Λαϊκη Συσπείρωση Δήμου Ζηρού: Μάνατζερ των επιχειρηματιών ο Καλαντζής
Για τη συνδρομή του δήμου Ζηρού, στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών της περιοχής μέσω ενός φροντιστηριακού οργανισμού, αναφέρεται ανακοίνωση της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΠΕΙΡΩΣΗΣ Δήμου Ζηρού την οποία υπογράφει ο Μενέλαος Γείτονας, εκπαιδευτικός, δημοτικός σύμβουλος Ζηρού, επικεφαλής της Λαϊκης Συσπείρωσης.
Στην ανακοίνωση επισημαίνονται τα εξής:
«Με μια απαξιωτική επιστολή προς τους συλλόγους εκπαιδευτικών της περιοχής μας απάντησε ο Καλαντζής, Δήμαρχος Ζηρού, στις έκδηλες ανησυχίες τους για την εμπλοκή ενός φροντιστηριακού οργανισμού, με τη συνδρομή του δήμου, στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών της περιοχής μας.
Αυτή την περίοδο, χιλιάδες εκπαιδευτικοί δίνουν τη μάχη έτσι ώστε να σταθούν δίπλα στους μαθητές τους, να συμβάλουν με κάθε δυνατό τρόπο στη μαθησιακή, κοινωνική και ψυχολογική στήριξή τους και αναδεικνύουν τις τραγικές δυσκολίες στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η κυβέρνηση, παρά τις εντυπωσιακές εξαγγελίες, δεν έχει εξασφαλίσει ούτε στο ελάχιστο την ενιαία εφαρμογή του μέτρου, με υλικοτεχνική υποδομή και προετοιμασία-εξοικείωση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών.
Προφανώς ο Καλαντζής δεν κατανοεί βασικά ζητήματα πολιτικής οικονομίας και προφανέστατα λέει και ψέματα.
Τι δεν κατανοεί:
• Ότι η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει ενιαία χαρακτηριστικά, που σημαίνει ότι όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικού και οικονομικού στάτους, πρέπει να μαθαίνουν τα ίδια πράγματα. Και αυτό είναι δουλειά της οργανωμένης πολιτείας, όχι του κάθε κερδοσκοπικού οργανισμού ή του κάθε Δήμου, ανάλογα με την οικονομική του δυνατότητα. Γιατί με αυτή τη λογική, οι πλούσιοι Δήμοι θα παρέχουν στους μαθητές τους μαθήματα αστροφυσικής, ενώ οι φτωχοί Δήμοι μαθήματα καλαθοπλεκτικής.
• Ότι η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να είναι ευθύνη αποκλειστικά του Δημοσίου, ώστε αυτό να καθορίζει ποιο μέρος του πλούτου των γνώσεων που απόκτησαν οι προηγούμενες γενιές, θα μεταφερθεί στις επόμενες γενιές. Φανταστείτε αυτό να το έκαναν οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Λίγα μαθηματικά, λίγο χειρισμό υπολογιστή, λίγη επικοινωνία στη μητρική και σε μια ξένη γλώσσα και αυτό θα είναι όλο.
• Ότι η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και να απευθύνεται σε όλους ισότιμα. Όχι σε όποιον μπορεί. Άρα το υπουργείο, με την ανακοίνωση για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, έπρεπε να φροντίσει ώστε όλοι οι μαθητές να έχουν δωρεάν ίντερνετ, laptopή tabletγια να μπορούν να παρακολουθήσουν. Όχι όποιος μπορεί οικονομικά να έχει τα παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μετά τις «γενναίες» μειώσεις στους μισθούς τους από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που αγγίζουν το 40%, ζήτημα είναι αν μπορούν και οι ίδιοι να έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό στο σπίτι τους (laptop, μικρόφωνα, ακουστικά, ηλεκτρονικές γραφίδες). Ό,τι ζητάνε οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών δηλαδή.
Πού λέει ψέματα:
• Ότι το εγχείρημα είχε γίνει και παλιότερα με μεγάλη επιτυχία. Ας δώσει στη δημοσιότητα πόσοι μαθητές απόκτησαν κωδικό, για πόσες ώρες ο κάθε μαθητής μπήκε στην πλατφόρμα, ό,τι στοιχεία τέλος πάντων δικαιολογούν τον ισχυρισμό του. Απλά το όλο εγχείρημα ήταν μία φούσκα. Το μόνο που εξυπηρετούσε ήταν λίγη δημοσιότητα του Καλαντζή στα ΜΜΕ, οτι τάχαμου ασχολείται με «καινοτόμες» ιδέες.
