Ομιλία του Χρ. Γκόκα στη Βουλή
Ο Χρήστος Γκόκας, για τον εκσυγχρονισμό του τομέα των υποδομών και μεταφορών
Ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, από τη θέση του ειδικού αγορητή, στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ρυθμίσεις για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις», στην ομιλία του στη Βουλή, αναφέρθηκε στην σημασία του εκσυγχρονισμού του τομέα των υποδομών και μεταφορών και συγκεκριμένα του τομέα των αερομεταφορών με υδροπλάνα, που μπορεί να συμβάλλει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, με νέες δυνατότητες πρόσβασης σε όλες τις νησιώτικες περιοχές και τους τουριστικούς τους προορισμούς, αλλά και στην εξυπηρέτηση των ίδιων των κατοίκων πολλών νησιωτικών περιοχών που πολλές φορές είναι αποκλεισμένοι από την εύκολη και γρήγορη μετακίνηση. Όπως και τη χρήση για μετακινήσεις στην Ηπειρωτική χώρα.
Υπενθύμισε ότι η αναπτυξιακή προοπτική για τον τομέα των υδατοδρομίων ξεκίνησε το 2003 με την Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ, ενώ στον αντίποδα, η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έφερε ένα Νομοθετικό πλαίσιο που στην ουσία υπήρξε απαγορευτικό για οποιαδήποτε επένδυση, με πολλούς περιορισμούς και με τεράστια γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα τη στασιμότητα και στην πραγματικότητα ο Νόμος Σπίρτζη να παραμείνει ανενεργός.
«Στόχος», ανέφερε, «πρέπει να είναι η επιτυχία στην πράξη, με τη λειτουργία αυτού του σημαντικού τομέα εκσυγχρονισμού στον κλάδο των αερομεταφορών. Θεωρούμε ότι για τη περαιτέρω βελτίωσή του θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη προσοχή και πρόβλεψη σε θέματα ασφαλείας στη λειτουργία των υδατοδρομίων, στη διατήρηση της ισορροπίας των οικοσυστημάτων με την προστασία από εκπομπές ρύπων, αλλά και στις επιπτώσεις σε διάφορες παραγωγικές δραστηριότητες από τυχόν χωροθέτηση γειτονικών υδατοδρομίων, όπως στις ιχθυοκαλλιέργειες που πρέπει να απέχουν 8 km από τα υδατοδρόμια ή αντίστροφα.»
Αναφέρθηκε επίσης στις ρυθμίσεις για τις μεταφορές όπου πρότεινε μια σειρά μεταρρυθμίσεων όπως την εξαίρεση από την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών όταν ένα όχημα βρίσκεται σε ακινησία και το πάγωμα ληξιπρόθεσμων οφειλών, η μη έγκαιρη καταβολή μιας δόσης ληξιπρόθεσμών οφειλών να μην συνεπάγεται την απώλεια της ρύθμισης, να θεσπιστεί η επί τόπου καταβολή του προστίμου, ιδιαίτερα για τα ξένα οχήματα και να προβλεφθεί ότι δεν θα αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας ενός ΔΧ οχήματος, σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε. Ζήτησε επίσης, τη διεύρυνση της σύνθεσης των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου με μέλη και από άλλες Υπηρεσίες (ΑΑΔΕ, Υπηρεσίας Υγείας, Ελέγχου τροφίμων, ΣΕΠΕ, κτλ).
Επιπλέον, άσκησε αυστηρή κριτική στη διάταξη που αφορά στην τροποποίηση του οργανωτικού πλαισίου των ΚΤΕΛ με την κατάργηση του ΠΔ 246/2006, αφού με τον τρόπο αυτό δημιουργείται καθεστώς ανασφάλειας για τους εργαζομένους και θεσπίζονται διατάξεις που επιτρέπουν την αυθαιρεσία των εκάστοτε διοικήσεων και διοικητικών Συμβουλίων, όπως με τη μεταβολή θέσης άσχετα με την ιδιότητα και χωρίς τη συναίνεση των εργαζομένων, ενώ πρότεινε η Κυβέρνηση να τροποποιήσει τον ισχύοντα Κανονισμό Προσωπικού (Π.Δ. 246/2006) κι όχι να τον καταργήσει.
Αναφέρθηκε επίσης στη διαφωνία του Κινήματος Αλλαγής για τα ηλικιακά όρια αγοράς και κυκλοφορίας των μεταχειρισμένων τουριστικών λεωφορείων αφού υπάρχουν τα ΚΤΕΟ και πιστοποιημένοι φορείς που μπορούν να ορίζουν την καταλληλότητα κυκλοφορίας, όπως και τις προδιαγραφές για την κατηγορία ρύπων, χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων της επαρχίας.
Όπως επίσης και στη διαφωνία σχετικά με την ανάθεση και παραχώρηση έργου αστικών δρομολογίων από τους Οργανισμούς, Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης στα ΚΤΕΛ, τονίζοντας ότι οι ευθύνες της προηγούμενης Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είναι τεράστιες και πρότεινε τα χρήματα που προβλέπεται να δοθούν προς το σκοπό αυτό από τον κρατικό προϋπολογισμό να αξιοποιηθούν από τους ίδιους τους Οργανισμούς για την συντήρηση ακινητοποιημένων λεωφορείων αφού διαθέτουν υποδομές, συνεργεία, αμαξοστάσια αλλά και για μίσθωση μεταχειρισμένων λεωφορείων.
Αναφέρθηκε επίσης στη νέα διαδικασία της χορήγησης προσωρινής άδειας οδήγησης σε υποψήφιους οδηγούς που αποτελεί μια θετική εξέλιξη ιδίως μετά τις καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία των πολιτών το περασμένο έτος
Επίσης τόνισε ότι θεσπίζονται αυστηρά για τη διακοπή κυκλοφορίας και αναρωτήθηκε αν τελικά υπάρχει σχέδιο πρόληψης και αντιμετώπισης και συντονισμός.
Σε ότι αφορά τις διατάξεις για τη νομιμοποίηση των αυθαίρετων χώρων του χώρου του Ελληνικού με σχετικές διαπιστωτικές πράξεις του Υπ. Ανάπτυξης επισήμανε ότι οι ρυθμίσεις αυτές αποτελούν ένα ακόμη δείγμα καθυστερήσεων για τακτοποίηση εκκρεμοτήτων που εμποδίζουν την έναρξη υλοποίησης της επένδυσης, για την οποία το Κίνημα Αλλαγής θέλει να προχωρήσει χωρίς όμως να καταλήξει να επιβαρυνθεί το Δημόσιο.
Τέλος επανέλαβε ότι, η λειτουργία των υδατοδρομίων μπορεί να ενισχύσει, με πτήσεις εσωτερικού , εξωτερικού, και μάλιστα σε δύσκολα προσβάσιμες περιοχές, την γρήγορη επικοινωνία και να δώσει μια άλλη προοπτική στον τομέα των αερομεταφορών. Ο δε, τομέας μεταφορών, φορτηγά, τουριστικά οχήματα, Αστικές Συγκοινωνίες, Υπεραστικές Συγκοινωνίες, έχει πολλά ζητήματα στα οποία η αποσπασματική αντιμετώπιση δεν μπορεί να απαντήσει ολοκληρωμένα.