Διαλέγω και επιλέγω
Γράφει : ο
Νίκος Σόκολος
Μπορεί το οικονομικό και το πολιτικό αποτύπωμα της Κίνας να επεκτάθηκε , στην Ελλάδα και σε πολλές χώρες της Ευρώπης , και η εμφάνιση των κινεζικών επιχειρήσεων να επηρέασαν την Ελληνική αγορά , με φθηνά είδη – χαμηλές τιμές , με μεγαλύτερες εξαγωγές ειδών ένδυσης , ηλεκτρικών ειδών , επιβεβαιώνοντας ότι αυτή η χώρα αντιπροσωπεύει το γενικό εμπόριο , αλλά και το παρεμπόριο , το οποίο έχει ανεπιθύμητες επιπτώσεις στην Ελληνική οικονομία και στην κοινωνία .
Αλλά δεν είναι η μοναδική χώρα , που η Κίνα θεωρεί τις σχέσεις της με την Ελλάδα , ως μια καλή αφορμή για να έχει πρόσβαση στις Ευρωπαϊκές αγορές , αναπτύσσοντας εμπορικές σχέσεις , και μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα , απέναντι σε άλλες χώρες που επιθυμούν την εμπορική δικτύωση , στην παγκόσμια αγορά και την επικράτηση τους , στην οικονομία και την κοινωνία των χωρών που εξάγουν .
Έτσι ανάμεσα σε αυτές τις χώρες διακρίνουμε , την Τουρκία , το Μπαγκλαντές , την Αίγυπτο , την Σρι -λάνκα και άλλες ασιατικές χώρες , ως ανερχόμενες δυνάμεις του παγκόσμιου εμπορίου , ειδικά αν εστιάσουμε την προσοχή μας , την διεύρυνση του εμπορίου και το άνοιγμα των αγορών των κρατών-μελών που ανήκουν στην Ασία , και τις επενδύσεις τους με την μορφή των πολυεθνικών εταιρειών σε διάφορες χώρες της Ευρώπης , αλλά και στην Ελλάδα .
Ανάμεσα σε όλα αυτά , είναι εύστοχο να αναφερθούμε στο διμερές εμπόριο Ελλάδας -Τουρκίας , στην ανάπτυξη της οργανωμένης επιχείρησης , και ενίσχυσης του διαμετακομιστικού εμπορίου , στην αύξηση και ζήτηση των καταναλωτικών αγαθών , στον μεγαλύτερο όγκο εξαγωγών και εισαγωγών .
Παρότι η ακρίβεια και η οικονομική κρίση , υπάρχουν και επιδεινώνουν-μειώνουν την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων πολιτών , τα προϊόντα των παραπάνω χωρών , έχουν κατακλύσει την εμπορική αγορά της Ελλάδας , κάνοντας πιο εμφανές το παράδειγμα της καλοκαιρινής ένδυσης , των ειδών – εξοπλισμού της παραλίας , του camping και της πεζοπορίας .
Και αυτό επειδή μια μεγάλη γκάμα , από τα παραπάνω είδη , προέρχονται, η έχουν προέλευση από την Κίνα , την Τουρκία , το Μπαγκλαντές , την Ινδία , την Σρι λάνκα , την Αίγυπτο , διαβεβαιώνουν επιπλέον , την μεγάλη αύξηση του πληθυσμού , την προσφορά φθηνών εργατικών χεριών , το παγκοσμιοποιημένο κατασκευαστικό μοντέλο , το οποίο τις τελευταίες δεκαετίες έχει παραδώσει τεράστια γκάμα , φθηνών παραγόμενων προϊόντων στους καταναλωτές στην Ελλάδα , αλλά και σε όλο τον κόσμο . Επιπλέον είναι αυτό που κυριαρχεί στις τάσεις του εμπορίου , και στις συμφωνίες του πολιτικού κόσμου , που μπορεί και αναπτύσσει το άνοιγμα των αγορών , την διεύρυνση του εμπορίου , την εξάλειψη των εμπορικών φραγμών , η και ακόμα την βελτίωση της τελωνειακής συνεργασίας .
Μπορεί στην Ελλάδα να επικρατεί αβεβαιότητα σχετικά με τις οικονομικές συνθήκες και με την χαμηλή αγοραστική δύναμη , λόγω του υψηλού πληθωρισμού , και των χαμηλών εισοδημάτων , ωστόσο η αγορά είναι εφοδιασμένη με όλα αυτά τα αγαθά και προϊόντα , από τις χώρες της Ασίας , τα οποία δεν είναι τόσο ποιοτικά όσο τα Ευρωπαϊκά , ενώ η τιμή τους , παραμένει υψηλή , με νέα προϊόντα στο ράφι , χωρίς φυσικά να υπερτερούν , στο απαιτικό περιβάλλον της αισθητικής και της κομψότητας .
Μια καλή ευκαιρία , είναι να περιμένουμε τις καλοκαιρινές εκπτώσεις , για να προσέξουν πιο πολύ οι καταναλωτές τις τιμές και την χώρα προέλευσης των ειδών που χρειάζονται για την παραλία , την ένδυση , την υπόδυση , του κάμπινγκ, και της ορειβασίας .