Ανεβαίνει ο αριθμός στις σχολικές μονάδες της Άρτας. 17 υπό κατάληψη

Πως θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες

Κλειστά πάνω από 700 στη χώρα

Εκατοντάδες σχολεία τελούν υπό κατάληψη σε όλη τη χώρα, την ώρα που και ο κορονοϊός καθιστά αδύνατη τη λειτουργία ολόκληρων σχολικών μονάδων ή τμημάτων.
Στην Άρτα οι μισές σχολικές μονάδες τελούν υπό κατάληψη, με κύριο αίτημα των μαθητών να είναι ο αριθμός στις αίθουσες. Βέβαια στα Περιφερειακά σχολεία της Άρτας, αυτό το πρόβλημα δεν υπάρχει, υπάρχει όμως σε αρκετές αίθουσες στα σχολεία της πόλης.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι χθες 30 Σεπτεμβρίου, από τις 35 σχολικές μονάδες της Άρτας, οι 16 βρίσκονταν σε κατάληψη, ενώ υπήρχε και μία «παρεμπόδιση», υπό την έννοια πως λόγω συστέγασης δεν μπορούσαν να κάνουν μάθημα οι μαθητές της μιας εκ των δύο σχολικών μονάδων.

Εν τω μεταξύ την αναπλήρωση όλων των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί λόγω καταλήψεων στα σχολεία, με μαθήματα τις ημέρες σχολικών εορτών, αργιών, Σαββάτων και σχολικών περιπάτων ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως. Παράλληλα, στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη ξεκινά υποχρεωτική τηλεκπαίδευση.

“Σχετικά με τις καταλήψεις σχολικών μονάδων, σημειώνονται τα εξής: Όλες οι χαμένες ώρες μαθημάτων θα καλυφθούν μέσω διδασκαλίας τις ημέρες σχολικών εορτών, αργιών, Σαββάτων, σχολικών περιπάτων. Από αύριο, στις σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη ξεκινά υποχρεωτική για όλους σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, καταρτίζεται από σήμερα το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναλυτικές οδηγίες για τη λειτουργία της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχουν εκδοθεί και αποσταλεί με την έναρξη του σχολικού έτους. Θεμιτή κάθε θέση και άποψη, αλλά ο διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία. Δεν μπορεί οποιοσδήποτε να εμποδίζει την πρόσβαση στην εκπαίδευση” αναφέρει η κ. Κεραμέως σε δήλωσή της.

Σημειώνεται ότι εκατοντάδες παραμένουν τα σχολεία που δεν λειτουργούν στη χώρα. Στον Βόλο όπου 19 σχολεία έχουν καταληφθεί, με παρέμβαση του εισαγγελέα Ανηλίκων άρχισε διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας από την Ασφάλεια της πόλης και θα ληφθούν καταθέσεις από τους διευθυντές των υπό κατάληψη σχολείων και από τους εκπροσώπους των συλλόγων γονέων, σύμφωνα με τον “Ελεύθερο Τύπο”. Αντίστοιχες ενέργειες έχουν γίνει και για σχολεία σε άλλες περιοχές όπως στην Ηλεία, στη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά.

Κόντρα Γεραπετρίτη-Ραγκούση στη Βουλή

Ανέβηκαν οι τόνοι στη Βουλή μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης για το θέμα των καταλήψεων στα σχολεία, αλλά και το ζήτημα που έχει προκύψει με τις μάσκες. «Σήμερα οι καταλήψεις στα σχολεία είναι αποτέλεσμα της απώλειας εμπιστοσύνης των μαθητών στην κυβέρνηση, μετά το φιάσκο με τις μάσκες-αλεξίπτωτα στους μαθητές», είπε ο Γιάννης Ραγκούσης προκαλώντας την αντίδραση του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη που κατηγόρησε τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ για σαφή και ρητή πολιτική υιοθεσία των κινητοποιήσεων στα σχολεία, με τις οποίες, μειοψηφίες εμποδίζουν μαθητές να λάβουν τη μόρφωση στα σχολεία τους.

