Δήλωση ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΚΟΚΑ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη

Προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για τις μεγάλες ευθύνες που υπάρχουν

«Προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για τις μεγάλες ευθύνες που υπάρχουν, και αφορούν στην Κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και ευθύνες που αφορούν στην προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Για ολιγωρίες και καθυστερήσεις στα έργα, αλλά και για τις ελλείψεις προσωπικού. Η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, δεν μπορεί, παρά να αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα, σε όλους τους τομείς μεταφορών» σημειώνεται σε δήλωση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΚΟΚΑ στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ».
Στη δήλωση του ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΚΟΚΑ αναφέρονται τα εξής: «Κατ’ αρχάς εκφράζω τα θερμά συλλυπητήριά μου στις οικογένειες των θυμάτων, που έχασαν άδικα τη ζωή τους, στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και εύχομαι καλή και γρήγορη ανάρρωση στους τραυματίες. Είναι αυτονόητο και αποτελεί χρέος μας η αναζήτηση της αλήθειας και η απόδοση δικαίου, μέσα από μια πραγματικά Ανεξάρτητη Επιτροπή Διερεύνησης και το έργο της Δικαιοσύνης. Είναι επίσης γνωστό ότι η ευθύνη για τη διαχείριση και λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, ανήκει στο κράτος.

Στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, δυστυχώς, δεν λειτουργεί σηματοδότηση και δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση Συστήματος Τηλεδιοίκησης στο Τμήμα Παλαιοφάρσαλα – Κατερίνη.
Το 2014 υπογράφθηκε η Σύμβαση 717/2014 για το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης Αθήνα –Θεσσαλονίκη».
Από το 2016 είχε διαπιστωθεί η ανάγκη Συμπληρωματικής Σύμβασης, ετοιμάστηκε το 2018, αλλά δεν υπογράφηκε, κάτι που έγινε τελικά στις αρχές του 2021. Ακόμα όμως το έργο, δεν έχει ολοκληρωθεί.
Προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για τις μεγάλες ευθύνες που υπάρχουν, και αφορούν στην Κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και ευθύνες που αφορούν στην προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Για ολιγωρίες και καθυστερήσεις στα έργα, αλλά και για τις ελλείψεις προσωπικού.
Η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, δεν μπορεί, παρά να αποτελεί την ύψιστη προτεραιότητα, σε όλους τους τομείς μεταφορών.

Στραβή στη βάρδια μου
Η αντικειμενική πολιτική ευθύνη στην οποία αναφέρθηκε ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ, είναι «ΕΤΥΧΕ ΜΙΑ ΣΤΡΑΒΗ ΣΤΗ ΒΑΡΔΙΑ ΜΟΥ» στα νομικίστικα ανέφερε ο Παναγιώτης Δουδωνής στο πλαίσιο τηλεοπτικής του παρουσίας στην εκπομπή «Καλημέρα» με τον δημοσιογράφο Γιώργο Αυτιά στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.
Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Παναγιώτης Δουδωνής επισήμανε το χρέος της αλήθειας απέναντι στη μνήμη των νεκρών, λέγοντας πως «επικοινώνησα με τον τομεάρχη μας τον κ. Γκόκα, έναν εξαιρετικό άνθρωπο, ο οποίος μου είπε ότι έκανε επανειλημμένα ερωτήσεις στον κ. Καραμανλή για το θέμα – όπως και όλη η αντιπολίτευση- και εκείνος τον ειρωνευόταν.
«Αν έχουμε ένα χρέος απέναντι στους νεκρούς, αυτό είναι το χρέος της αλήθειας. Να δούμε ακριβώς τι έχει φταίξει . Το να ισχυρίζεται η ελληνική πολιτεία ότι αυτή η τραγωδία είναι το λάθος ενός ανθρώπου, δεν τιμά την ελληνική πολιτεία ούτε και τον Πρωθυπουργό που το είπε. Πρέπει να δούμε τι έχει πάει λάθος και προφανώς υπάρχουν ευθύνες για αυτό. Όλη η ελληνική κοινωνία αναρωτιέται “γιατί συνέβη;”» ανέφερε ο κ. Δουδωνής.
Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού ανέδειξε τις συνεχείς παρεμβάσεις του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στη Βουλή σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

«Επικοινώνησα με τον τομεάρχη μας τον κ. Γκόκα, έναν εξαιρετικό άνθρωπο, ο οποίος μου είπε ότι έκανε επανειλλημένα ερωτήσεις στον κ. Καραμανλή για το θέμα – όπως και όλη η αντιπολίτευση- και εκείνος τον ειρωνευόταν. Όταν ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι “διασφαλίζουμε την ασφάλεια των σιδηροδρόμων” και μετά από οκτώ μέρες γίνεται αυτό, τι να πω; Είναι αυτή αντικειμενική πολιτική ευθύνη; Η αντικειμενική πολιτική ευθύνη στην οποία αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός, είναι “έτυχε μια στραβή στη βάρδια μου” στα νομικίστικα. Και μην ακούω για παραιτήσεις έναν μήνα προ των εκλογών. Δεν έχουν νόημα. Πρέπει να σταθούμε στο πρόβλημα και να παραδεχθούν οι άνθρωποι τις ευθύνες που έχουν» κατέληξε ο κ. Δουδωνής συμπληρώνοντας ότι: «Είχαμε αυτό το τεράστιο εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης. Πόσα σχεδίασε η κυβέρνηση να διαθέσει για τους σιδηροδρόμους; Μερικές δεκάδες εκατομμύρια ενώ χώρες του εξωτερικού θα διαθέσουν δισεκατομμύρια».