Φοβού τις ειδούς…
Η έκφραση «φοβού τις ειδούς του Μαρτίου» αφορά την πρόρρηση ενός αρχαίου Ρωμαίου μάντη με την οποία είχε προσπαθήσει να προειδοποιήσει τον Ρωμαίο Ανώτατο Δικτάτορα Ιούλιο Καίσαρα για την επικείμενη δολοφονία του.
Όταν έφθασε η μέρα εκείνη, η 15η του Μαρτίου του 44 π.Χ., ὁ Καίσαρας πηγαίνοντας προς την Σύγκλητο συνάντησε πάλι αυτόν τον μάντη: «Πάρεισιν έφθασαν» (αἱ εἰδοί), του είπε πειρακτικά, (εννοώντας «και δεν έπαθα τίποτε»). «Ναι, πάρεισιν, ἀλλ᾽ ου παρεληλύθασι», δηλαδή «ναι, έφθασαν αλλά δεν πέρασαν», του απάντησε ο μάντης.
Μετ’ ολίγον οι συνωµότες, που αναµεσά τους ήταν και ο θετὸς γυιὸς του Καίσαρα Μάρκος Βρούτος, δολοφόνησαν τὸν Ἰούλιο Καίσαρα στις ειδοὺς του Μαρτίου, στις 15 δηλαδὴ του μηνὸς Μαρτίου, του έτους 44 π.Χ.
*****Στη περίπτωση του τραγικού, του αδιανόητου δυστυχήματος στα Τέμπη, δεν υπήρχε ένας μάντης… υπήρξαν αναφορές, καταγγελίες, εξώδικα από εργαζόμενους, ερωτήσεις και επερωτήσεις στη βουλή… αλλά οι σύγχρονοι «Καίσαρες», αγνόησαν τα πάντα… κι όχι μόνο αυτό, αλλά υποστήριζαν πως όλα είναι καλά…
Τίποτε δεν ήταν καλά… όλα ήταν λάθος… όλα ήταν μια ατέλειωτη διαπλοκή… υπάρχουν ευθύνες και είναι τεράστιες. Ο.Κ., ο ανθρώπινος παράγων έπαιξε ένα ρόλο… αν όμως σκεφθείς ότι εν έτει 2023 το να ταξιδεύουν δύο συρμοί στην ίδια γραμμή και να μην το παίρνει κανείς χαμπάρι, είναι …για να τρελαίνεσαι!
Όταν με το πάτημα ενός «εντερ» μπορείς και παίρνεις το σπίτι των πολιτών, είναι εντελώς ακατανόητο να μην υπάρχει ηλεκτρονική παρακολούθηση των γραμμών του ΟΣΕ!
Σήμερα δεν υπάρχουν οιωνοσκόποι. Υπάρχουν, όμως, σύγχρονα μέσα, πού επιτρέπουν τον απόλυτο έλεγχο των οδών, των αεροδιαδρόμων, των σιδηροδρομικών γραμμών.
