Μ-Λ ΚΚΕ: "Από θαύμα σε θαύμα" ο ελληνικός τουρισμός…

Η φετινή διαφημιστική καμπάνια του Υπουργείου Τουρισμού υπό τον τίτλο «Ελλάδα: εμπειρία ζωής» παρουσιάζει τη χώρα μέσα από τα μάτια μιας συμπαθητικής κατά τ’ άλλα Αγγλίδας, που έρχεται στην Ελλάδα για καλοκαιρινές διακοπές και την συνεπαίρνει το ανέγγιχτο τοπίο, οι πλούσιες γεύσεις, οι αυθόρμητοι άνθρωποι και η απλότητα σε κάθε είδους δραστηριότητα, με αποτέλεσμα μια εμπειρία που της αλλάζει τη ζωή!
Μόνο που αυτά συμβαίνουν μπροστά από τις κάμερες, γιατί πίσω από τις κάμερες η Ελλάδα είναι πράγματι μια εμπειρία ζωής, και μάλιστα πολύ αρνητική… Την ώρα που η κυβέρνηση ετοίμαζε …μέτρα για την «προστασία» από τον καύσωνα, έγκυος ξενοδοχοϋπάλληλος εξυπηρετούσε μέσα στο λιοπύρι πελάτες στην πισίνα του ξενοδοχείου! Το περιστατικό αυτό έρχεται λίγες μόλις μέρες μετά τον σερβιτόρο – δύτη στη Ρόδο, τον μαθητευόμενο μάγειρα στην Κρήτη που τσουρουφλίστηκε και τον κρύψανε στο ψυγείο με τα κρέατα και πολλά ακόμα που «θάβονται» από την εργοδοσία.(…)

Η πλήρης αποδιοργάνωση και οι πολύωρες ουρές στο δημοφιλέστερο μνημείο της χώρας το τελευταίο διάστημα, την Ακρόπολη της Αθήνας, σίγουρα αποτελούν από μόνα τους μια μοναδική ‘εμπειρία’: άνθρωποι με προαγορασμένα εισιτήρια συνωστίζονται για ώρες κάτω από τον καυτό ήλιο περιμένοντας να μπουν στον χώρο και, όταν καταφέρουν να ανεβούν μέχρι πάνω, να έχουν να αντιμετωπίσουν επιπλέον συνωστισμό μέσα στο μνημείο, αλλά και στην έξοδο από αυτό. Αυτό συμβαίνει γιατί η Ακρόπολη, αν και συγκεντρώνει κόσμο μαζικά ήδη από τη δεκαετία του 50, και παρά τον πολυδιαφημιζόμενο εκσυγχρονισμό του ελληνικού κράτους, δεν έχει ακόμα ηλεκτρονικά εισιτήρια με ζώνες επίσκεψης, αλλά ούτε είχε ποτέ και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης των επισκεπτών ως όφειλε, όπως διαπιστώνει το Παρατηρητήριο Παγκόσμιας Κληρονομιάς, μια μη κυβερνητική οργάνωση που υποστηρίζει την UNESCO στην προστασία και διαφύλαξη των μνημείων διεθνούς σημασίας.(…) Αλλά η ταλαιπωρία δεν σταματά εκεί: τα νησιά έχουν δημιουργήσει ένα δικό τους status quo, που είναι υπεράνω κρατικών ελέγχων και κοινής λογικής. Καταπατήσεις και αυθαιρεσίες, ανατιμήσεις κι αισχροκέρδεια (είναι γνωστά τα «χρυσά» καλαμάρια της Μυκόνου), ανεπάρκειες σε υποδομές και καταγγελίες να δίνουν και να παίρνουν – είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί επισκέπτες έχουν ήδη ‘μαυρίσει’ τη Μύκονο και τη Σαντορίνη και οι κρατήσεις στα νησιά αυτά είναι ήδη κάτω από το αναμενόμενο….Κατά τα άλλα το εργοδοτικό ξεσάλωμα γίνεται όλο και πιο απειλητικό για την ίδια τη ζωή των εργαζομένων. Όσο για το δικαίωμα στις διακοπές και την αναψυχή, αυτό πια μοιάζει όλο και περισσότερο με «ανέκδοτο» για όσους ζουν κι εργάζονται στη χώρα μας…