Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα
Σπαραγμός και οργή για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά
Συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε διάφορες περιοχές της χώρας συνεχίζουν να πραγματοποιούνται, με αφορμή το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. «Βιώνουμε μια ανείπωτη τραγωδία, πενθούμε τον άδικο χαμό δεκάδων κυρίως νέων ανθρώπων, ζητάμε να μάθουμε την αλήθεια» για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Με αυτή την φράση, η συλλογικότητα «Αλληλεγγύη για Όλους», μέσω των social media, διοργανώνοντας σιωπηρή διαμαρτυρία την Παρασκευή 3 Μαρτίου, στο Σύνταγμα στις 19:00.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα συμμετάσχει στην διαμαρτυρία, σύμφωνα με ανακοίνωση της Κουμουνδούρου.
Με ανακοίνωση-κάλεσμα ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία Άρτας, δηλώνει πως «Βιώνουμε μια ανείπωτη τραγωδία, πενθούμε τον άδικο χαμό δεκάδων κυρίως νέων ανθρώπων, ζητάμε να μάθουμε την αλήθεια.
συμμετέχουμε στο Κάλεσμα της Αλληλεγγύης για όλους, για σιωπηρή διαμαρτυρία, αύριο Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2023 , στις 19:00μμ, στην Πλατεία του Αγίου Δημητρίου Άρτας».
Επίσης ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Ιωαννίνων, συμμετείχε στο κάλεσμα της Αλληλεγγύης για Όλους, για σιωπηρή διαμαρτυρία την Παρασκευή, 3 Μαρτίου 2023, στις 18:30, έξω από την Περιφέρεια Ηπείρου, στην κεντρική πλατεία Ιωαννίνων.
ΠΑΜΕ ΥΓΕΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΑΡΤΑΣ
«Ο ένοχος είναι γνωστός το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο!» σημειώνει σε ανακοίνωση το ΠΑΜΕ ΥΓΕΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΑΡΤΑΣ, στην οποία σημειώνει τα εξής:
«ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ τη βαθιά θλίψη μας και τα συλλυπητήρια μας στις οικογένειες των αδικοχαμένων θυμάτων της ανείπωτης τραγωδίας από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη και ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την πλήρη διερεύνηση των αιτιών (αν κι όλοι γνωρίζουμε ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων είναι η βαθύτερη αιτία που οδήγησε στην τραγωδία).
Χαρακτηριστικά είναι:
1. Οι ανακοινώσεις της παράταξης ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών, με ημερομηνίες 24/1/2023 και 7/2/2023 που προειδοποιούσαν: «Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό» και διεκδικούσαν από κυβέρνηση, ΟΣΕ και HELLENIC TRAIN τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων.
2.Τον Απρίλη του 2022 είχε παραιτηθεί στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ για θέματα ασφάλειας των δρομολογίων.
3.Η σημερινή δήλωση του προέδρου του σωματείου των μηχανοδηγών στην ΕΡΤ ότι: «τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια. Όλα είναι χειροκίνητα».
Θυμίζουμε ότι από το 2010, υπάρχει η κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων. Για την υλοποίηση της πολιτικής αυτής, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ «έσπασαν» τον ενιαίο κρατικό ΟΣΕ σε μικρότερες (διότι ήταν πιο ευκολότερο να ιδιωτικοποιηθούν ξεχωριστά) εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΓΑΙΟΣΕ.
Το 2017, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική «Ferrovie dello Stato Italiane Group» έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουδέποτε δημοσιεύθηκε!
Ακολούθησε νέα σύμβαση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που προέβλεπε κρατική χρηματοδότηση 250 εκατ. ευρώ στην ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ (50 εκατ. ετησίως για 5 έτη).
Μετά την ιδιωτικοποίηση, το 2018 θεσμοθετήθηκε «διευθέτηση» του εργάσιμου χρόνου με 9ήμερη συνεχόμενη εργασία ενώ το 2019 απολύθηκαν 120 εργαζόμενοι.