• Ότι δαπανά μεγάλα ποσά για τη λειτουργία και τη συντήρηση των σχολικών μονάδων. Δαπανά ότι χρηματοδότηση του έρχεται από το υπουργείο. Είναι ομηρικές οι μάχες που δίνει ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης για τη θέρμανση των σχολείων. Και βέβαια ποτέ δεν απάντησε στην πρόταση της Λαϊκής Συσπείρωσης για τον αντισεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών μονάδων. Μήπως ο τελευταίος σεισμός δίπλα μας, στην Πάργα, πρέπει να τον ταρακουνήσει;
• Ότι η περιοχή του Δήμου καλύπτεται από γρήγορο και ελεύθερο Wi-Fi. Να γελάσουμε, να κλάψουμε με τον ισχυρισμό του Δημάρχου; Εικονική πραγματικότητα.
Οι μέρες που διανύουμε είναι δύσκολες για όλους μας. Μοιραζόμαστε το άγχος και την αγωνία που έχει προκαλέσει το κλείσιμο των σχολείων, σχετικά με την πρόοδο των παιδιών, την κάλυψη της ύλης, την απότομη διακοπή της επαφής των παιδιών με τους συνομηλίκους τους. Είναι πολύ πιθανό η κατάσταση στα σπίτια να δυσκολεύει ακόμα περισσότερο, αφού πολλοί γονείς μπορεί να έχουν μείνει χωρίς μισθό, να δουλεύουν με ελαστικά ωράρια, με εξαντλητικούς ρυθμούς ή ακόμα και να έχουν απολυθεί. Δε θα σταματήσουμε να διεκδικούμε και να στηρίζουμε, όλα τα αιτήματα για άμεσα μέτρα, για την προστασία της υγείας των μαθητών μας και των οικογενειών τους, για τη στήριξη των εργαζομένων και των δικαιωμάτων τους και ακόμα για ζητήματα που αφορούν στις καθημερινές ανάγκες, όπως η σίτιση των ευάλωτων μαθητών μας.
Ας αφήσει τα της εκπαιδευτικής διαδικασίας ο Καλαντζής. Δεν το έχει ο άνθρωπος, δεν είναι το καλύτερό του. Αν θέλει να βοηθήσει, επικουρικά, ιδού πεδίο δόξης λαμπρό:
• Να φροντίσει πραγματικά για γρήγορο και ελεύθερο ίντερνετ σε όλη την έκταση του Δήμου, ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση όλοι οι μαθητές. Και αυτοί που κατοικούν στη Νέα Κερασούντα και αυτοί που κατοικούν στην Τύργια, στην Κρανιά, στον Άσσο, στον Κερασώνα, στο Γυμνότοπο.
• Να ασχοληθεί, σε συνεργασία με τους συλλόγους των εκπαιδευτικών, με το πώς θα εξοπλιστούν όλοι οι μαθητές με laptopή tablet για να έχει έννοια η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.
Υ.Γ. Τους συλλόγους των εκπαιδευτικών της περιοχής μας, οφείλουμε και πρέπει να τους έχουμε δίπλα μας. Αυτούς, και όχι έναν ιδιωτικό οργανισμό. Τους εκπαιδευτικούς των σχολείων μας, τους δασκάλους των παιδιών μας, τους εκλεγμένους δημοτικούς συμβούλους μας. Αυτοί απαρτίζουν τους συλλόγους που βάζει στο στόχαστρο ο Καλαντζής. Και στη σημερινή δύσκολη συγκυρία είναι αυτοί που αγωνίζονται, όπως και οι γιατροί του δημόσιου συστήματος υγείας, να κρατήσουν ζωντανή την εκπαίδευση. Παρά τις αντιξοότητες, τα εμπόδια και τις δυσκολίες που προέρχονται από την κυβερνητική πολιτική, τώρα και τα προηγούμενα χρόνια. Και ένα είναι σίγουρο. Ότι θα τα καταφέρουν. Σε πείσμα του Καλαντζή. Αυτός, το μόνο που καταφέρνει, είναι να εκτίθεται.