Υλοποίηση προγράμματος ERASMUS+ από την Βθμια Εκπαίδευση Άρτας
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας (Δ.Δ.Ε. Άρτας) σε συνεργασία με
τον εκπαιδευτικό οργανισμό «CENTRE D ́ ESTUDIS STUCOM» με έδρα τη Βαρκελώνη
της Ισπανίας συντονίζει και υλοποιεί Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Erasmus+ της Βασικής Δράσης 1 (KA1) «Κινητικότητα των ατόμων». Το Πρόγραμμα αυτό με κωδικό 2020-1-EL01-KA101-078689 έχει ως θέμα: «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ».
Οι πέντε σχολικές μονάδες του νομού μας που συμμετέχουν είναι τα Γενικά Λύκεια Άρτας: 2ο, 3ο, 4ο, Κομποτίου και Άνω Καλεντίνης.
Στο διάστημα από 16/10/2021 έως και 23/10/2021 πραγματοποιήθηκε στην Βαρκελώνη της Ισπανίας η κινητικότητα του Προγράμματος με την συμμετοχή είκοσι (20) εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων των εμπλεκόμενων σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε. Άρτας.
Η άφιξη στη Βαρκελώνη έγινε το βράδυ του Σαββάτου 16/10/2021. Το επόμενο πρωί, 17/10/2021, ο εκπαιδευτικός οργανισμός «STUCOM» ως φορέας συνεργασίας υποδέχθηκε τους Έλληνες εκπαιδευτικούς και ακολούθησε πολιτιστική δραστηριότητα (επίσκεψη στη Sagrada Familia, ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της
Βαρκελώνης και στο Park Guel).
Το πρωί της Δευτέρας 18/10/2021 (09:00 – 13:00), στις εγκαταστάσεις του φορέα υποδοχής STUCOM, έγινε η παρουσίαση του προγράμματος και της μεθοδολογίας των δραστηριοτήτων. Έγινε αναφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας, στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα σε θέματα της εκπαίδευσης, καθώς και στον ρόλο του
σύγχρονου εκπαιδευτικού. Πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του φορέα (αίθουσες
διδασκαλίας, εργαστήρια πληροφορικής κλπ) και γνωριμία με μαθητές κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Την Τρίτη 19/10/2021 (09:00 – 13:00), αναπτύχθηκε 3D πολυμεσική εφαρμογή AR/VR με θέμα τη πολιτιστική ταυτότητα της Βαρκελώνης. Ακολούθησε πολιτιστική δραστηριότητα με την επίσκεψη στο Μουσείο Πικάσο.
Την Τετάρτη 20/10/2021 (09:00 – 13:00), η θεωρητική κατάρτιση περιελάμβανε αναγνώριση του τρόπου μάθησης (learning style) του κάθε μαθητή, επιλογή των κατάλληλων εργαλείων, δυσκολίες μάθησης (αναγνώριση και αντιμετώπιση), σχέση μεταξύ της μάθησης, των αρχών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της σχολικής πραγματικότητας. Στα πλαίσια πολιτιστικής δραστηριότητας πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (Universitat de Barcelona, UB), το οποίο είναι το αρχαιότερο πανεπιστήμιο της Καταλονίας και ένα από τα σημαντικότερα και μεγαλύτερα της Ισπανίας.
Την Πέμπτη 21/10/2021 (09:00 – 13:00), πραγματοποιήθηκε ανάλυση συγκεκριμένων στρατηγικών διαφοροποίησης, εξοικείωση με τις διδακτικές εφαρμογές και ανάπτυξη δραστηριοτήτων για τη διαχείριση της τάξης και τη διαμόρφωση του μαθησιακού περιβάλλοντος.
Έγινε παρουσίαση και χρήση, καθώς και σχετική με αυτό, μελέτη περίπτωσης, μέσω της πλατφόρμας D-TIPS (Design Thinking), που δημιουργήθηκε από ερευνήτριες του Πανεπιστημίου Pompeu Fabra (UPF) με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης και συνεργασίας.
Ακολούθησε επίσκεψη στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης της Καταλονίας – MNAC στο Πάρκο Montjuic.
Η αναχώρηση για την Ελλάδα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22/10/2021, αφού προηγουμένως ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες τελικής αξιολόγησης του Προγράμματος και η απονομή βεβαιώσεων στους συμμετέχοντες.