Όταν είμαστε στην «ψηφιακή εποχή», όταν ο Πιερακάκης κατάργησε όλες τις υπηρεσίες και όλα γίνονται απ’ το σπίτι, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για δικαιολογίες… Ή μάλλον δεν αφήνει κανένα περιθώριο για δικαιολογίες… πάντα θα υπάρχει το «ανθρώπινο λάθος». Πριν όμως από το ανθρώπινο λάθος, υπάρχουν οι πολιτικές ευθύνες…
Ευθύνες…
Σε ότι αφορά τις πολιτικές ευθύνες, η κυβερνητική πλευρά, λέει πως «ανελήφθησαν»… Παρελθόν αποτελεί από το κυβερνητικό σχήμα ο υπουργός Μεταφορών Kώστας Καραμανλής μετά τον σάλο και τις αντιδράσεις για την σιδηροδρομική τραγωδία που βιώνει η χώρα… Ο πρωθυπουργός έκανε δεκτή την παραίτησή του, αλλά…
Αλλά, οι δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών δεν πέρασαν αναπάντητες από την αξιωματική αντιπολίτευση με τον ΣΥΡΙΖΑ να επισημαίνει ότι η παραίτηση δεν θα αποτρέψει τη συζήτηση για τα αίτια της τραγωδίας, συμπληρώνοντας «όχι στην ώρα του πένθους»…
Όπως επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ, «Ο κ. Καραμανλής γνωρίζει πάρα πολύ καλά τα αίτια της παραίτησής του. Ο κ. Μητσοτάκης γνωρίζει, επίσης, πολύ καλά ότι η συζήτηση για τα αίτια της τραγωδίας δεν θα αποφευχθεί με την παραίτηση του υπουργού του, αλλά καθίσταται ακόμη πιο επιτακτική. Στην ώρα της όμως, όχι την ώρα του πένθους»…
Εντάξει.. στην ώρα τους, αλλά το σκίτσο του Μητρόπουλου στα ΝΕΑ, τα λέει όλα… Απουσίαζε ο κρατικός έλεγχος… διότι, όλα αυτά περί αποκρατικοποιήσεων και τα λοιπά, είναι ένα ζήτημα… το άλλο και μεγαλύτερο είναι πως στη πατρίδα μας, ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ο κρατικός έλεγχος, είτε είναι δημόσια, είτε είναι ιδιώτες στα τραίνα, τα πλοία, τα λεωφορεία, τα αεροπλάνα…
Αυτός ο έλεγχος, εφόσον υπήρχε, θα λύνονταν πολλά απ’ τα προβλήματα… ίσως όλα!
*****Με ξενίζει όμως μια προσπάθεια που γίνεται από μέρος των κεντρικών ΜΜΕ, να «προστατευθεί» ο Υπουργός Μεταφορών, ο Κώστας Καραμανλής… αναφορές, ας πούμε, πως ήταν ο «πρώτος» που παραιτήθηκε, ο «πρώτος» που ανέλαβε το πολιτικό κόστος, ο «πρώτος» ευαίσθητος…
Μα, μετά τα πρωτοφανή που είπε στη Βουλή, λίγες ημέρες πριν το δυστύχημα, πως εκείνος εγγυάται την ασφάλεια των επιβατών, θα μπορούσε να σταθεί ως υπουργός;
Με ξενίζει, δε μια «αγιογραφία» από τον Γιώργο Λακόπουλο στο ieidiseis.gr, που έγραψε προχθές «Μέχρι το μεσημέρι της 1ης Μαρτίου 2023 ήταν ένας μάλλον μέτριος πολιτικός , που έκανε χρήση του τριπλού πολιτικού επωνύμου του – Θείος, πατέρας και εξάδελφος- για ένα χαρτοφυλάκιο, του οποίου δεν είχε την πραγματική διαχείριση. Αλλά η ποιότητα των πολιτικών κρίνεται στις κρίσιμες στιγμές: η παραίτηση που υπέβαλε μετά την τραγωδία στα Τέμπη ο Κώστας Αχ. Καραμανλής είναι πράξη υποδειγματική»…
Και συνέχισε ο Λακόπουλος: «Κανείς ως τώρα από τη Μεταπολίτευση, δεν τίμησε έτσι την πολιτική .
Το 2000, μετά το ναυτικό ναυάγιο στην Πάρο ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Παπουτσής παρέμεινε στη θέση του.
Το 2007 ο Βύρων Πολύδωρας ως υπουργός Δημόσιας Τάξης απέδωσε στη φύση τους 49 νεκρούς της Ηλείας και έμεινε.
Το 2018 με τους 102 νεκρούς στο Μάτι ο Νίκος Τόσκας παραιτήθηκε, αλλά η περιφερειάρχης Δούρου είδε απλώς «μια στραβή στη βάρδιας της» και με φόντο τα Τέμπη τονίζει τη …διαφορετικότητά της ως επικεφαλής παράταξης».
