Με επιτυχία έκλεισε ένας κύκλος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου Χαλκιάδων στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, με κωδικό 2020-1-EL01-ΚΑ101-077621 και τίτλο: «Το σχολείο σου, το σχολείο μου, το σχολείο μας. Ας δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ένα δημιουργικό, ασφαλές και φιλόξενο περιβάλλον».
Όπως σημειώνεται και σε σχετική ανακοίνωση που υπογράφει η Διευθύντρια Αναστασία Κουτσούκη, το διάστημα 25-29/07/2022 η εκπαιδευτικός Υφαντίδου Αναστασία, ΠΕ70, συμμετείχε σε δομημένο κύκλο μαθημάτων που παρείχε ο οργανισμός ITC International Training Center, στην Πράγα της Δημοκρατίας της Τσεχίας. Ο δομημένος κύκλος μαθημάτων είχε ως στόχο οι εκπαιδευτικοί να ενισχύσουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου τους μέσα από τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), εστιάζοντας στη χρησιμοποίηση ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων, στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων αλλά και στη συνειδητοποίηση πιθανών μειονεκτημάτων των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, ώστε αυτά να αποφευχθούν.
Οι εκπαιδευτικοί, από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν ανταλλάσσοντας γνώση, ιδέες και καινοτόμες διδακτικές πρακτικές.
Μέσα σε ένα φιλικό και φιλόξενο περιβάλλον εκπαιδεύτηκαν στη δημιουργία διαδικτυακών κουίζ (Quizziz.com) και αφισών (Canva), στη χρήση εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας μέσω φορητών συσκευών (QuiverVision) καθώς και στη δημιουργία ιστοσελίδων μέσω Weebly.
Δημιούργησαν παιχνίδια στα οποία συμμετείχαν με τη χρήση QR-κωδικών (Plickers) και εκπαιδεύτηκαν σε δραστηριότητες προγραμματισμού που δεν απαιτούν τη χρήση Η/Υ (Ozobot).
Επιχειρήθηκε να ενσωματωθούν οι προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρία των συμμετεχόντων, μέσα σε ένα περιβάλλον μάθησης που συνδύαζε τη θεωρητική και την πρακτική γνώση, καλύπτοντας διαφορετικές πτυχές της χρήσης των ΤΠΕ.
Το πρόγραμμα, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών), συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών καθώς και στην δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλαισίου για ένα σχολείο συμπεριληπτικό, πρότυπο ενσωμάτωσης και αποδοχής, ανοικτό στην κοινωνία.