Το 2019 ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ μαζί ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για πλήρη «απελευθέρωση» (δηλαδή ιδιωτικοποίηση) των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Το 2022, η κυβέρνηση της ΝΔ επέκτεινε την κρατική χρηματοδότηση της ιδιωτικοποιημένης ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 10 επιπλέον έτη (με συνολικό όφελος 750 εκατ. ευρώ για τους καπιταλιστές).
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ετήσια έσοδα 130 εκατ. ευρώ (3,4 εκατ. ευρώ ετήσια καθαρά κέρδη) αλλά αρνείται να πάρει τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των δρομολογίων, των επιβατών και των εργαζομένων.
Καλούμε τους εργαζόμενους και το λαό να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Να ΔΥΝΑΜΩΣΟΥΜΕ τον αγώνα ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και να ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ αυτοκινητοδρόμους και υποδομές μεταφοράς που θα είναι στην υπηρεσία του λαού με κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης, χωρίς διόδια και χαράτσια με σύγχρονα μέσα ασφαλείας και υποδομές!»
Σπαραγμός και οργή
Ενώ συνεχίζεται η μακάβρια ταυτοποίηση σπαραγμός και οργή είναι τα συναισθήματα για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά ενώ παραμένει άγνωστος ο αριθμός των επιβαινόντων στο μοιραίο δρομολόγιο.
Χωρίς προσωπικό
O πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, αναφερόμενος στην εθνική τραγωδία με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αποκάλυψε πως εξαιτίας του έντονου φόρτου εργασίας στον σταθμό της Λάρισας, στο παρελθόν, στη βάρδια υπήρχαν δύο σταθμάρχες στην τηλεδιοίκηση.
«Η τηλεδιοίκηση στην Λάρισα σταμάτησε πριν 3-4 χρόνια. Δεν υπάρχει προσωπικό» εξήγησε (MEGA) ο Γ. Αποστολέρης. Την ίδια ώρα, μιλώντας για την εκπαίδευση των σταθμαρχών, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Με σαράντα μέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης και μάλιστα, δεν μπορείς να υπηρετήσεις σε ένα τέτοιο σταθμό με τόσο μεγάλο φόρτο εργασίας. Η εμπειρία αποκτάται μέσω εργασίας σε μικρούς σταθμούς και με μεταθέσεις».
Το Σάββατο η απολογία του σταθμάρχη με τον 59χρονο να αντιμετωπίζει τα παρακάτω αδικήματα:
• διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών (κακούργημα)
• ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή εξ αμελείας
O δικηγόρος του, Στέφανος Παντζαρίδης, υποστήριξε πως «ανέλαβε την ευθύνη που του αναλογεί» και συμπλήρωσε πως «αυτό το οποίο μετράει είναι “να ψάξουμε ότι το δέντρο αλλά το δάσος”».
Και ενώ αναμένεται η απολογία του σταθμάρχη, σε μια σοβαρή καταγγελία προχώρησε συνήγορος επιβάτη που επέζησε ως εκ θαύματος από το τραγικό δυστύχημα.
Ο Γιώργος Μπαρτζώκης επικαλέστηκε (ΣΚΑΪ) μαρτυρίες κατοίκων που βρίσκονται κοντά στο σταθμαρχείο και σύμφωνα με τις οποίες, από την ώρα που ξεκίνησε το τρένο μέχρι και τη στιγμή του δυστυχήματος, επικρατούσε «εύθυμη ατμόσφαιρα στο κτίριο».
Συγκεκριμένα ο συνήγορος που εκπροσωπεί τον τραυματία Λάζο Παπαζήση, είπε: «κάτοικοι της συνοικίας ΟΣΕ Λάρισας που τα σπίτια τους βρίσκονται κοντά στο σταθμαρχείο με πληροφόρησαν ότι μόλις έφυγε το τρένο, άρχισαν οι μουσικές. Την ώρα εκείνη που έγινε το ατύχημα ακουγόταν τραγούδια και χαρές μέσα από το σταθμαρχείο».