«Σήμερα είχαμε μία συνομολόγηση, μία πολιτική υιοθεσία των κινητοποιήσεων που γίνονται στα σχολεία. Με ρητό, σαφή τρόπο, ο κ. Ραγκούσης δικαίωσε αυτού του τύπου την επιβολή της μειοψηφίας πάνω στην πλειονότητα των παιδιών, τα οποία θέλουν να διδαχθούν και σήμερα εμποδίζονται. Έχουμε στην πραγματικότητα μία καταδυνάστευση, η οποία έχει ταξικό χαρακτήρα. Διότι τα παιδιά, τα οποία σήμερα δεν λαμβάνουν τη μόρφωσή τους, είναι εκείνα που ουσιαστικά εκβιάζονται να το πράξουν», δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας.

«Οι καταλήψεις αυτές δεν έχουν σχέση με όσες καταλήψεις έχουμε ζήσει τα τελευταία χρόνια, τις τελευταίες δεκαετίες», σημείωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρόσθεσε: «Αυτές οι καταλήψεις δεν είναι στο μυαλό των μαθητών όπλα διεκδίκησης. Είναι μέσο αυτοπροστασίας τους. Αυτό αισθάνονται ότι κάνουν. Αυτοπροστατεύονται. Αυτό που τους ζήτησε εν τέλει ο κ. Μητσοτάκης, βάζοντας το δίλημμα αυτοπροστασία ή καραντίνα…Τα αντανακλαστικά αυτοπροστασίας των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν αντιμετωπίζονται με αστυνομική λογική, όπως αυτό που πήγε να κάνει η κυβέρνηση στο Κερατσίνι και πήγε να κάνει στην Καβάλα, στέλνοντας αστυνομικούς να απειλήσουν μικρά παιδιά. Οι μαθητές είναι εν δικαίω. Εσείς είστε αν αδίκω», τόνισε ο κ. Ραγκούσης.

Οι μάσκες

Ως προς τις μάσκες στα σχολεία, που ήταν το αντικείμενο της επίκαιρης ερώτησης, ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε ότι η προσωπική του συμβολή είχε να κάνει με την επιτάχυνση του ελέγχου της διαγωνιστικής διαδικασίας, δηλαδή της συμπλήρωσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τον φάκελο που κατατέθηκε στο ελεγκτικό συνέδριο, ο οποίος κρίθηκε απολύτως νόμιμος. Είχε, επίσης, όπως είπε, και την ευθύνη της έγκαιρης διανομής στα σχολεία, η οποία ήταν μία «πολύ σύνθετη άσκηση», όχι μόνο γιατί ήταν πολύ σύντομος ο χρόνος και για τη διαγωνιστική διαδικασία, και για την παραγωγή και για την διανομή αλλά και διότι ένα μέρος της προμήθειας ερχόταν από το εξωτερικό, γεγονός που απαίτησε διπλωματικές ενέργειες για να απελευθερωθούν τα φορτία και να διανεμηθούν στη χώρα. «Πράγματι, παρότι ο χρόνος ήταν σύντομος, την πρώτη ημέρα του σχολικού έτους όλα τα παιδιά είχαν τη μάσκα στα σχολεία τους», επισήμανε ο υπουργός Επικρατείας.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση για φιάσκο και διασυρμό του επιτελικού κράτους, καθώς, όπως είπε, «ο ίδιος ο Γιώργος Γεραπετρίτης και το Μέγαρο Μαξίμου, το επιτελικό κέντρο της κυβέρνησης, και ουσιαστικά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός» είχαν την ευθύνη για την έγκαιρη προετοιμασία και διανομή μασκών στους μαθητές και στην εκπαιδευτική κοινότητα. «Είστε η μόνη κυβέρνηση που επεχείρησε να διανείμει μάσκες αλεξίπτωτα στους μαθητές. Επίσης, όχι στο τέλος της ημέρας αλλά στο τέλος του χρόνου θα έχετε ενδεχομένως καταφέρει να διορθώσετε τη μεγάλη ζημιά που είναι πολύ μεγαλύτερη από το ζήτημα της μάσκας», επισήμανε.