ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ "ΚΟΙΝΟ ΤΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ"

Συνέντευξη τύπου Γιώργου Ζάψα για τις εξελίξεις στα μεγάλα έργα

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε, σήμερα 3 Φεβρουαρίου, ο επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», Γιώργος Ζάψας και αναφέρθηκε σε οργανωτικά θέματα της παράταξης και στη συγκρότηση νέας διευρυμένης 30νταμελούς Γραμματείας, όπως αποφασίστηκε στην Ολομέλεια που πραγματοποιήθηκε την 1η Φεβρουαρίου, μίλησε για τις εξελίξεις στα μεγάλα έργα που ενδιαφέρουν την περιφέρεια της Ηπείρου (αυτοκινητόδρομοι, τρένο, άλλες υποδομές) και επίσης αναφέρθηκε σε σημαντικά θέματα που απασχόλησαν την επικαιρότητα, από την αρχή του έτους.
Προτεραιότητα για την περιφερειακή παράταξη αποτελεί η προοπτική της. Με την συγκρότηση της διευρυμένης Γραμματείας προχωρεί στην προετοιμασία της ενόψει της εκλογικής αναμέτρησης του Οκτωβρίου 2023. Ζητήματα αιχμής αποτελούν η ανασυγκρότηση, η ανανέωση, η διεύρυνση της και η αναζήτηση συμμαχιών – συνεργασιών κατά το προσεχές διάστημα. Αυτές οι πρωτοβουλίες κρίνονται απαραίτητες για την ετοιμότητα μας τους κρίσιμους προεκλογικούς μήνες που θα ακολουθήσουν.

Σημαντικό μέρος αυτής της προετοιμασίας θα αποτελέσει και η επικαιροποίηση του προγράμματος της παράταξης ώστε να υπάρξει η λογική συνέχεια. Η 4ετής εμπειρία και όχι μόνο αποτελεί εξαιρετική βάση εκκίνησης για την σύνταξη ενός νέου προοδευτικού προγράμματος του επόμενου περιφερειακού συνδυασμού της Αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που θα κληθεί να διεκδικήσει τη διοίκηση της Π.Η.
Αναφορικά με τις εξελίξεις στα μεγάλα έργα που ενδιαφέρουν την Ήπειρο και τα ερωτήματα που έθεσε η παράταξη, κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ζήτησε να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση και η περιφερειακή αρχή τι θα πράξει με τον αυτοκινητόδρομο Γιάννενα – Κακαβιά, την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό και την χρηματοδότηση των μελετών ωρίμανσης του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου. Οι αόριστες απαντήσεις του περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη παραπέμπουν σε προεκλογικές ανακοινώσεις που θα κάνει ο πρωθυπουργός, όταν ξανα-επισκεφτεί την Ήπειρο. Πως να πείσει όμως ο περιφερειάρχης όταν τον αδειάζουν οι δικοί του κυβερνητικοί! Τι μια μέρα ο α/δ Γιάννενα- Κακαβιά προκηρύσσεται με 402 εκατομμύρια (κ’ με προαίρεση) και την επομένη με 310 εκ. Τι να πρωτοπιστέψουν οι Ηπειρώτες; Για την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό και την παράκαμψη της Ηγουμενίτσας δε γίνεται λόγος.

Προφανώς θα πάνε για το 6ο ΕΣΠΑ και αν.. Απουσιάζει μια μεγάλη συμμαχία για την Ήπειρο!
Η θέση της παράταξης είναι ότι πρέπει να υπάρξουν άμεσες κυβερνητικές δεσμεύσεις για τα έργα εθνικής σημασίας, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι και η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου ενόψει εθνικών εκλογών, ώστε να πάρουν σειρά και τα έργα ενδοπεριφερειακής σημασίας. Οι ευθύνες της περιφερειακής αρχής Καχριμάνη είναι τεράστιες για τις καθυστερήσεις στη δρομολόγηση αυτών των υποδομών. Επί των ημερών της δικής του διακυβέρνησης η Ήπειρος παραμένει σταθερά η 3η φτωχότερη περιφέρεια της χώρας, με ένα από τα χαμηλότερα κατά κεφαλήν ΑΕΠ πανελλαδικά και μια από τις φτωχότερες της Ευρώπης. Η Άρτα γίνεται 2εδρική και η Θεσπρωτία μονοεδρική και φταίνε οι άλλοι! Μετά 12 χρόνια στο τιμόνι της περιφέρειας αυτοθαυμάζονται χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη να απολογηθούν. Κατά τα άλλα επαινεί τις αναγκαστικές «διορθώσεις» Βορίδη, αφού οι νομικές ακροβασίες Θεοδωρικάκου έπεσαν στο ΣτΕ, δεν λέει να λειτουργήσει τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, κλείνει τα δημόσια ΚΤΕΟ και εξακολουθεί να αλωνίζει έχοντας προίκα το 57%.
Η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ δεν είναι αμέτοχή στα θέματα υστέρησης της Ηπείρου. Φέρει την κύρια ευθύνη επειδή δεν ολοκλήρωσε τις υποδομές που ξεκίνησε η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ. Πέρασαν 4 άγονα χρόνια. Το 1/3 όσων έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να είχαν κάνει η Ήπειρος να είχε επωφεληθεί. Δεν ενδιαφέρθηκαν θα βρουν στην κάλπη την απάντηση που τους πρέπει.