
Ερώτηση στο πλαίσιο της Λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής Ηπείρου
Ο Άλκης Παπαχρηστάκης για το Οδικό Δίκτυο Δήμων Ν. Σκουφά και Γ. Καραϊσκάκη
Ο Περιφερειακός σύμβουλος συνδυασμού Ήπειρος Όλον- Τόπος να ζεις Άλκης Παπαχρηστάκης σε ανακοίνωσή του σημειώνει πως «Στην σημερινή (σ.σ. χθεσινή) συνεδρίαση λογοδοσίας στην εισήγησή μου υπήρξαν ασαφείς απαντήσεις με υπεκφυγές και αποπροσανατολισμούς. Τόσο ο Κος Καχριμάνης όσο και ο Κος Ψαθάς απάντησαν απαξιωτικά για τους πολίτες της Άρτας και έδειξαν για μία ακόμη φορά ότι αδιαφορούν πλήρως για τον Νομό Άρτας και μόνο προεκλογικά θυμούνται τά προβλήματα υποσχόμενοι αυτό πού κάνουν 15 χρόνια τώρα.
Μέ τον τρόπο πού απάντησαν δείχνει ξεκάθαρα ότι έχω ΑΠΌΛΥΤΟ ΔΊΚΙΟ και έδειξαν ότι θά μείνουν στίς απαντήσεις και όχι στην επίλυση των προβλημάτων».
Η εισήγηση του κ. Παπαχρηστάκη στη συνεδρίαση Λογοδοσίας ήταν η εξής:
«Στο δεύτερο μέρος για το οδικό δίκτυο της Άρτας θά αναφερθώ στους Δήμους Νικολάου Σκουφά και Γεωργίου Καραϊσκάκη.
Τόν Σεπτέμβρη σας παρουσίασα στην συνεδρίαση Λογοδοσίας τά προβλήματα του οδικού δικτύου του Δήμου Άρτας και του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων.
Πέρασαν ήδη 2 μήνες δώσατε κάποιες υποσχέσεις(δεν θα αναφερθώ τώρα),αλλά μέχρι σήμερα δεν έγινε κάτι.
Θά θέσω υπόψιν του περιφερειακού συμβουλίου τά προβλήματα του οδικού δικτύου του Δήμου Νικολάου Σκουφά και του Δήμου Γεωργίου Καραϊσκάκη που περίπου έχουν τά ίδια προβλήματα με τους άλλους Δήμους που συζητήσαμε. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της περιοχής είναι το δημογραφικό και θα έπρεπε να σάς προβληματίσει.
Έχει τό οδικό δίκτυο σχέση με αυτό;
Φυσικά έχει, γιατί το οδικό δίκτυο παίζει μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη μιας περιοχής. Σήμερα αν είναι εύκολη και άμεση η πρόσβαση με αστικά κέντρα και είναι ασφαλές το οδικό δίκτυο πού χρησιμοποιούν κάτοικοι, επαγγελματίες και μαθητές δίνει λύση στην παραμονή τών ανθρώπων στον τόπο τους και στην ανάπτυξη της περιοχής.
Η περιφέρεια έχει υποχρέωση να συντηρεί το μεγάλο οδικό δίκτυο που πρέπει να έχει σήμανση, ειδικά στα επικίνδυνα σημεία, και να έχει πλήρη διαγράμμιση.
Τα πράγματα είναι οριακά και οφείλουμε να στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες και να υπάρχει συνεργασία με τους πολίτες, να δίνουμε λύσεις.
Σέ ότι αφορά το Δήμο Καραϊσκάκη πού φαίνεται νά υστερεί κατά πολύ σέ σχέση με άλλους Δήμους στον αναπτυξιακό σχεδιασμό και στο οδικό δίκτυο ειδικά στην αγροτική οδοποιία, ενώ υπερτερεί γεωγραφικά σημαντικά για την σύνδεση με Θεσσαλία μέσω Καρδίτσας και Στερεάς Ελλάδας μέσω Ευρυτανίας και ενώ έχουν γίνει ανακοινώσεις προφανώς επικοινωνίας στην πράξη δεν υπάρχει καμία βελτίωση.
