Περιπέτεια στην ΕΓΝΑΤΙΑ- Το τούνελ του τρόμου!
Την περιπέτεια στην ΕΓΝΑΤΙΑ δημοσιοποίησε ζευγάρι, που το αυτοκίνητό του ακινητοποιήθηκε μέσα στη μεγαλύτερη σήραγγα της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ. Και όπως σημειώνει σε ανάρτηση στο facebook «Μας έτυχε κάτι, που μπορεί να συμβεί σε όλους!».
Στην ανάρτηση αναφέρονταν τα εξής:
«Την Παρασκευή 12/1/2024 και ώρα 9 το βράδυ πηγαίνοντας προς Γιάννενα με το αυτοκίνητο, ξαφνικά μέσα στη σήραγγα της Παναγιάς (μετά τα Γρεβενά πριν το Μέτσοβο) ανάβουν όλα τα λαμπάκια και το αυτοκίνητο ακινητοποιείται!!! ΛΕΑ (Λωρίδα έκτακτης ανάγκης) δεν υπάρχει. φαίνεται και στις φωτογραφίες!
Αμέσως βάζουμε alarm, τρέχω και τοποθετώ το φωτεινό τρίγωνο 20-30 μέτρα πίσω (ξέρω πως έπρεπε να το βάλω 100 μέτρα τουλάχιστον, αλλά όταν βλέπεις τα αυτοκίνητα μέσα στο τούνελ να έρχονται πάνω σου δεν είναι καθόλου εύκολο και δεν ξέρω αν έπρεπε να το κάνω) και μπαίνουμε στο πλησιέστερο “τηλεφωνικό θάλαμο ανάγκης” για να ειδοποιήσουμε την Εγνατία. Τα αυτοκίνητα να περνάνε ξυστά από το δικό μας με κίνδυνο να γίνει μεγάλο δυστύχημα!
Μέσα στον τηλεφωνικό θάλαμο υπήρχε ένα κουτί κίτρινο με ένα κουμπί και όχι τηλέφωνο. Παράλληλα (πολύ σημαντικό) η βαριά πόρτα του θαλάμου ήταν σκουριασμένη και χωρίς μεντεσέδες απλά σφηνωμένη! Έτσι αφού μπήκαμε, κάθε φορά που περνούσε αυτοκίνητο απ έξω και κυρίως οι νταλίκες, από τον αέρα έφευγε από τη θέση της και ήταν έτοιμη να πέσει μέσα στο δρόμο! Για όλο το διάστημα που είμασταν εκεί, έπρεπε να την κρατάω για να μη φύγει και πάει στο δρόμο με τραγικές συνέπειες!
Πάτησα το κουμπί και μίλησα με κάποια υπάλληλο από την Εγνατία. Μου είπε να μην ανησυχούμε πως θα έρθουν οι δικοί τους για μας βοηθήσουν. Παράλληλα πρότεινε να καλέσουμε την δική μας οδική βοήθεια για να έρθει να παραλάβει εμάς και το αυτοκίνητο. Της εξήγησα πως μέσα στο τούνελ δυστυχώς δεν έχουμε σήμα στα κινητά μας και είναι αδύνατο να ειδοποιήσουμε κανέναν! Μας είπε να μην ανησυχούμε, γιατί σύντομα θα έρθουν οι άνθρωποι της Εγνατίας και θα μας βοηθήσουν.
Μετά από 40 λεπτά και ενώ κρατούσα με τα χέρια μου τα παγωμένα, την ξεχαρβαλωμένη πόρτα του θαλάμου, φτάνει ένα συνεργείο της Εγνατίας με δυο άτομα και βάζει κώνους. Μου είπαν να μπω στη θέση του οδηγού και άρχισαν να με σπρώχνουν αλλά ήταν πολύ δύσκολο γιατί ο δρόμος ήταν ανηφορικός. Μετά μπήκε η σύζυγος στο τιμόνι και σπρώχναμε οι τρεις, για να το πάμε στη μικρή εσοχή έκτακτης ανάγκης! Εδώ πρέπει να τονίσω πως ενώ είχαν ανάψει στη λωρίδα μας την κόκκινη σήμανση, πολλά αυτοκίνητα τρέχοντας πολύ πάνω απ το κανονικό, ερχόταν στην δική μας λωρίδα και τελευταία στιγμή έστριβαν που έβλεπαν τους κώνους.
