Αποκατάσταση Της αδικίας

Αναγνώριση στα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων Γεωπονικών σχολών

Κατατίθεται τροπολογία από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης

Περιλαμβάνεται και το Τμήμα Γεωπονίας Άρτας

Αχτίδα φωτός για αποκατάσταση στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και φοιτητών Γεωπονικών Σχολών, που όλο το προηγούμενο διάστημα βίωναν μια κατάφωρη αδικία, προετοιμάζεται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι φοιτητές Γεωπονικών Σχολών, μεταξύ των οποίων και της Άρτας, έμεναν όμηροι μιας ακατανόητης άρνησης των υπουργείων να εκδώσουν επαγγελματικά δικαιώματα στα νεοϊδρυθέντα γεωπονικά τμήματα.

Με δίκαιο αίτημα την άμεση αναγνώριση των τμημάτων στον ίδιο βαθμό και στο ίδιο επίπεδο με τις άλλες Πανεπιστημιακές Γεωπονικές Σχολές της χώρας, οι φοιτητές των τμημάτων Γεωπονίας από επτά πανεπιστήμια της χώρας, ξεσηκώθηκαν και διεκδικούν τα αυτονόητα, που στη χώρα μας, δεν είναι σεβαστά.
Όπως αναφέρουν δημοσιογραφικές πληροφορίες, από τον δόθηκε εντολή από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης Γ. Γεωργαντά στη νομική υπηρεσία του υπουργείου για να καταρτιστεί τροπολογία για τα επαγγελματικά δικαιώματα των νέων Γεωπονικών Τμημάτων και αυτών που προήλθαν από τις συγχωνεύσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια. Η τροπολογία, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θέτει προϋποθέσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα των τμημάτων, όπως να προηγηθεί πιστοποίηση από την ΕΘΑΑΕ. Η τροπολογία, αναμένεται να κατατεθεί – πιθανώς και εντός της εβδομάδας – προς ψήφιση στη Βουλή, σε νομοσχέδιο για τον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό – ΔΗΜΗΤΡΑ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ από το iEidiseis, η τροπολογία αφορά τα εξής τμήματα, ανά Πανεπιστήμιο:

*Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
1. Τμήμα Γεωπονίας (Ηράκλειο)
*Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
1. Τμήμα Γεωπονίας (Φλώρινα)

*Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας
1. Τμήμα Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας (Δράμα)
2. Τμήμα Γεωπονίας (Θεσσαλονίκη)
3. Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (Δράμα)
4. Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Θεσσαλονίκη)

*Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
1. Τμήμα Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού (Καρδίτσα)
2. Τμήμα Γεωπονίας-Αγροτεχνολογίας (Λάρισα)
3. Τμήμα Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής (Λάρισα)
4. Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής (Καρδίτσα)
*Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
1. Τμήμα Γεωπονίας (Άρτα)

*Πανεπιστήμιο Πατρών
1. Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Αγρίνιο)
2. Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας (Αγρίνιο)
3. Τμήμα Γεωπονίας (Μεσολόγγι)
4. Τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών (Μεσολόγγι)

*Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
1. Τμήμα Γεωπονίας (Καλαμάτα)
2. Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Καλαμάτα)

Το θέμα με τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων και φοιτητών των Γεωπονικών Σχολών και ειδικότερα του Τμήματος Γεωπονίας της Άρτας, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, έχει αναδείξει με συνεχή ρεπορτάζ η ΗΧΩ της Άρτας. Μόλις προχθές φιλοξενήσαμε μία ακόμη διαμαρτυρία των φοιτητών, ενώ στο χθεσινό φύλλο φιλοξενήσαμε άρθρο του Αναστάσιου Τσίνα Κοσμήτορα της Σχολής Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο οποίο σημείωνε πως «Αυτές τις ημέρες, στα περισσότερα αν όχι σε όλα τα νέα Γεωπονικά Τμήματα, οι φοιτητές έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις με μόνο αίτημα … το αυτονόητο: τα πτυχία και οι σπουδές τους να έχουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας και επιτέλους να απολαύσουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που αυτοδίκαια τους αρμόζουν! Ιδεολογικά αντιτίθεμαι στις καταλήψεις ως μορφή αγώνα. Ειλικρινά όμως, δεν μπορώ να αντιτείνω το παραμικρό σε αυτά τα παιδιά που όλοι μας τα έχουμε οδηγήσει σε αδιέξοδο και βλέπουν τα όνειρά τους, τα χρόνια τους, το υστέρημα των οικογενειών τους και τις σπουδές τους να σπαταλούνται και να μην οδηγούν πουθενά».

Όπως ανέφερε ο κ. Τσίνας «η Ελληνική Πολιτεία» και όχι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ χθες, της ΝΔ σήμερα ή του όποιου κόμματος αύριο, γιατί η Ελληνική Πολιτεία δημιούργησε με νόμους της τα νέα Γεωπονικά Τμήματα, η Ελληνική Πολιτεία, μέσω του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων, επέλεξε τους συγκεκριμένους υποψήφιους και τους είπε πηγαίνετε να σπουδάσετε γεωπόνοι στα συγκεκριμένα Τμήματα, η Ελληνική Πολιτεία έχει δώσει σε εμάς, τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, την αρμοδιότητα, αφενός να μορφώσουμε τα ελληνόπουλα που μας εμπιστεύθηκε, αφετέρου να πιστοποιούμε με τον αντίστοιχο τίτλο την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους».