Porca miseria.…
Ένα “lapsus linguae” στις χθεσινές Επισημάνσεις όπου ο πατήρ Αθανασίου, καταγράφηκε ως «πατήρ Αθανάσιος», μου δίνει την ευκαιρία να επανέλθω στο θέμα της θεατρικής παράστασης στην Παρηγορήτισσα, για την οποία ξεκίνησε μια συζήτηση εάν μπορεί να παραχωρείται για οποιαδήποτε εκδήλωση, έστω κι αν αυτή δεν συνάδει με το χώρο, καθώς η Παρηγγορήτισσα είναι εκτός από Βυζαντινό μνημείο και Εκκλησία… δεν είναι κάτι σαν το θέατρο κάστρου, ας πούμε…
Αφού λοιπόν αποκατέστησα το λάθος και να με συγχωρεί ο πατήρ Αθανασίου, να επισημάνω πως ο Σύλλογος ΣΚΟΥΦΑΣ, δηλαδή οι του ΔΣ διάβασαν –λέει- σε «κάποια» ιστοσελίδα, ένα δημοσίευμα για την Παρηγορήτισσα και απάντησαν με… ανάρτηση, αντί να τη στείλουν όπως είναι το ορθόν στην ιστοσελίδα ώστε οι αναγνώστες (της ιστοσελίδας) να διαβάσουν και την άλλη άποψη, την άποψη του διοργανωτή της «βέβηλης» θεατρικής παράστασης…
Θα έλεγα στον (και Ιταλομαθή) πρόεδρο του εν λόγω (sic) Συλλόγου: Porca miseria, πρόεδρε… όσα περιέχονται στην απάντηση, (μου άρεσε αυτό για το «θεατές και θεάτριες»…. δεν ήξερα πως παρεισέφρησαν και ΣΥΡΙΖΑίοι στο ΔουΣου…) σηκώνουν συζήτηση…
Και ειδικά όσα αφορούν τη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ παράσταση, επιδέχονται κριτικής, καθότι δεν κατέχουν (ως Σύλλογος) το αλάθητο, ώστε να αποφαίνεται ο συντάκτης της απάντησης, πως η παράσταση «διδάχθηκε στο χώρο, με πολύ μεγάλο σεβασμό»… Ειδικά σε θεατρικές παραστάσεις οι κριτικές ποικίλουν… υπάρχουν ύμνοι, αλλά και κακές κριτικές…
Όσο για τη «λογοκρισία» (νάτο πάλι το αριστερό επιχείρημα…) δεν είναι δα και μπαμπούλας… σε όλα τα πράγματα και ειδικά σε όσα έχουν να κάνουν με χώρους θρησκευτικής λατρείας, εκτός απ’ τη λογοκρισία, υπάρχει και η «αυτολογοκρισία», δηλαδή η εσωτερική συναίσθηση του τι προσβάλει ή τι δεν προσβάλει την ατομική πίστη και αξιοπρέπεια των συνανθρώπων μας…
********Επισήμανση: Στους «Πέρσες» ο Αισχύλος, έχει αναφορές πως οι πρωταγωνιστές και οι πρωταγωνίστριες, θα περιφέρονται ημίγυμνοι και θα φωνάζουν «οϊμέ»; Ή μήπως αυτό το γυμνό, είναι σκηνοθετική αδεία του συγκεκριμένου καλλιτέχνη;
Τι λένε περί αυτού οι Κυαίστωρες (…και οι Κυαιστώρισες, σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ), του Δ.Σ. του εν λόγω Συλλόγου; Ποια άποψη έχουν ωσαύτως, οι Πριμικήριοι και οι Λογοθέτες, του Δ.Σ.; Θέλει γυμνούς τους πρωταγωνιστές του ο Αισχύλος, ή αυτό είναι επιθυμία του σκηνοθέτη; Ο οποίος σύμφωνα με την αγορά, είναι γνωστός των ΣΚΟΥΦΑίων;
Προς τούτο θα προέτρεπα τους λόγιους του Δ.Σ. του Συλλόγου ΣΚΟΥΦΑΣ, να ζητήσουν του χρόνου να δοθεί μια ανάλογη παράσταση μπροστά στο κτίσμα του Ιμαρέτ, το οποίο είναι (…κι αν είναι) ιστορικό μνημείο… έτσι για να δούμε τι σημαίνει και τι όχι χώρος ιστορικός… αλλά, επίσης, τι είναι και τι δεν είναι χώρος θρησκευτικής μνήμης…
********Ασφαλώς και όπως επισημαίνει ο ΣΚΟΥΦΑΣ, αλλά όλοι (…και όλες), οι Αρτινοί (…Αρτινές) γνωρίζουν, πως η τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων, είναι «ιδιοκτήτρια» όλων των σημαντικών για την Άρτα μνημείων, οπότε δύναται (;) να τα διαχειρίζεται κατά το δοκούν και ουδείς (;) αντιστέκεται στην κατά το νόμο διαχειρίστρια τη Διευθύντρια της Υπηρεσίας…
Γνωστός ο ρόλος της εξάλλου… όπου θέλει κλείνει θέατρα, όπου θέλει τα καθιερώνει… οπότε για την κ. Παπαδοπούλου και η Παρηγορήτισσα, είναι κάτι το σύνηθες μνημείο, το οποίο αφού διαθέτει αύλειο χώρο είναι κατάλληλο να αντικαταστήσει το θέατρο κάστρου, αλλά και το χώρο του παζαριού όπου εκεί πέρα δόθηκαν πέρυσι θεατρικές παραστάσεις με τη γνωστή… «επιτυχία»!
Ερώτημα προς την κ. Διαχειρίστρια των Ιερών και Οσίων της Άρτας: ενδείκνυται για χώρος θεατρικής παράστασης η αυλή της Παρηγορήτισσας; Έχει δηλαδή τα χαρακτηριστικά εκείνα που επιτρέπουν να παιχθεί μια παράσταση τόσο υψηλού επιπέδου, δίπλα στο δρόμο, παραδίπλα από καταστήματα εστίασης;
Θα αναρωτηθώ όμως: καλά ο ΣΚΟΥΦΑΣ, που μπορεί να λειτουργεί ως «ατζέντης» παραστάσεων θιάσων εξ Αθηνών… καλά η «ιδιοκτήτρια» των Αρχαιολογικών χώρων της Άρτας, έχει τις καλλιτεχνικές της ιδεοληψίες… ο Δεσπότης μας; Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος, δεν έχει κανένα λόγο στη διαχείριση των χώρων που πέραν του χαρακτηρισμού ως μνημείων είναι και χώροι θρησκευτικής λατρείας;
Κι αν ο Σεβασμιότατος Άρτης, δεν έχει θεσμικό ρόλο, δεν έχει καν συμβουλευτικό, υπό την έννοια, να ερωτάται όταν πρόκειται για θεατρικές παραστάσεις, στην Παρηγορήτισσα ή αλλού, όπου μπορεί να ακουσθούν διάφορα; Μου φαίνεται περίεργο…
**********Αλλά αφού, οι μεν δηλώνουν πως δεν έχουν ρόλο «λογοκριτή», οι δε δεν έχουν καν ρόλο, σε ότι μπορεί να «διδαχθεί» στο χώρο της Παρηγορήτισσας, φαντάζομαι δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα αν σε κάποια μελλοντική παράσταση ακούγονταν και το γνωστό άσμα του Τσιτσάνη… Λέγεται «Η λιτανεία του μάγκα» και τους το αφιερώνω:
Σαν Χριστιανός κι Ορθόδοξος σ’ αυτή την κοινωνία
εβάλθηκα ρε μάγκες μου να κάνω λιτανεία
Εμάζεψα τα σέα μου κι ένα κομμάτι μαύρο
και ξεκινώ ρε μάγκες μου να πάω στον Άγιο Μάμα
Μπαίνω μέσα στην εκκλησιά στις στρογγυλές καμάρες
και αρχινώ τις τσιμπουκιές σαν να ‘τανε λαμπάδες
Μα ξάφνου ένας καλόγερος μου λέει κάνε πίσω
γιατί κι εγώ έχω σειρά τζούρα για να ρουφήξω
Νάσου κι ο αρχάγγελος με μια μεγάλη φούρια
απ’ τα ντουμάνια τα πολλά τον έπιασε η μαστούρα
Μου λέει άκου χριστιανέ δεν είναι αμαρτία
που μπήκες μες στην εκκλησιά να κάνεις λιτανεία
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟΝ: Και για τη γνωστή ρεμπέτισσα Μαριώ, που έδωσε μια μουσική παράσταση στον αύλειο χώρο της Αγίας Θεοδώρας, ακούστηκαν ενστάσεις… λέγεται πως παρεκλήθη στην καλλιτέχνιδα, να μην ακουστούν τα γνωστά άσματα τύπου «Θε’ μου μεγαλοδύναμε» ή το άλλο «χασίσι ήπιε κι ο Θεός», που υπάρχουν στο ρεπερτόριό της… και η καλλιτέχνιδα, το κατανόησε…
*******Έρρωσθε και ευδαιμονείτε, ω ΣΚΟΥΦΑ-ίτες… πολλά τα έτη Δέσποτα… την ευχή σας…
Ο επίμονος Περιφερειάρχης
Μου είπαν πως σε κάποια κομματική μάζωξη, ο Καχριμάνης τους δήλωσε πως δεν έχει χρεία κομματικής στήριξης και θα κατέλθει από μόνος του… λέγεται μάλιστα πως οι κομματικοί γραφειοκράτες, «ζμπρώχνουν» κάποιον να δηλώσει υποψήφιος… θα μάθω και θα σας πώ…