*****Παράξενο… υποδειγματική η πράξη παραίτησης του Καραμανλή, αλλά για το Μάτι, που ο αρμόδιος υπουργός παραιτήθηκε, ο Λακόπουλος βάζει και τη Δούρου στο κάδρο, επειδή ΔΕΝ παραιτήθηκε; Δεν του αρκεί η παραίτηση Τόσκα;
Και στο κάτω-κάτω, στο ΜΑΤΙ μπορεί να υπήρξαν αβελτηρίες στο κρατικό μηχανισμό, αλλά οι πυρκαγιές δεν αναχαιτίζονται εύκολα, ούτε σε πλούσιες και πιο προηγμένες χώρες απ’ τη δική μας… στα Τέμπη, όμως δεν έχουμε φυσικό φαινόμενο… έχουμε αδιαφορία ενός υπουργού και μιας κυβέρνησης που κυβερνά επί 4 χρόνια, στις προειδοποιήσεις των εργαζομένων πως οι επιβάτες κινδυνεύουν… υπήρχαν συνεχής αναφορές και της αντιπολίτευσης…
Αυτή η αμηχανία, ειδικά των μεγαλοΜουΜουΕδων, μπροστά στις καταφανείς ευθύνες του πολιτικού συστήματος, συνολικά, αλλά και ειδικά της σημερινής κυβέρνησης, είναι που θα πρέπει να υποψιάσει πλέον το λαό… και να τον κάνει να σκέφτεται…
Πολιτικά κόλλυβα…
Πάντως τα κόμματα ετοιμάζονται για σκληρό ροκ και ακονίζουν τα μαχαίρια τους για τις πολιτικές ευθύνες της τραγωδίας στα ΤΕΜΠΗ, μετά τη λήξη του πένθους… Η κραυγή της μητέρας ενός 20χρνου τραυματία «Σκάστε όλοι οι πολιτικοί! », νομίζω από Δευτέρα θα περάσει σε δεύτερη μοίρα…
Το κρίσιμο έργο εκσυγχρονισμού της σηματοδότησης και αυτόματου ελέγχου κυκλοφορίας στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης που θα απέτρεπε το πολύνεκρο δυστύχημα στη Λάρισα και η αρχική σύμβαση, παρότι άπτονταν της ασφαλείας των μεταφορών, είχε συνολικά 5 τροποποιήσεις… τι σημαίνει αυτό;
Σημαίνει πως θα ξαναδούμε το έργο, «φταίμε όλοι» αφού οι κυβερνήσεις από το 2010 και μετά δεν φρόντισαν να υιοθετήσουν τις διατάξεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με την ασφάλεια και τις υποδομές των σιδηροδρόμων… με αποτέλεσμα η Κομισιόν –τώρα πρόσφατα- να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για ένα θέμα που θα έπρεπε να είχε τελειώσει εδώ και χρόνια.
Κάλπες;
Και με τις κάλπες, τι θα γίνει, θα αναρωτηθείς πατριώτη… οι εκλογές περνούν σε δεύτερη μοίρα… κάποιοι, στο Μαξίμου προτείνουν στον Κ. Μητσοτάκη να πάει σε εκλογές στις 9 Απιρλίου, όπως είχε αρχικά αποφασίσει…
Κάτι τέτοιο αποκλείστηκε –λένε- από τον πρωθυπουργό… κι εδώ αρχίζουν ξανά στα σενάρια. Η επόμενη εβδομάδα μετά την 9η Απριλίου είναι το Πάσχα … Το τριήμερο της Πρωτομαγιάς στις 30 του ίδιου μήνα. Οπότε λέγεται πως η 23η του Απρίλη είναι μια νέα επιλογή. Κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν πως ο Μάιος είναι η λύση προκειμένου η χώρα να ηρεμήσει κάπως, από την εθνική τραγωδία.
Θα έχουμε εκλογές τον Μάϊο; Όλα παίζουν…