Έρχονται έλεγχοι τήρησης του ωραρίου στη Δημόσια Διοίκηση

Το ΥΠΕΣ ζητά αναλυτικά στοιχεία και για τις Αναρρωτικές Άδειες

Επείγουσα Εγκύκλιος του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ουσιαστικά προαναγγέλλει “εφόδους” των ελεγκτικών Υπηρεσιών στη Δημόσια Διοίκηση για την τήρηση του ωραρίου.
Η Εγκύκλιος του Υπουργού Εσωτερικών δημοσιεύθηκε την 14η Ιανουαρίου, προειδοποιώντας ότι « δεδομένης της υποχρέωσης των υπαλλήλων για τήρηση του ωραρίου εργασίας τους, οι αρμόδιες ελεγκτικές Υπηρεσίες σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών κατά λόγο αρμοδιότητας, θα προβούν σε προγραμματισμό διενέργειας συστηματικών ελέγχων τήρησης αυτού ».

Ταυτοχρόνως, η Κυβέρνηση συγκεντρώνει στοιχεία για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η 31η Ιανουαρίου ετέθη ως καταληκτική ημερομηνία σε όλα τα Υπουργεία για να αποστείλουν τα σχετικά δεδομένα. Υποχρέωση που συμπεριλαμβάνει και τη Δ/νση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του ΥΠΕΣ, η οποία καλείται να αποστείλει συγκεντρωτικά στοιχεία για τους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού.
Οι πληροφορίες που συλλέγονται αφορούν 1) τη διαδικασία επιλογής ωραρίου, 2) την καταγραφή τυχόν ειδικού ωραρίου εργασίας, 3)τον τρόπο ελέγχου τήρησης του ωραρίου στο σύνολο των Υπηρεσιών του κάθε Φορέα, 4) τον τρόπο ενημέρωσης της κεντρικής Υπηρεσίας για την τήρηση του ωραρίου από τους υπαλλήλους των περιφερειακών ή απομακρυσμένων Υπηρεσιών, 5)το σύστημα υποβολής και έγκρισης αδειών που χρησιμοποιεί ο Φορέας.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι στην ίδια Εγκύκλιο ο Π.Θεοδωρικάκος επισημαίνει την ανομοιομορφία που παρατηρείται μεταξύ των Φορέων, καθώς άλλοι διαθέτουν ηλεκτρονικό–ψηφιακό μηχανισμό σήμανσης, άλλοι απλές συσκευές σήμανσης (ρολόγια) όπου οι υπάλληλοι σημαίνουν τις κάρτες τους, ενώ ορισμένοι διατηρούν βιβλία όπου υπογράφουν οι υπάλληλοι κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους.
«Επιβάλλεται η καθιέρωση ενιαίου συστήματος ελέγχου σε όλες τις Υπηρεσίες του Δημοσίου », υπογραμμίζει ο Υπουργός, «για το λόγο αυτό, θα πρέπει οι Φορείς, που δε διαθέτουν ηλεκτρονικό – ψηφιακό μηχανισμό σήμανσης, να προχωρήσουν άμεσα στην εγκατάστασή του».
Κατά τα λοιπά, ο ΥΠΕΣ παραθέτει αναλυτικά το σχετικό θεσμικό πλαίσιο, σύμφωνα με το αρ.29 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, τις Υπουργικές Αποφάσεις και τις Εγκυκλίους που έχουν διαδοχικά εκδοθεί και ισχύουν.
Επισημαίνεται, τέλος, η αναφορά ότι της Εγκυκλίου πρέπει «να λάβουν γνώση όλοι οι Υπάλληλοι», αλλά και η σαφής διευκρίνιση πως η υποχρέωση των υπαλλήλων αφορά την τήρηση του ωραρίου «τόσο κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους, όσο και κατά τη διάρκεια αυτού».

Τι ψάχνει ο ΥΠΕΣ στις Αναρρωτικές Άδειες
Επείγουσα Εγκύκλιο με αντικείμενο τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη διαδικασία των αναρρωτικών αδειών, εξέδωσε ο Υπουργός Εσωτερικών την 14η Ιανουαρίου, θέτοντας προθεσμία στους Φορείς να του αποστείλουν μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2020, αναλυτικά στοιχεία για το χρονικό διάστημα από την 1η Ιουλίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2019.
Το ζήτημα αφορά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς η Δ/νση Προσωπικού Τοπικής Αυτοδιοίκησης του ΥΠΕΣ καλείται να αποστείλει συγκεντρωτικά στοιχεία για τους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού.

Ειδικότερα, ο Π.Θεοδωρικάκος κάνει λόγο για περιπτώσεις καθυστερήσεων, ακόμη και πολύμηνων, κατά την αποστολή από τις Διευθύνσεις Προσωπικού στις αρμόδιες Υγειονομικές Επιτροπές των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έκδοση γνωματεύσεων και τη χορήγηση αναρρωτικών αδειών στους υπαλλήλους κατ’ εφαρμογή του αρ.56 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.Γι’ αυτό, τονίζει ότι οι αρμόδιες Υπηρεσίες θα πρέπει « να μεριμνούν για την άμεση διαβίβαση των απαιτούμενων δικαιολογητικών στις αρμόδιες κατά περίπτωση υγειονομικές επιτροπές ».
Ιδίως όμως, προχωρά στη συλλογή στοιχείων « για να διαπιστωθούν οι ενδεχόμενες αιτίες καθυστέρησης έγκρισης χορήγησης αναρρωτικών αδειών». Η συλλογή δεδομένων από το Υπουργείο θα γίνεται ανά περίοδο έξι μηνών και θα περιλαμβάνει:

« -τα αιτήματα χορήγησης αναρρωτικών αδειών που έχουν υποβληθεί κατά το τελευταίο 6μηνο και χρήζουν παραπομπής στις Υγειονομικές Επιτροπές,
-τις ημερομηνίες υποβολής των αιτημάτων,
-την ημερομηνία παραπομπής κάθε αιτήματος στην αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή,
-την ημερομηνία εξέτασης κάθε αιτήματος από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή
-την ημερομηνία ενημέρωσης της οικείας Υπηρεσίας για την απόφαση της Υγειονομικής Επιτροπής. »
Ειδικά για την πρώτη ενημέρωση του ΥΠΕΣ, τα δεδομένα θα πρέπει να αποσταλούν « μέχρι τέλος Ιανουαρίου 2020 για τη χρονική περίοδο από 1/7/2019 έως 31/12/ 2019 ».
Υπογραμμίζουμε ότι, βάσει του Πίνακα της Εγκυκλίου, η ενημέρωση αποστέλλεται « χωρίς ονοματεπώνυμο υπαλλήλου ».