Ερώτηση Χρήστου Γκόκα, για το τραγικό δυστύχημα στον Πόρο

Σχετική Ερώτηση αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα στον Πόρο που οδήγησε στον άδικο θάνατο τριών ανθρώπων και τις συνθήκες τέλεσης του γεγονότος κατέθεσε χθές ο Βουλευτής Άρτας του Κινήματος Αλλαγής Χρήστος Γκόκας, την οποία προσυπέγραψαν και οι Βουλευτές Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου και Β’ Θεσσαλονίκης κ. Γεώργιος Αρβανιτίδης, προς τους αρμόδιους Υπουργούς, Υποδομών και Μεταφορών,κ. Κ.Καραμανλή, και Ενέργειας και Περιβάλλοντος, κ. Κ. Χατζηδάκη .
Ειδικότερα, στην ερώτησή του ο κ. Γκόκας αναφέρει ότι «… την στιγμή που η κοινωνία περίμενε την απόδοση δικαιοσύνης και τον καταλογισμό ευθυνών όπου και σε όποιους υπάρχουν, την ανάληψη της ευθύνης από τη συντεταγμένη πολιτεία, αλλά και την άμεση παρέμβαση και σχεδιασμό για αποτροπή παρόμοιων τραγικών μελλοντικών δυστυχημάτων, η κατά ΣΥΡΙΖΑ «πολιτεία» είναι ακόμη εδώ!

Ο κ Σπίρτζης με την γνωστή «επιτυχημένη» συνταγή ομογάλακτων πλέον συναδέλφων του, υπερασπίστηκε τον εαυτό του απαλλάσσοντάς τον από κάθε ευθύνη, αφορίζοντας το ΠΑ.ΣΟ.Κ, τη Μεταπολίτευση , και τελικά για το τραγικό γεγονός μάλλον ευθύνεται η κατ’ αυτόν «αναρμοδιότητά» του για την πτήση του μοιραίου ελικοπτέρου ή οι παραλείψεις άλλων φορέων…»
Ερωτώνται οι Υπουργοί για τις όποιες ενέργειες τους, έαν υπάρχει ή θα υπάρξει ο οποιοσδήποτε σχεδιασμός για την αποφυγή τέτοιων ατυχημάτων στο μέλλον , εάν όφειλε το Υπουργείο δια του Υπουργού ή των αρμοδίων υπηρεσιών με εντολή του να επισημάνει τον κίνδυνο ή να απαγορεύσει τις πτήσεις από το συγκεκριμένο μη αδειοδοτημένο κατά τις πληροφορίες ελικοδρόμιο και τέλος εάν πράγματι, κατά τα λεγόμενα, πρόκειται για λανθασμένη τοποθέτηση των καλωδίων στο εν λόγω σημείο (μετά την αποκαταστάσή τους από το τραγικό συμβάν) από τους αρμόδιους της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. σε χαμηλότερο ύψος από ότι ήταν πριν, γεγονός που αναμφισβήτητα θα δημιουργήσει πρόβλημα όχι μόνο στην αεροπλοΐα, αλλά και στη ναυσιπλοΐα.

Τέλος, ο κ. Γκόκας ζητά να προσκομιστούν και να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα της Αρχής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων που λάμβανε το Υπουργείο για την ακαταλληλότητα και επικινδυνότητα της περιοχής .
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του βουλευτή προς τους αρμόδιους Υπουργούς:
«Με θλίψη παρακολουθήσαμε όλοι τον θάνατο τριών ανθρώπων από το τραγικό συμβάν στον Πόρο. Την στιγμή που η κοινωνία περίμενε την απόδοση δικαιοσύνης και τον καταλογισμό ευθυνών όπου και σε όποιους υπάρχουν, την ανάληψη της ευθύνης από τη συντεταγμένη πολιτεία, αλλά και την άμεση παρέμβαση και σχεδιασμό για αποτροπή παρόμοιων τραγικών μελλοντικών δυστυχημάτων, η κατά ΣΥΡΙΖΑ «πολιτεία» είναι ακόμη εδώ!
Ο κ Σπίρτζης με την γνωστή «επιτυχημένη» συνταγή ομογάλακτων πλέον συναδέλφων του, υπερασπίστηκε τον εαυτό του απαλλάσσοντάς τον από κάθε ευθύνη, αφορίζοντας το ΠΑ.ΣΟ.Κ, τη Μεταπολίτευση , και τελικά για το τραγικό γεγονός μάλλον ευθύνεται η κατ’ αυτόν «αναρμοδιότητά» του για την πτήση του μοιραίου ελικοπτέρου ή οι παραλείψεις άλλων φορέων…

