Μερόπη Τζούφη Ομιλία στην Ολομέλεια για διορισμούς, ΕΒΕ και Ακαδημία Αθηνών

Η βουλευτής Ιωαννίνων Μερόπη Τζούφη, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και τις αλλαγές στην Ακαδημία Αθηνών, τόνισε δύο κρίσιμα ζητήματα: τους διορισμούς εκπαιδευτικών και τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ που ανακοινώθηκαν εχθές.

Αναφορικά με τους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών, η βουλευτής της Νέας Αριστεράς σημείωσε πως πρόκειται για απαραίτητο βήμα για την καλύτερη στελέχωση των σχολείων. Υπενθύμισε ότι η διαδικασία αυτή ξεκίνησε από το 2018 με την προηγούμενη κυβέρνηση, με προτεραιότητα στον τομέα της Ειδικής Αγωγής. Ωστόσο, κατηγόρησε την κυβέρνηση της ΝΔ για καθυστερήσεις και αλαζονική στάση, υποστηρίζοντας ότι οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί καθυστέρησαν για έναν χρόνο λόγω πολιτικών παιχνιδιών σε βάρος των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής 
Στη συνέχεια, η Μερόπη Τζούφη κατέκρινε την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), η οποία, όπως ανέφερε, οδήγησε στον αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων από τα δημόσια πανεπιστήμια. Αναφέρθηκε στα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ότι περίπου 50.000 θέσεις στα πανεπιστήμια έμειναν κενές λόγω της ΕΒΕ τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Επιπλέον, ανέφερε ότι η υποχρηματοδότηση των δημόσιων πανεπιστημίων και η υποστήριξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης από την πλευρά της κυβέρνησης, δημιουργούν ανισότητες και αποκλεισμούς στην εκπαίδευση.

Αναβάθμιση της Ακαδημίας Αθηνών
Σχετικά με το νομοσχέδιο για την Ακαδημία Αθηνών, η βουλευτής της Νέας Αριστεράς υποστήριξε ότι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του θεσμού είναι απαραίτητοι. Μίλησε για την ιστορική συμβολή της Ακαδημίας στις επιστήμες και τις τέχνες, αλλά επεσήμανε την ανάγκη για περισσότερη εξωστρέφεια, διαφάνεια και συνεργασία με την επιστημονική κοινότητα και την κοινωνία.
Στο πλαίσιο αυτό κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για βελτιώσεις στο νομοσχέδιο, όπως καθορισμένα κριτήρια επιλογής τακτικών μελών και συμμετοχή των ερευνητών στη λήψη αποφάσεων. Κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας να υιοθετήσει τις προτάσεις αυτές για να εξασφαλιστεί η ουσιαστική αναβάθμιση της Ακαδημίας.