Αφού φτάσαμε επιτέλους στη προφυλαγμένη εσοχή, ρωτάω τους ανθρώπους(που ήταν όντως ευγενικοί και έκαναν τα πάντα να βοηθήσουν) τι κάνουμε αφού δεν έχουμε σήμα στα κινητά μας;
Νόμισα πως θα μας πάρουν όσο γρήγορα γίνεται από εκεί, από το “τούνελ του τρόμου” γιατί παγώναμε και είμασταν τρομαγμένοι!
Μας είπαν πως απαγορεύεται να μας πάρουν αυτοί και πως πρέπει να έρθει η δική μας οδική βοήθεια. Τους ρώτησα αν υπάρχουν σταθερά τηλέφωνα, αφού τα κινητά μας δεν έχουν σήμα για να ειδοποιήσουμε και μας είπαν πως υπάρχουν αλλά είναι χαλασμένα! Τότε ο ένας από αυτούς μας έδωσε το δικό του κινητό που είχε σήμα να καλέσουμε την οδική μας βοήθεια! Καλέσαμε την οδική μας βοήθεια και οι άνθρωποι της Εγνατίας μας είπαν πως δεν μπορούν να περιμένουν άλλο εκεί, γιατί είχαν και άλλες δουλειές και μάζεψαν τους κώνους και έφυγαν!
Οι ώρες περνούσαν και εμείς σε ένα παγωμένο αυτοκίνητο μέσα στο τούνελ, χωρίς τηλέφωνο να μπορούμε να επικοινωνήσουμε για να μάθουμε τι ώρα θα έρθουν να μας παραλάβουν, περιμέναμε εκεί….με τον αέρα από τις νταλίκες να μας ταρακουνάει κάθε φορά!
12 το βράδυ φτάνει επιτέλους η οδική βοήθεια! Ο οδηγός μας λέει πως αυτόν τον ειδοποίησαν πριν 40 λεπτά και ήρθε από το Μέτσοβο! Όταν καταφέραμε και βάλαμε το αυτοκίνητο στο φορτηγό και μας πήρε ο άνθρωπος και μας πήγε στο Μέτσοβο να πάρουμε ταξί, νιώσαμε ειλικρινά υπέροχα και κυρίως τυχεροί που είμασταν ακόμα ζωντανοί!
Τρεις ολόκληρες ώρες μέσα σε ένα παγωμένο τούνελ και κυρίως τρομαγμένοι σκεφτήκαμε και είπαμε πολλά!!!!
Πόσο δύσκολο είναι σ αυτή τη χώρα να υπάρχει το αυτονόητο;
Ποιο είναι αυτό; Το γρηγορότερο να μας βγάλουν από εκεί μέσα! Γιατί κάθε λεπτό που περνούσε ήταν επικίνδυνο για τη ζωή μας!
Πόσα εκατομμύρια έχουν πάρει από τον ελληνικό λαό για να φτιάξουν αυτό το μεγάλο έργο και η αυτονόητη ασφάλεια δεν υπάρχει πουθενά!
Δεν ξέρω τι άλλο να πω!
Ένα είναι σίγουρο. Ζούμε από τύχη!
Και αυτό δεν είναι καθόλου καλό!
ΥΓ Αν υπάρχει κάποιος φίλος που ξέρει ποιο είναι το πρωτόκολλο που υπάρχει σ αυτές τις περιπτώσεις, να μας το πει!»
Απάντηση
Από την εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ, υπήρξε απάντηση:
«Σχετικά με τα δημοσιεύματα που προέκυψαν από ανάρτηση οδηγού στο facebook μετά από μηχανολογικό πρόβλημα του οχήματός του στις 12 Ιανουαρίου 2024 εντός της Σήραγγας Παναγιάς στην περιφερειακή ενότητα Γρεβενών, ( https://www.facebook.com/vassilis.katsikis/posts/10162013688429665?ref=embed_postη ) η Εγνατία Οδός ΑΕ προβαίνει στις παρακάτω διευκρινίσεις προς αποκατάσταση της αλήθειας.
-Το περιστατικό καταγράφηκε στις 21.49, όταν ο οδηγός επικοινώνησε μέσω ενός εκ των τηλεφώνων της σήραγγας με το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας για να ενημερώσει σχετικά με την ακινητοποίηση του οχήματός του εντός της συγκεκριμένης υποδομής της Εγνατίας Οδού.
