Απαγορευτικό σε φορτηγά και νταλίκες άνω των 3,5 τόνων στην παλιά Ε.Ο. Άρτας –Ιωαννίνων

Απαγορευτικές πινακίδες στην παλιά Ε.Ο. Άρτας –Ιωαννίνων

Μόνο με άδεια από το Υποδομών ακόμα και σε κοντινές διαδρομές εντός της Άρτας

ΠΕ Άρτας: τοποθετήθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών χωρίς να ερωτηθούμε

Κυνηγητό της Αστυνομίας στους επαγγελματίες με εισαγγελική παραγγελία

Αντίδραση από τους Προέδρους των Επιμελητηρίων Άρτας και Ιωαννίνων

Τα απόνερα της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ άρχισαν να χτυπάνε φορτηγά και νταλίκες άνω των 3,5 τόνων που κινούνται στην παλιά Ε.Ο. Άρτας –Ιωαννίνων. Με νόμο Σπίρτζη του 2016 απαγορεύονταν μετά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού, η χρήση της Ε.Ο. Άρτας –Ιωαννίνων. Εδώ και λίγους μήνες (η ΗΧΩ είχε αναφερθεί στο θέμα αυτό), η Αστυνομία –κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας- άρχισε τον έλεγχο όσων οχημάτων παραβιάζουν πινακίδες που τοποθετήθηκαν ακόμα και στα τμήματα της παλιάς Ε.Ο., που βρίσκονται μέσα στα όρια της Άρτας, ας πούμε σε διαδρομές από Αγίους Αναργύρους μέχρι Γέφυρα Καλογήρου.

Τέτοιες πινακίδες υπάρχουν στη διασταύρωση προς Γραμμενίτσα, που σημαίνει αν έρχεται μια νταλίκα με πορτοκάλια από Νεοχώρι, ή Κωστακιούς, αντί να συνεχίσει προς Χαλκιάδες και Γέφυρα Καλογήρου, υποχρεούται να στρίψει προς Γραμμενίτσα και να ακολουθήσει τους τοπικούς δρόμους μέχρι να βγει στην Ιόνια.

Την ίδια υποχρέωση έχουν και τα φορτηγά των τοπικών επιχειρήσεων καθώς φορτηγά άνω των 3,5 τόνων θα πρέπει να κάνουν αίτηση στο Υπουργείο Υποδομών στην Αθήνα, αλλιώς για να πάει κάποιο φορτηγό άνω των 3,5 τόνων από την πόλη της Άρτας στον Άγιο Σπυρίδωνα, θα πρέπει να ακολουθήσει τη διαδρομή Γέφυρα Άρτας-Κωστακιοί-δρόμος Πασά και όχι εκείνη Γέφυρα Άρτας- Χαλκιάδες-γέφυρα Καλογήρου.

Μάλιστα υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες με τους επαγγελματίες και τους οδηγούς να απευθύνονται προς την Περιφέρεια Ηπείρου και την ΠΕ Άρτας, ωστόσο από την ΠΕ Άρτας δόθηκαν εξηγήσεις, πως η Περιφέρεια και η ΠΕ Άρτας, ούτε τοποθέτησε, ούτε ρωτήθηκε για την τοποθέτηση των απαγορευτικών πινακίδων και πως η απαγόρευση έγινε από το Υπουργείο Υποδομών σε εφαρμογή νόμου του 2016 (Σπίρτζη).

Για το θέμα αυτό αντέδρασαν τα Επιμελητήρια Άρτας και Ιωαννίνων, με τους Προέδρους Γιάννη Γκολομάζο και Ευθύμιο Χρυσοστόμου να αποστέλλουν επιστολή προς τα Υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών, Ανάπτυξης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, στην οποία μεταξύ άλλων τονίζουν πως «η απόφαση της κυβέρνησης να απαγορεύσει τη διέλευση φορτηγών άνω των 3,5 τόνων από την παλαιά εθνική οδό Ιωαννίνων-Άρτας και να επιβάλει την χρήση της Ιόνιας οδού, προκαλεί μια σειρά από δυσκολίες και ανησυχίες στους επαγγελματίες του κλάδου», επισημαίνουν πως «τα υψηλά πρόστιμα που επιβάλλονται στους οδηγούς φορτηγών δημιουργούν σοβαρά οικονομικά προβλήματα για τις επιχειρήσεις μας. Η επιβάρυνση αυτή, ιδίως σε περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας, μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητες επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των απολύσεων και της εξασθένησης του επιχειρηματικού κλίματος» και υπογραμμίζουν πως « υπάρχουν επαγγελματίες που, λόγω των διακυμάνσεων του εδάφους ή των ειδικών τους αναγκών, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Ιόνια οδό» ενώ «η αποκλειστική διέλευση από αυτήν τη διαδρομή αποτελεί αντίφαση προς την ιδέα της ισότητας και της διαφοροποίησης στην παροχή υπηρεσιών».