Επιπλέον όσον αφορά στον αριθμό των επιβαινόντων στο μοιραίο τρένο, υποστήριξε (ΕΡΤ) ότι σύμφωνα με όσα του είπε ο εντολέας του, αλλά και από άλλες πληροφορίες που έχει, οι επιβάτες ήταν περισσότεροι από 350, γύρω στους 400, καθώς στη Λάρισα όταν έφτασε το τρένο στις 11 το βράδυ το γκισέ ήταν κλειστό και όσοι επιβιβάστηκαν δεν είχαν προλάβει να βγάλουν εισιτήριο. «Θα θέσω αυτά τα στοιχεία στον ανακριτή» σημείωσε.
Με νέα παραγγελία του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζητάει τον εντοπισμό των υπευθύνων «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, απ΄ όπου και αν προέρχονται» για την τραγωδία στα Τέμπη.
Αναλυτικότερα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου με νέα παραγγελία του προς τον επικεφαλής της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας ζητάει την σε βάθος διερεύνηση, προς κάθε κατεύθυνση, την άμεση συγκέντρωση όλων των αποδείξεων για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ενδεικτικά ο κ. Ντογιάκος αναφέρει «είναι η ώρα της Δικαιοσύνης», προκειμένου να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν». Ο εισαγγελέας του Ανωτάτου Δικαστηρίου επισημαίνει τους άμεσους στόχους των ερευνών, σημειώνοντας ως προτεραιότητα, την άμεση ανάγκη συλλογικής, σε αυτό το στάδιο, όλων των αποδείξεων, που θα χρησιμεύσουν στην απόδοση ευθυνών και στον εντοπισμό των υπευθύνων.
Εν τω μεταξύ συνεχίζουν οι δήμοι της Αττικής και όλης της χώρας, να ανακοινώνουν τη διεξαγωγή έκτακτης αιμοδοσίας, προκειμένου να συνδράμουν στην ανάγκη που υπάρχει για τους τραυματίες του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Συγκέντρωσης Σιωπηρής Διαμαρτυρίας στην κεντρική αγορά της Πρέβεζας
Το ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΕΒΕΖΑΣ και οι Ενεργοί Δημότες Πρέβεζας ΚΑΛΟΥΝ με ανακοίνωση «Όλους τους Φορείς, το Εμπορικό και Τεχνικό Επιμελητήριο Πρέβεζας, τα Συνδικάτα και όλους τους Συλλόγους Πρέβεζας και τους Πολίτες του Ν. Πρέβεζας, στη διοργάνωση Συγκέντρωσης Σιωπηρής Διαμαρτυρίας στην κεντρική αγορά της Πρέβεζας, μπροστά από τη Θεοφάνειο, στις 04 Μάρτη 2023, ημέρα Σάββατο και ώρα 12:00 μ., για να διατρανώσουμε τη θλίψη μας για τα 57 θύματα, τους 56 αγνοούμενους και τους τραυματίες της ανείπωτης τραγωδίας από την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Να ζητήσουμε τον καταλογισμό ευθυνών, όχι στα λόγια και όχι μόνο με την παραίτηση του αρμόδιου υπουργού, σε όλους όσοι ευθύνονται για το ξεπούλημα και την πλήρη εγκατάλειψη των ελληνικών σιδηροδρόμων, χωρίς συστήματα ασφαλείας, με μειωμένο και ανεκπαίδευτο προσωπικό και χωρίς πιστοποιήσεις».
Την ανακοίνωση υπογράφουν για το Εργατικό Κέντρο Πρέβεζας ο Πρόεδρος Χρήστος Δημόπουλος και για τους Ενεργούς Δημότες Πρέβεζας η Χριστίνα Κριτσιμά.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ ΑΡΤΑΣ «Ο ΞΕΝΙΟΣ»
Ο Σύλλογος Καταστηματαρχών Εστίασης & Διασκέδασης του Νομού Άρτας, εκφράζει τα θερμά και ειλικρινή του συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ο ΣΕΔΑ μαζί με δεκάδες συλλόγους όλης της χώρας και απλούς πολίτες, το Σάββατο 4 Μαρτίου (4/03) ακριβώς στις 21:00 θα τηρήσει ενός λεπτού σιγή, ως ελάχιστο φόρο τιμής στις αθώες ψυχές που χάθηκαν.
Δ.Σ. ΣEΔA