Χρήστος Γκόκας στην Ολομέλεια της Βουλής

Το νομοσχέδιο για την Παιδεία αποπνέει αυταρχισμό και κομματική χειραγώγηση

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, στην Ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Νομοσχέδιου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», τόνισε ότι για ακόμα μία φορά παρατηρούμε την αδυναμία της Κυβέρνησης να καταθέσει μια ολοκληρωμένη, σύγχρονη και ρεαλιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι γι’ αυτό το τόσο σημαντικό ζήτημα προτίμησε η Κυβέρνηση να φέρει στη Βουλή ένα Νομοσχέδιο που αποπνέει αυταρχισμό και κομματική χειραγώγηση στα θέματα της διοίκησης και της λειτουργίας του σχολείου, αλλά και της συμμετοχής των εκπαιδευτικών, των οποίων ο ρόλος υποβαθμίζεται, αντί να επιλέξει πρώτα το δημόσιο διάλογο και διαδικασίες συνεννόησης, για ένα σοβαρό Εθνικό Σχέδιο για την Παιδεία.
Σημείωσε ότι με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με το λαϊκισμό και το τεράστιο κόστος για την Παιδεία, υποβαθμίστηκε η μορφωτική αξία και ο ρόλος του Γυμνασίου και του Λυκείου, καταργήθηκε το ολοήμερο σχολείο, καθώς επίσης αποδιοργανώθηκε η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όμως και η σημερινή Κυβέρνηση, της Ν.Δ., δεν ενισχύει και δεν διασφαλίζει το χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας ως αγαθό για κάθε νέο παιδί και το δικαίωμά του, ισότιμα, στη μόρφωση και την προσωπική του πρόοδο, και κάθε υποτιθέμενη μεταρρυθμιστική της πρόταση χαρακτηρίζεται από αναχρονισμό.

Σχετικά με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την κατάργηση των 37 Τμημάτων που είχαν θεσμοθετηθεί πρόχειρα και χωρίς προετοιμασία από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αναφέρθηκε ειδικότερα στο Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, στην Άρτα, και επεσήμανε ότι καταργήθηκε, πριν ακόμα λειτουργήσει, χωρίς να λάβει, η κα Υπουργός, καμία γνωμοδότηση από τα αρμόδια θεσμικά όργανα για το εν λόγω Τμήμα, αλλά ούτε και για τα υπόλοιπα 36, που είχαν την ίδια κατάληξη. Μια απόφαση αδικαιολόγητη και ατεκμηρίωτη, καθώς το Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής συνδέεται με το Γεωπονικό Τμήμα της αντίστοιχης Σχολής και με τα παραγωγικά χαρακτηριστικά της περιοχής, και τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «…το Τμήμα αυτό μπορεί να ολοκληρώσει το πεδίο μάθησης, γνώσεων, έρευνας και σύνδεσης με την τοπική παραγωγή, δίνοντας εφόδια και προσόντα στους απόφοιτους για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, αλλά και συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη και στηρίζοντας την τοπική οικονομία.».

Σε σχέση με την κατάργηση των δύο Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, «Βελλάς» Ιωαννίνων και Θεσσαλονίκης, επεσήμανε ότι η εξέλιξη αυτή για τη Σχολή «Βελλάς» Ιωαννίνων όπου καταργείται επίσης και το Εκκλησιαστικό Λύκειο και ιδρύεται η διετούς φοίτησης Σχολή Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών, η οποία είναι αδιαβάθμητη, στην ουσία υποβαθμίζει την Εκκλησιαστική Εκπαίδευση. Στη συνέχεια δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «…Η Σχολή «Βελλάς» με δύο Τμήματα Ιερατικών Σπουδών και Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής, κλείνει στην ουσία, μετά από 110 χρόνια λειτουργίας, με τεράστια προσφορά τόσο στην Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, αλλά και στη γενικότερη εκπαίδευση, όσο και στη κοινωνία της Ηπείρου και στην πατρίδα μας. Η Σχολή «Βελλάς» αποτελεί συνέχεια της συνείδησης της προσφοράς, των δωρεών και των Εθνικών Ευεργεσιών από σπουδαίους και διακεκριμένους Ηπειρώτες.

Στελεχώθηκε από αξιόλογους καθηγητές και δασκάλους και ανέδειξε εκατοντάδες αποφοίτους, με ιδιαίτερες διακρίσεις σ’ όλους τους χώρους και σ’ όλα τα επίπεδα της Επιστήμης, της Δημόσιας Διοίκησης και της Εκκλησίας.» Εξέφρασε, επίσης, την αντίθεση όλων των Ηπειρωτών για τις συγκεκριμένες διατάξεις και κάλεσε την αρμόδια Υπουργό να τις αποσύρει, ενώ το Κίνημα Αλλαγής τελικά καταψήφισε αυτές τις διατάξεις.