Ανακοίνωση της ΠΕ Άρτας
Η ανακοίνωση της ΠΕ Άρτας σχετικά με την «Άδεια διέλευσης οχήματος μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο/εναλλακτικό των αυτοκινητοδρόμων οδικό δίκτυο» αναφέρει:
«Κατόπιν του ζητήματος που έχει προκύψει με την τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης της διέλευσης οχημάτων άνω των 3,5 τόνων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, επισημαίνουμε ότι η Περιφέρεια Ηπείρου δεν φέρει ουδεμία ευθύνη καθώς αυτές τοποθετήθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών χωρίς προηγουμένως να ερωτηθούμε (νόμος του 2016).
Για τη νόμιμη και απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο/εναλλακτικό των αυτοκινητοδρόμων οδικό δίκτυο, ενημερώνουμε τους ενδιαφερόμενους για τα εξής:
1). Η σχετική άδεια διέλευσης οχήματος μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων στο παράπλευρο/εναλλακτικό των αυτοκινητοδρόμων οδικό δίκτυο, μπορεί να κατατεθεί διά ζώσης, ταχυδρομικά ή με email από τον αιτούντα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στην περίπτωση κατοχής άνω των τριών (3) οχημάτων, η σχετική αίτηση αποστέλλεται μόνο ταχυδρομικώς. Η ισχύς της άδειας είναι τετραετής.
2). Για επικαθήμενα οχήματα απαιτείται διαφορετική αίτηση άδειας.
3). Σχετικές πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε από το site του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:
https://www.yme.gov.gr/nea-anakoinoseis/item/5475-adeia-3808

Η επιστολή των Επιμελητηρίων
Στην επιστολή των Επιμελητηρίων Άρτας και Ιωαννίνων, που υπογράφουν ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Άρτας Ιωάννης Γκολομάζος και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Ευθύμιος Χρυσοστόμου που απευθύνεται προς Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, Υπουργείο Ανάπτυξης και Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και κοινοποιείται προς Βουλευτές Ιωαννίνων και Άρτας, Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου, Περιφέρεια Ηπείρου, Δήμος Ιωαννιτών, Δήμος Αρταίων αναφέρονται τα εξής:

Αξιότιμε κ.κ. Υπουργοί,
Είμαστε αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα που επηρεάζει ουσιαστικά την επιχειρηματικότητα και την κινητικότητα στην περιοχή μας. Η απόφαση της κυβέρνησης να απαγορεύσει τη διέλευση φορτηγών άνω των 3,5 τόνων από την παλαιά εθνική οδό Ιωαννίνων-Άρτας και να επιβάλει την χρήση της Ιόνιας οδού, προκαλεί μια σειρά από δυσκολίες και ανησυχίες στους επαγγελματίες του κλάδου.
Κατανοούμε πλήρως την ανάγκη για διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των οδικών δικτύων, αλλά πρέπει να επισημάνουμε ότι οι επιχειρηματίες της περιοχής μας βρίσκονται αντιμέτωποι με σημαντικά προβλήματα λόγω της νέας αυτής ρύθμισης.

Καταρχάς, τα υψηλά πρόστιμα που επιβάλλονται στους οδηγούς φορτηγών δημιουργούν σοβαρά οικονομικά προβλήματα για τις επιχειρήσεις μας. Η επιβάρυνση αυτή, ιδίως σε περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας, μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητες επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των απολύσεων και της εξασθένησης του επιχειρηματικού κλίματος.

Επιπλέον, υπάρχουν επαγγελματίες που, λόγω των διακυμάνσεων του εδάφους ή των ειδικών τους αναγκών, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν την Ιόνια οδό. Η αποκλειστική διέλευση από αυτήν τη διαδρομή αποτελεί αντίφαση προς την ιδέα της ισότητας και της διαφοροποίησης στην παροχή υπηρεσιών.

Εκφράζουμε τις ανησυχίες μας για τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει αυτή η απόφαση στην τοπική επιχειρηματικότητα και προτείνουμε την εξέταση εναλλακτικών λύσεων που θα λαμβάνουν υπόψη τις ειδικές συνθήκες της περιοχής μας.

Σας παρακαλούμε να δώσετε την αναγκαία προσοχή σε αυτό το θέμα, καθώς η επιχειρηματικότητα και η οικονομία της περιοχής μας χρειάζονται βιώσιμες λύσεις για να εξασφαλίσουμε την ευημερία όλων των ενδιαφερόμενων μερών.

Με τιμή οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων Ηπείρου Άρτας και Ιωαννίνων»