Είπατε προεκλογικά, κάθε έργο έχει την σφραγίδα της περιοχής, προχωράμε στην κατασκευή μονάδας κομποστοποίησης στην άρτα που εντάχθηκε στο interec με προϋπολογισμό 1,7 εκατομμύρια ευρώ.
Είπατε,
Σε κάθε γωνιά της Άρτας γίνονται έργα προχωράμε στην διά νομαρχιακή σύνδεση Ευρυτανίας Άρτας από Αστροχώρι- Μεγαλόχαρη με συνολικό προϋπολογισμό 8,7 εκατομμύρια ευρώ, νέος δρόμος Καστανιά -Τετράκωμο 3,43 εκατομμύρια ευρώ και θά συνδέει τους Δήμους Γεωργίου Καραϊσκάκη και των Κεντρικών Τζουμέρκων με κατάληξη την εθνική οδό Άρτα -Τρίκαλα- Καρδίτσα.
Οι δύο δήμοι με άλλα δύο έργο 800.000€ θα συνδέονται με το Δήμο Νικολάου Σκουφά.
Είπατε,
Προγραμματίζουμε εκτεταμένες παρεμβάσεις από Πηγές Άρτας μέχρι τά όρια νομού Καρδίτσας με 620 χιλιάδες ευρώ.
Συνδέουμε το Κομπότι με το λιμάνι Μενιδίου έργο πολλαπλά χρήσιμο.
Δεν αναφερθήκατε όμως στον δρόμο Κομπότι Κοπραινα πού χρίζει άμεσης αποκατάστασης γιατί χρησιμοποιείται από επισκέπτες και ψαράδες της περιοχής.
Είπατε μπροστά μας έχουμε μία πρόκληση το αρδευτικό Κομπότι Μεγάρχη εξετάζουμε τι και πώς μπορεί να γίνει.
Είπατε θέλουμε να συμμετέχουν επιχειρηματίας από την Άρτα, χρειάζονται όμως νέες κλίνες, τέτοιου είδους επενδύσεις μας βρίσκουν συμπαραστάτες.
Μια επένδυση όμως που μπορούσε να γίνει και αναφέρομαι στην περιοχή της Μαρκινιαδας, επρόκειτο για γηροκομείο, δεν έγινε, ξέρετε γιατί; γιατί ο δρόμος είναι σχεδόν κατεστραμμένος και η χρήση του μόνο προβλήματα θά δημιουργούσε.
3/10 του 23 είπατε όταν ρωτηθήκατε για την ιεράρχηση των αναγκών της Ηπείρου για το οδικό δίκτυο στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων που δώσατε μία συνέντευξη
είπατε:
-ολοκλήρωση των βασικών συγκοινωνιακών υποδομών στις οποίες περιλαμβάνονται βασικές αρτηρίες Ιονίας Οδού – Κακαβιά, Ιονίας Οδού με Πρέβεζα- Ηγουμενίτσα, Εγνατία Οδό προς Μαυρομάτη, Ιονίας Οδού προς Πράμαντα και τζουμέρκα, αναβάθμιση του οδικού δικτύου προς Κόνιτσα και προς Πρέβεζα μέσω Εγνατίας Οδού απο Λάκα Σουλίου.
Αυτά είπατε, για την Άρτα ούτε λέξη, λες και δεν ανήκει στην Ήπειρο.
Αυτό είναι τό ενδιαφέρον σας για την Άρτα; πλήρης άγνοια;
Δεν μπορείτε να μας πείσετε ότι δείχνετε ενδιαφέρον για την Άρτα.
Στην τελευταία προεκλογική συγκέντρωση στην Άρτα είχατε μιλήσει για 4 κόμβους στον Δήμο Νικολάου Σκουφά.