Όμως ο Αλέκος είναι επίμονος και ειδικά με τον πρωτογενή τομέα… όπως έγραφε προχθές σε ανάρτηση του, «Ο ΠΡΩΤΟΓΕΝΝΗΣ Τομέας έχει πολλά προβλήματα. Ειδικά της ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ. Πρέπει να μπουν Όλα τα πράγματα σε σειρά. Άμεση Εφαρμογή ελέγχου Εισαγωγών Γάλακτος, Μελιού , Κρασιού, Κρέατος , λαδιού κλπ. Όλα ηλεκτρονικά και με πλήρη διαύγεια. Δυστυχώς μέχρι σήμερα ούτε το Άρτεμις του Ελγο – Δήμητρα ούτε κάτι άλλο Βοηθά»…
Και παρακάτω: « Άμεση εκπόνηση των χαρτών Διαχείρισης Βοσκοτόπων και για όλες τις εκτάσεις . Εφαρμογή του Νόμου 4685/20 άρθρο 48 περί αναδασμών , κλήρο τεμαχίων, αμπελώνων, Ελαιώνων, εκτάσεων που αγοράστηκαν με άδεια Υπουργού η Νομάρχη. Έλεος πια με τους καρεκλοκένταυρους του Υπουργείου Περιβάλλοντος»…
Ο επίμονος Δήμαρχος
Δεν το βάζει κάτω και ο Δήμαρχος Γ. Καραϊσκάκη, ο Περικλής Μίγδος σε ότι αφορά τη στελέχωση των υπηρεσιών του Δήμου…
Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του «Με τον Υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη συζητήσαμε θέματα που αφορούν τον Δήμο Γεωργίου Καραϊσκάκη και κυρίως το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού σε πολύ σημαντικούς τομείς όπως είναι το Τμήμα της Τεχνικής Υπηρεσίας μας ! Θυμίζουμε ότι αναμένεται από τον ΑΣΕΠ η έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων της 13Κ Προκήρυξης όπου ο Δήμος μας θα ενισχυθεί με δύο (2) Μηχανικούς και έναν (1) Χειριστή Μηχανημάτων».
Να υποθέσουμε πως ο χειριστής μηχανημάτων, θα βρεί μηχανήματα εν λειτουργία, ώστε να παράγει έργο κι όχι όπως σε κάτι άλλους δήμους, που τα μηχανήματα είναι μονίμως στα συνεργεία και τα έργα ανατίθενται σε ιδιώτες…
Το βιβλίο του Άρη Ραβανού
Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του βιβλίου του γνωστού δημοσιογράφου Άρη Ραβανού, που σε ανάρτησή του σημειώνει τα εξής: «Ευχαριστώ όλες και όλους που με τιμήσατε χθες σε μια ωραία εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου μου «Η ελληνική οικονομική κρίση στη μαύρη τρύπα» της ηγεσίας», η οποία έγινε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ βιβλίου στο Ζάππειο. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον εκδοτικό οίκο Ταξιδευτήςκαι στον Κ. Παπαδόπουλο, αλλά και στους ομιλητές Παύλο Τσίμα (και συντονιστή), Γιώργο Αλογοσκουφη, Γιάννη Δραγασάκη και Μιχάλη Ψαλιδόπουλο. Πολλές ευχαριστίες στον Παύλο και για τα πολύ θετικά του σχόλια σήμερα στο ραδιόφωνο του Σκαι στην εξαιρετική εκπομπή του. Και πάλι ευχαριστώ».