ΔΙ.Π.Ε. Άρτας και ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA 220
«SΤΕΑΜ & ψηφιακές δεξιότητες: ψάχνοντας για τους Λεονάρντο του αύριο»
H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙ.Π.Ε.) Άρτας έχει αναλάβει, μεταξύ άλλων, ένα ακόμα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA 220 που αφορά στην πολυδιάστατη προσωπικότητα του σημερινού μαθητή και αυριανού ενήλικα, ο οποίος θα πρέπει να έχει αναπτυγμένες δεξιότητες, ευελιξία, κριτική ικανότητα και πολυσχιδή προσωπικότητα. Το πρόγραμμα έχει τίτλο: «SΤΕΑΜ & ψηφιακές δεξιότητες: ψάχνοντας για τους Λεονάρντο του αύριο», ένας τίτλος που αναφέρεται στην προσωπικότητα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ο οποίος μας ενέπνευσε να δημιουργήσουμε αυτή την πρόταση που εγκρίθηκε από τον εθνικό μας φορέα, το ΙΚΥ.
Το πρόγραμμα αυτό έχει ως παραδοτέα, 90 διδακτικά σενάρια στο STEAM και οδηγό σεναρίων διδασκαλίας του STEAM, μεταφρασμένα στα Αγγλικά, με στόχο να μπορεί ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάξει με κατευθύνσεις και οδηγίες ανάλυσης του μαθήματος STEAM, που από το ήδη τρέχον σχολικό έτος για πρώτη φορά το STEM υπάρχει στο ελληνικό σχολείο επίσημα στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Σε ανακοίνωση που υπογράφει η Διευθύντρια ΔΙ.Π.Ε. Άρτας Δρ. Κλεοπάτρα Ν. Βασιλείου, αναλυτικά αναφέρονται τα εξής:
«Η ΔΙ.Π.Ε. Άρτας φιλοδοξεί να ενώσει την Τέχνη (Art) με το τεχνοκρατικό κομμάτι του STEM, δίνοντας βαρύτητα όχι μόνο στις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά και στην κουλτούρα που συνεπάγεται ένα πεδίο γνωστό στη χώρα μας από την αρχαιότητα.
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η 1η εναρκτήρια συνάντηση (kick off meeting) του εν λόγω προγράμματος ERASMUS+ ΚΑ220, με κωδικό: 2021-1-EL01-KA220-SCH-000027823 και τίτλο: «STEAM & Digital Skills: Searching for the new Leonardos», που συντονίζει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας, με τη συμμετοχή των χωρών, ήτοι: α) CEIPES – Italy, β) Siauliai CTC – Lithuania, γ) Inspectoratul Iasi – Romania, δ) Osmaniye Directorate – Turkey και δ) AKETH – Trikala, που πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Άρτας, από 14-17 Ιουνίου 2022.
Το S.T.E.A.M. ( S.T.E.A.M=Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) είναι μία εκπαιδευτική πρακτική που δίνει έμφαση στην εφαρμογή της γνώσης σε πραγματικές καταστάσεις και στην προσέγγιση της διδασκαλίας της επιστήμης μέσα από τον πειραματισμό και την έρευνα, ευνοεί την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και του πνεύματος συνεργασίας στο σχολείο. Συνδέει τις Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Τέχνη με σύγχρονες Τεχνολογικές εφαρμογές ενισχύοντας τη σχολική επίδοση των μαθητών και αναπτύσσοντας δεξιότητες υψηλού επιπέδου σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Κατά τη διάρκεια της διήμερης εξέλιξης των εργασιών, τέθηκαν οι όροι, οι καταληκτικές ημερομηνίες και τα πλαίσια ανάπτυξης του σχεδίου, συμφωνήθηκαν οι διαδικασίες υλοποίησής του, καθορίστηκαν οι υποχρεώσεις των συμμετεχόντων και ανταλλάχθηκαν απόψεις και ιδέες σε περιβάλλον γόνιμου διαλόγου και συνεργατικού πνεύματος.
Το πρόγραμμα αυτό ανήκει στα νέα προγράμματα Erasmus+ και η κάθε συνάντηση καθορίζει την πορεία του έργου ως την επόμενη συνάντηση της ομάδας εργασίας. Οι εταίροι και η ΔΙ.Π.Ε. Άρτας είμαστε έτοιμοι να δημιουργήσουμε ένα υλικό μοναδικό στην σύλληψή του, καινοτόμο και χρήσιμο στον εκπαιδευτικό όλων των χωρών που συμμετέχουν και όχι μόνο, αν σκεφτεί κανείς ότι το STEAM ως μάθημα δεν διδάσκεται επίσημα και δεν υπάρχει στο curriculum πολλών ευρωπαϊκών χωρών».