Στη βάση των συνοπτικά αναφερομένων ανωτέρω ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί,
1.Όταν η εποπτεύουσα από τον Υπουργό Αρχή και συγκεκριμένα η Αρχή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, διαπιστώνει με έγγραφό της τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος λόγω της τοπολογίας γύρω από το μοιραίο «ελικοδρόμιο», ο Υπουργός «παρακολουθεί» το θέμα δια της αναρμοδιότητάς του και απλά συλλέγει τους αριθμούς πρωτοκόλλου σχετικών εγγράφων που διαβιβάστηκαν από τις υπηρεσίες του Υπουργείου του σε άλλες υπηρεσίες και φορείς;

Αλήθεια κ. Υπουργέ ποια τα έγγραφα αυτά, ποια η παρακολούθησή τους και ποιές οι εντολές από το Υπουργείο προς τρίτους αρμόδιους;
2.Είχε τη δυνατότητα ή και όφειλε το Υπουργείο δια του Υπουργού ή των αρμοδίων υπηρεσιών με εντολή του, κατά τη διεθνή πρακτική για την προάσπιση της ασφάλειας των πτήσεων, να επισημάνει τον κίνδυνο ή να απαγορεύσει τις πτήσεις από το συγκεκριμένο μη αδειοδοτημένο κατά τις πληροφορίες ελικοδρόμιο;
3. α) Υπήρχε τελικά σχέδιο ή έστω περίγραμμα σχεδίου ή έστω εποπτεία από τον Υπουργό ώστε, πέρα τις όποιες τυχόν διαδικαστικές ή διοικητικές επικαλύψεις – αναρμοδιότητες στο κρίσιμο θέμα της ασφάλειας των πτήσεων ελικοπτέρων, ( και αναφερόμαστε ειδικά στα ελικόπτερα διότι επιχειρούν και εκτός ελικοδρομίων και αερολιμένων), να προστατεύσουμε πρώτα το υπέρτατο αγαθό, την ανθρώπινη ζωή;
β) Υπήρχε τελικά σχέδιο ή έστω περίγραμμα σχεδίου ώστε να διασφαλίζεται πρωτίστως η ασφάλεια αλλά και η ποιότητα των υπηρεσιών των συγκεκριμένων πτήσεων, ώστε με πρώτο μέλημα πάντα την αποφυγή τέτοιων τραγικών περιστατικών να μην δυσφημίζεται η χώρα μας στον σημαντικό τομέα του τουρισμού, την ώρα που έχουμε άριστους πιλότους που εργάζονται με αυταπάρνηση, ή όλα αυτά ήταν στον « αυτόματο πιλότο» ;
γ) Ποια είναι τα δικά σας σχέδια κ. Υπουργέ για την ασφάλεια των συγκεκριμένων πτήσεων;

4. Σε ποιες ενέργειες έχετε ήδη προβεί ή θα προβείτε άμεσα ώστε να ελαχιστοποιηθεί – αν όχι μηδενιστεί πρακτικά- ο κίνδυνος να έχουμε στη χώρα μας παρόμοια τραγικά γεγονότα;
5. Επειδή υπάρχει έντονος σκεπτικισμός για την επικινδυνότητα του σημείου ακόμα και μετά την αποκατάσταση των καλωδίων καθώς ο δήμαρχος Πόρου μιλά για λανθασμένη τοποθέτηση των καλωδίων από τους αρμόδιους της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. σε χαμηλότερο ύψος από ότι ήταν πριν, που θα δημιουργήσει πρόβλημα όχι μόνο στην αεροπλοΐα, αλλά και στη ναυσιπλοΐα, είστε σε θέση να διαβεβαιώσετε ότι τέτοιο θέμα δεν υπάρχει μετά από τις αρχικές και συμπληρωματικές εργασίες της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.;
6. Με τις παραιτήσεις των υπευθύνων της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. εξαντλήθηκε η ανάληψη και η απόδοση ευθυνών για λάθη και παραλήψεις του φορέα και σε ποιες περαιτέρω ενέργειες έχετε προβεί για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης από πλευράς σας;