Τουριστικές Προσδοκίες
Γράφει :
ο Νίκος Σόκολος
Μπορεί να διανύουμε την πιο θερμή εποχή του έτους, και ήδη παρατηρείται μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια, για την γνωστοποίηση ειδικών προσφορών και μεταφορών, για την διάνοιξη νέων αγορών, και για τον επηρεασμό κυρίως των πελατών, να διαθέσουν ένα σημαντικό ποσό, που θα επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ώστε να πραγματοποιήσουν ολιγοήμερες διακοπές, που θα τους επιτρέπει τις εύκολες μετακινήσεις και την προσπάθεια απομάκρυνσης από την ρουτίνα της καθημερινότητας.
Η ενίσχυση των τουριστικών πακέτων και πωλήσεων είναι σημαντική, αυτή την περίοδο, επειδή αντικειμενικά το στοιχείο εκείνο που υπερισχύει, είναι να πετύχουν οι τουριστικές επιχειρήσεις την μεγιστοποίηση των κερδών τους, αλλά και την επιθυμητή εκείνη εικόνα, που θα προσελκύσει πιθανούς νέους πελάτες, όπως και την διατήρηση της ταυτότητας της επιχείρησης που θα ισχυροποιήσει την καλή φήμη, ιδιαίτερα στον τομέα της παροχής των υπηρεσιών, και στην προοδευτική εξέλιξη της επιχείρησης.
Καλά όλα αυτά, αλλά φτάσαμε στο σημείο να κουραζομαστε πιο πολύ από τα τυπικά χαρακτηριστικά των διαφημίσεων, από αυτές τις επαναλήψεις που έχουν σχέση, με την φραστική, οπτική, ομοιότητα στην παρουσίαση, όπως και με την προβολή ενός τουριστικού προϊόντος, που αντιστοιχεί στην διαρκή ανάπτυξη της εμπορευματοποίησης του τουριστικού μάρκετινγκ.
Στην ίδια την διείσδυση της ψυχοσύνθεσης μας, για να πάμε θέλουμε δεν θέλουμε σε διακοπές, για την ικανοποίηση των αναγκών, με βάση τις επιθυμίες μας και τα συναισθήματα μας.
Κοντά σε όλα αυτά η τουριστική πολιτική, είναι η ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας και των εσόδων, για να μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τα προβλήματα αυτού του κλάδου, ειδικά όταν αναδεικνύεται το μέγεθος και η σημαντικότητα, των αφίξεων των τουριστών, οι συναλλαγματικές εισπράξεις, η απασχόληση, χωρίς φυσικά να γίνεται λόγος, για τους Έλληνες πολίτες, για τους οποίους οι διακοπές τείνουν να γίνουν είδος πολυτελείας, ενώ οι τάσεις της σημερινής εποχής, είναι η ενίσχυση του λεγόμενου τουρισμού πολυτελείας.
Γιατί πραγματικά, τα τυπικά χαρακτηριστικά των διαφημίσεων, κυρίως αυτές που έχουν σχέση με τις επαναλήψεις των φραστικών και των οπτικών ομοιοτήτων στην παρουσίαση και την προβολή, τείνουν να αγγίζουν την παρουσίαση της απόλυτης πολυτέλειας, για επισκέπτες μεγαλύτερων εισοδηματικών δυνατοτήτων, ειδικά όταν η αύξηση της ζήτησης, έχει κατακτήσει την αγορά του τουρισμού πολυτελείας.
Η χρήση ιδιωτικών σκαφών και αεροπλάνων, αυξάνεται συνεχώς, σε τέτοιο βαθμό που καθορίζουν τις σημερινές τάσεις στον τουρισμό πολυτελείας και του lifestyle, σαν ένα τρόπο ζωής, στον οποίο οι έλληνες πολίτες, κοιτάζουν χωρίς να αγγίζουν τα αστρονομικά ποσά που διαθέτει ο αραβικός κόσμος και οι πλούσιοι επιχειρηματίες, σαν τουρίστες στην Ελλάδα.
Η τουριστική διαφήμιση, όμως παραμένει ως μέρος του μάρκετινγκ, για να διαμορφώνουν κάθε χρόνο την εξέλιξη των προσφορών, το περιεχόμενο που θα μπορέσει να επηρεάσει και το μέσο καταναλωτή του τουριστικού προϊόντος, όπως και τον γενικό προγραμματισμό για τις δικές μας διακοπές.
Το θέμα είναι ότι τα διαφημιστικά μηνύματα, περνάνε στον καταναλωτή, με διάφορες καινοτομίες τουριστικών προγραμμάτων, με νέες τουριστικές προσφορές και ιδέες, με ποικιλίες πακέτων, με την απόφαση πόσα θα ξοδέψουμε, όταν υπάρχουν και άλλες οικονομικές υποχρεώσεις, και όταν η υπερφορολόγηση, σου προσθέτει διλήμματα, για το αν θα υλοποιήσουμε και φέτος τις τουριστικές μας προσδοκίες ή όχι.