-Άμεσα οι χειριστές του ΚΕΚ ενεργοποιούν κυκλοφοριακό σενάριο στο Σύστημα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και κλείνουν με ηλεκτρονική σήμανση τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα ειδοποιούν την Ομάδα Άμεσης Επέμβασης (ΟΑΕ) να μεταβεί τάχιστα στο περιστατικό
-Η Ομάδα Άμεσης Επέμβασης έφτασε στο σημείο 21 λεπτά μετά την κλήση και ξεκίνησε άμεσα να πραγματοποιεί την προβλεπόμενη διαδικασία αποκλεισμού του συγκεκριμένου τμήματος της σήραγγας, όπως προβλέπεται από τους κανόνες ασφαλείας.
-Ακολούθως, το πλήρωμα της ΟΑΕ ήρθε σε επαφή με τον οδηγό του ακινητοποιημένου ΙΧ και άμεσα έγινε η μετακίνηση του οχήματος σε ασφαλές τμήμα της σήραγγας (lay-by), σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από το σημείο της ακινητοποίησης.
-Παράλληλα, το πλήρωμα της ΟΑΕ επικοινώνησε με την ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού, αφού ο ίδιος δεν μπορούσε να το πράξει λόγω έλλειψης σήματος στο κινητό του τηλέφωνο, ενημερώνοντας για την ακινητοποίηση του οχήματος 40 λεπτά ακριβώς μετά το συμβάν, ενώ έγινε και επικοινωνία με την Τροχαία Γρεβενών όπως προβλέπεται.
-Αφού έγινε άρση αποκλεισμού της λωρίδας διότι υπήρχε φόρτος οχημάτων και ειδικά φορτηγών, στις 23.02, η οδική βοήθεια του ιδιοκτήτη του ΙΧ επικοινώνησε με το προσωπικό κινητό τηλέφωνο της ΟΑΕ, λέγοντας ότι θα καταφτάσει στο σημείο εντός 30 λεπτών.
-Το πλήρωμα της ΟΑΕ, εφόσον βεβαιώθηκε ότι οι επιβάτες του ακινητοποιημένου ΙΧ είναι καλά, αποχώρησε στις 23.07 και η οδική βοήθεια έφτασε στις 23.43 και αποχώρησε στις 23.54 απομακρύνοντας το ακινητοποιημένο όχημα, με τη διάρκεια του περιστατικού να είναι 2 ώρες και 5 λεπτά.
-Με βάση τα όσα αναφέρθηκαν σε δημοσιεύματα και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, η Εγνατία Οδός ΑΕ επισημαίνει ότι:
-Η πόρτα του τηλεφωνικού θαλάμου λειτουργεί κανονικά και δεν υπάρχει περίπτωση πτώσης της. Ωστόσο υπάρχει φυσιολογική διάβρωση λόγω του υγρού περιβάλλοντος της σήραγγας.
-Όλα τα τηλέφωνα SOS, σε όλες της σήραγγες της Εγνατίας Οδού λειτουργούν κανονικά και έχουν τρία κομβία, αποσκοπώντας αποκλειστικά στην επικοινωνία με το Κέντρο Ελέγχου. Δεν υπήρξε καμία στιχομυθία του οδηγού με το προσωπικό της ΟΑΕ περί χαλασμένων τηλεφώνων που δεν μπορούν να καλέσουν εξωτερική γραμμή.
-Οι υψηλές ταχύτητες και το αφιλόξενο περιβάλλον της σήραγγας που περιγράφεται δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτά από τους οδηγούς που διέρχονται από αυτήν, παρά μόνο εάν βρεθούν πεζή εντός αυτής.
-Κατά τη διάρκεια του περιστατικού τόσο το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, όσο και η Ομάδα Άμεσης Επέμβασης ενήργησαν όσο συντομότερα γινόταν, ενώ το περιστατικό καταγράφηκε ως σύνηθες. Τα όσα αναπαρήχθησαν με αφορμή την ανάρτηση του οδηγού, προσβλέπουν περισσότερο στη συλλογή likes και τη δημιουργία μιας στρεβλής εικόνας, παρά στην καταγραφή της αλήθειας.