Ένα κόμβο πού δεν προτείνατε αλλά έχει μεγάλη ανάγκη η περιοχή λόγω πολύ μεγάλης κυκλοφορίας είναι στην Κυράτσα.
Απορώ πως δεν σάς τον πρότειναν οι σύμβουλοι σας, γιατί εκτός του ότι έχουν γίνει πολλά ατυχήματα ή Κυράτσα είναι πρώτος οικισμός στον Δήμο Νικολάου Σκουφά σέ πληθυσμό και στην περιοχή υπάρχει Δημοτικό σχολείο και Νηπιαγωγείο, ενώ πολλοί μαθητές χρησιμοποιούν το αστικό ΚΤΕΛ για μεταφορά τους σε Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ.
Ερωτώ,
1)τι θα γίνει τελικά με τους κόμβους στο Δήμο Νικολάου Σκουφά.
Πέρασαν δύο χρόνια και δεν έχει γίνει καμία ενέργεια πλην τού κόμβου στην είσοδο του Πέτα.
Θά προγραμματίσετε δημιουργία κόμβου στην περιοχή της Κυράστας; αυτή την άμεση ανάγκη δημιουργίας κόμβου πού υπάρχει πριν θρηνήσουμε θύματα;
2) θα βάλετε φωτισμό στην στροφή της Αμφιθέας όπου λόγω της επικινδυνότητας τού δρόμου
γίνονται ατυχήματα
3) θά δώσετε λύση στην πρόσβαση προς το εργοστάσιο κομποστοποιησης πού χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια με αποτέλεσμα νά μήν λειτουργεί;
3) θά παρέμβετε επιτέλους νά γίνει ο δρόμος Κομπότι Κοπραινα και Κομπότι Μενίδι;
4) γιατί δεν προχωράει η περιφέρεια στην σύνταξη μελέτης Μεγαλόχαρη Μεσόπυργος καθώς ο Μεσόπυργος είναι ένα από τα λίγα χωριά που μένουν νέοι άνθρωποι και έχει ακόμα σχολείο;
πώς περιμένετε να στηρίξετε τον ορεινό όγκο χωρίς δρόμους και πρόσβαση στα νοσοκομεία και την πόλη της Άρτας ;
5)Σε ότι αφορά τις διαδημοτικές συνδέσεις γιατί ενώ είχατε αίτημα από κατοίκους για σύνταξη μελέτης Ανω Πέτρα – Μεγάρχη δεν έχετε αναλάβει πρωτοβουλία για χρηματοδότηση της βελτίωσης του δρόμου που εξυπηρετεί και την αγροτική παραγωγή;
6)Τι θα γίνει με το δρόμο ο Δημαριο – Κομπότι;
7)Για το δρόμο Άρτα – Καρδίτσα για τον οποίο υπήρξε και ιδιαίτερη αναφορά για τά πολλά πλεονεκτήματα της κατασκευής σε μία πρόσφατη σύσκεψη που έγινε στο γραφείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Αθήνα πού ήμουν Παρών, και η πρόσκληση ανέφερε ότι θά τοποθετηθείτε και εσείς, κακώς όμως δεν παρευρρθηκατε μήπως η περιφέρεια πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλία να διεκδικήσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως ανέφερε και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Ελλάδος ο Κύριος Τζιτζικωστας.
8)Σε ότι αφορά το δρόμο Άρτα Ευρυτανία γιατί η περιφέρεια καθυστέρησε σημαντικά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης στερώντας κονδύλια από την κατασκευή της μελέτης μέχρι τον Άγιο Κοσμά Μεγαλόχαρης μένοντας την πραγματικότητα το πιο επικίνδυνο κομμάτι Μπαφατεικα Άγιος Κοσμάς χωρίς βελτιώσεις, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η περιφέρεια για τη χρηματοδότηση της ολοκλήρωσης της δεύτερης φάσης;


