγής για την ενίσχυση των υποδομών των σιδηροδρομικών μεταφορών και δικτύων, τονίζοντας ότι η χώρα μας υπήρξε συνδιαμορφωτής του 4ου Σιδηροδρομικού «Πακέτου», που θέτει κανόνες στο μοντέλο διακυβέρνησης της Σιδηροδρομικής Υποδομής.
Επίσης τόνισε ότι το Κίνημα Αλλαγής έχοντας ως γνώμονα την ανάγκη αντιμετώπισης της Κλιματικής Αλλαγής, προτείνει την ανάπτυξη των υποδομών των σιδηροδρομικών δικτύων, με την επέκταση του δικτύου υψηλών ταχυτήτων, την προώθηση συνδυασμένων μεταφορών, την αναβάθμιση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου και την ενίσχυση και επέκταση της ηλεκτροκίνησης.
Επίσης ο σχεδιασμός που προτείνεται αφορά στην ολοκληρωμένη Σιδηροδρομική Εγνατία που θα περιλαμβάνει και την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία (Κοζάνη), στη διασύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και στη Διατήρηση του Δημόσιου χαρακτήρα των Σιδηροδρομικών Υποδομών. Ενώ για τις χρηματοδοτήσεις αναφέρθηκε σε προγράμματα κατασκευής διευρωπαϊκών δικτύων, στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, στο νέο ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Επιπρόσθετα κατά την ερώτηση για το πλάνο των έργων που έχει ανακοινώσει η Κυβέρνηση επεσήμανε ότι τα τελευταία δύο χρόνια, διακυβέρνησης της ΝΔ, είχαμε στασιμότητα στην εξέλιξη των μεγάλων έργων, όπως άλλωστε και κατά την προηγούμενη πενταετία με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, καθυστερώντας την κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, όπως ο ΒΟΑΚ και ο Πάτρα-Πύργος, στους οποίους καθημερινά θρηνούμε ανθρώπινα θύματα. Επιπλέον σημείωσε ότι το πλάνο της Κυβέρνησης έχει και σοβαρές παραλείψεις, καθώς δεν περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού (Ιωάννινα- Κακκαβιά), τα περιφερειακά αεροδρόμια και τα λιμάνια. Παράλληλα ο κ. Γκόκας διατύπωσε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την ενίσχυση και ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Μεταφορών που περιλαμβάνει πέραν των σιδηροδρομικών υποδομών, την κατασκευή ή ολοκλήρωση όλων των μεγάλων Οδικών Αξόνων, την αναβάθμιση των υποδομών των μεγάλων λιμανιών και των περιφερειακών αεροδρομίων.
Στη συνέχεια ο κ. Γκόκας αναφέρθηκε στο γεωγραφικό πλεονέκτημα της χώρας μας ως Πύλη Εισόδου της Ευρώπης για τις Ασιατικές αγορές, και τόνισε ότι απαιτούνται υποδομές συνδυασμένων μεταφορών, με τη διασύνδεση των λιμανιών με τα άλλα δίκτυα, ιδιαίτερα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και με μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και τα αεροδρόμια, καθώς επίσης κρίνεται αναγκαία η δημιουργία και ανάπτυξη μεγάλων Κέντρων Αποθήκευσης –Διανομής (Logistics), μεγάλων Εμπορευματικών Κέντρων, σε κάθε λιμάνι και άλλα κομβικά σημεία διασύνδεσης των δικτύων μεταφοράς.
Τέλος αναφορικά με την εδραίωση της χώρας ως διεθνές εμπορευματικό κέντρο, ο κ. Γκόκας επισήμανε την αστάθεια που επικρατεί στην ευρύτερη περιοχή, λόγω της έντασης που προκαλεί η Τουρκία, αλλά και την ανάγκη ύπαρξης ενιαίας στρατηγικής για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων μας. Αναφέρθηκε δε στην ανάγκη για ένα συμφωνημένο μακροπρόθεσμο σχέδιο για την ολοκλήρωση υποδομών και δομών παροχής υπηρεσιών, ενίσχυσης της θέσης της χώρας μας σαν διεθνές Εμπορευματικό Κέντρο, με στόχους για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων άντλησης Ευρωπαϊκών Πόρων για τις υποδομές και την τεχνολογική αναβάθμιση σ’ όλους τους τομείς που εξυπηρετούν τις μεταφορές και τις λειτουργίες, ως εμπορικού και μεταφορικού κόμβου.