Στα «κάγκελα» τα συνεργεία αυτοκινήτων

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Δ.Ο.Υ. Άρτας την Τρίτη

Έντονες αντιδράσεις για το ψηφιακό πελατολόγιο

Ανάστατοι από την απουσία μεταβατικής περιόδου

Οι επαγγελματίες κάνουν λόγο για «λουκέτα» διαρκείας

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης με το Υπουργείο Ανάπτυξης και την κυβέρνηση φαίνεται πως μπαίνουν οι επαγγελματίες του κλάδου των συνεργείων αυτοκινήτων, αντιδρώντας στο νέο καθεστώς υποχρεωτικής ψηφιακής καταγραφής πελατολογίου. Με απεργία διαρκείας προειδοποιούν συνεργεία αυτοκινήτων από την 1η Ιουλίου, υποστηρίζοντας ότι δεν προλαβαίνουν να προσαρμοστούν με νέο καθεστώς του ψηφιακού πελατολογίου. Η νέα ρύθμιση που προβλέπει την εφαρμογή της λειτουργίας, ορίζει την αναλυτική καταγραφή κάθε οχήματος που εισέρχεται στο συνεργείο, ανεξαρτήτως εργασίας.

Η απόφαση για κινητοποιήσεις έρχεται μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις των επαγγελματικών σωματείων, τα οποία κάνουν λόγο για τεχνική και οικονομική ασφυξία, καταγγέλλοντας πως η εφαρμογή της πλατφόρμας γίνεται αιφνιδιαστικά και χωρίς επαρκή προετοιμασία.

Και στην Άρτα υπήρξε συνάντηση πάνω από 60 επαγγελματιών του κλάδου, που μετά από μία έντονη συνεδρίαση και συζήτηση σε υψηλούς τόνους αποφασίσθηκαν κινητοποιήσεις την Τρίτη 1 Ιουλίου έξω από την Δ.Ο.Υ. Άρτας.

Η πλατφόρμα προβλέπει την καταγραφή κάθε τεχνικής εργασίας, ανεξαρτήτως τύπου ή διάρκειας, προκαλώντας ισχυρούς τριγμούς στην αγορά. Ιδιοκτήτες συνεργείων αναφέρουν ότι οι μικρές επιχειρήσεις πρέπει να προσλάβουν ένα ακόμη άτομο, για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, γεγονός που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά. Οι επαγγελματίες κάνουν λόγο για τεχνικό αδιέξοδο, γραφειοκρατική επιβάρυνση και αθέμιτο ανταγωνισμό υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων με ψηφιακή υποδομή.

 

 

Τι αλλάζει από 1η Ιουλίου 

Σύμφωνα με τη νέα ρύθμιση που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ, όλα τα συνεργεία υποχρεούνται να καταγράφουν ψηφιακά κάθε όχημα που εισέρχεται στις εγκαταστάσεις τους, ανεξαρτήτως τύπου ή έκτασης της εργασίας που θα πραγματοποιηθεί. Η ψηφιακή πλατφόρμα πελατολογίου στοχεύει –σύμφωνα με το Υπουργείο– στη διαφάνεια, την αποφυγή αδήλωτης εργασίας και τον εκσυγχρονισμό του κλάδου. Ωστόσο, οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες βλέπουν το νέο πλαίσιο ως μια ακόμη γραφειοκρατική επιβάρυνση, η οποία πλήττει δυσανάλογα τις μικρές επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ψηφιακή υποδομή ή εξειδικευμένο προσωπικό.

Όπως δηλώνουν οι ιδιοκτήτες συνεργείων σε όλη τη χώρα, η εφαρμογή του μέτρου απαιτεί:
-Αναβάθμιση λογισμικού και εξοπλισμού, που σε πολλές περιπτώσεις κοστίζει χιλιάδες ευρώ.
-Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, μόνο για την καταγραφή των δεδομένων, κάτι που χαρακτηρίζεται ως «οικονομικά αδύνατο».
-Χρόνο προσαρμογής και τεχνική υποστήριξη, που – όπως τονίζουν – «δεν δόθηκε ούτε στο ελάχιστο».

Το βασικότερο σημείο τριβής παραμένει η έλλειψη μεταβατικής περιόδου και ο αποκλεισμός των μικρών επιχειρήσεων από τη διαδικασία διαμόρφωσης του μέτρου. Οι επαγγελματίες κατηγορούν ανοιχτά την Πολιτεία ότι προωθεί ένα σύστημα που ευνοεί αποκλειστικά τις μεγάλες αλυσίδες συνεργείων με έτοιμες ψηφιακές δομές και προσωπικό.

Παράλληλα, εκφράζονται ανησυχίες για κατάχρηση προσωπικών δεδομένων και αύξηση του λειτουργικού φόρτου, τη στιγμή που οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου λειτουργούν οριακά κερδοφόρα.

Πανελλαδική κινητοποίηση

Η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Επισκευαστών Αυτοκινήτων (ΟΕΕΑ) ανακοίνωσε πως την 1η Ιουλίου, ημέρα έναρξης της ισχύος της ρύθμισης, θα πραγματοποιηθεί πανελλαδική πορεία διαμαρτυρίας στην Αθήνα, ενώ ταυτόχρονα τα συνεργεία θα παραμείνουν κλειστά επ’ αόριστον, έως ότου υπάρξει ικανοποιητική απάντηση από την κυβέρνηση.

Στα αιτήματα των επαγγελματιών περιλαμβάνονται:
-Άμεση αναστολή της εφαρμογής του μέτρου.
-Εκτενής διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς του κλάδου.
-Θέσπιση μεταβατικής περιόδου τουλάχιστον 12 μηνών για πλήρη προσαρμογή.
-Επιχορηγήσεις για αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών στις μικρές επιχειρήσεις.