Ο δήμαρχος Λευκάδας Κ. Δρακονταειδής δηλώνει έτοιμος για μεταφορά των σκουπιδιών
Ενώ ο εξοπλισμός για τους ΣΜΑ Ηπείρου «σκουριάζει» σε αποθήκες
Αισιόδοξος δηλώνει ο δήμαρχος Λευκάδας επί της ουσίας του αιτήματος για τη μεταφορά των απορριμμάτων στην Ήπειρο, αφού μιλώντας στο ITV έδωσε απάντηση στα ερωτήματα και στην γενικότερη ανησυχία που εξέφρασαν στη συνεδρίαση της ΠΕΔ, οι αιρετοί της Ηπείρου, σχετικά με τη διαχείριση του υπολείμματος των απορριμμάτων από άλλες περιφέρειες της χώρας, εφόσον αυτές φτάσουν στην Ήπειρο.
Ο κ. Δρακονταειδής τόνισε, πως εφόσον υπάρξει συνεννόηση και αποδοχή του αιτήματος μεταφοράς, ο δήμος Λευκάδας σε συνεννόηση και με την νέα δημοτική αρχή από τον Σεπτέμβριο, έχει καταλήξει στη μεταφορά του υπολείμματος εκτός Ηπείρου. «Το θέμα είναι να έχουμε εγγράφως μία θετική απάντηση και τότε εμείς μπορούμε να βεβαιώσουμε τους φορείς της Ηπείρου, ότι το υπόλειμμα θα μεταφερθεί εκτός της Ηπείρου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Δήμαρχος Λευκάδας, έδωσε και την είδηση, οτι ο δήμος παρέλαβε και την τελευταία έγκριση για την δημοπράτηση κατασκευής της Μονάδας. Ο εκτιμώμενος χρόνος όμως μέχρι την έναρξη λειτουργίας είναι τουλάχιστον δύο χρόνια. «Μέχρι τότε δε μπορούμε να περιμένουμε γιατί σήμερα ο χώρος που αποθηκεύουμε τα δεματοποιημένα απορρίμματα έχει εξαντληθεί. Θεωρούμε, ότι έχουν ωριμάσει αρκετά οι συνθήκες σε σχέση με πέρυσι και οι φορείς της Ηπείρου κατανοούν, ότι η μεταφορά των απορριμμάτων θα διευκολύνει και αυτούς σε οικονομικό επίπεδο».
Στο «ψυγείο»
Κι ενώ οι συνθήκες στους φορείς της Ηπείρου «ωριμάζουν» για να δεχθούν σκουπίδια από άλλες περιοχές, που δεν φρόντισαν να ετοιμάσουν δικούς τους χώρους, όπως σημειώνει σε ρεπορτάζ της η Γιαννιώτικη εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, 12 υπερσύγχρονα οχήματα και 47 τράκτορες με ειδικές προδιαγραφές για συμπιεσμένα απορρίμματα έχουν φτάσει στα Γιάννενα και έχουν αποθηκευτεί προσωρινά στο αμαξοστάσιο της ΔΕΣΕ στο αεροδρόμιο και στα ΤΟΛ στον Κατσικά.
Όπως σημειώνει η εφημερίδα, πρόκειται για το σύνολο του συνοδού μηχανοκίνητου εξοπλισμού του έργου της κατασκευής Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, μέσω του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος της Περιφέρειας Ηπείρου. Όπως όμως οι Σταθμοί Μεταφόρτωσης, που έχουν ολοκληρωθεί στο δήμο Ζίτσας και στο δήμο Μετσόβου αντίστοιχα, αλλά κανείς δεν ξέρει πότε και με ποιον φορέα θα λειτουργήσουν, έτσι και τα υπερσύγχρονα οχήματα, περιμένουν άγνωστο για πόσο αυτόν που θα τα παραλάβει.
Οι ΣΜΑ αποτελούν αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο «αγκάθι» στην πορεία του έργου ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων στην Ήπειρο, με τη Μονάδα ΑΣΑ να λειτουργεί κανονικά, τους ΧΥΤΑ να μετατρέπονται σταδιακά σε ΧΥΤΥ και την ανακύκλωση να κάνει και αυτή μικρά, αλλά σημαντικά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο ΣΜΑ στο δήμο Ιωαννιτών βρίσκεται στο τελικό στάδιο κατασκευής, ενώ ο ΣΜΑ στο δήμο Πωγωνίου έχει καθυστερήσει αρκετά και αναμένεται να ολοκληρωθεί το Φθινόπωρο.
Το μεγάλο ερωτηματικό έχει να κάνει με τον φορέα που θα αναλάβει την ευθύνη λειτουργίας των Σταθμών Μεταφόρτωσης, ο οποίος δε μπορεί παρά να είναι ένας που θα αναλάβει την ευθύνη της συνολικής διαχείρισης.
Αυτή τη στιγμή τα πάντα βρίσκονται «στον αέρα», καθώς κανείς δεν έχει ιδέα ποιος φορέας θα αναλάβει την ευθύνη λειτουργίας των ΣΜΑ, με την πρόταση που είχε καταθέσει πριν από έναν περίπου χρόνο η Περιφέρεια Ηπείρου προς τους ΦΟΔΣΑ των Διαχειριστικών Ενοτήτων, για έναν συνολικό διαγωνισμό, να μην προχωρά.
Έτσι, ακόμη κι αν αυτή τη στιγμή, ήταν έτοιμοι από κατασκευαστικής άποψης όλοι οι ΣΜΑ για να λειτουργήσουν και με το σύνολο του μηχανοκίνητου εξοπλισμού, να έχει παραδοθεί, δε θα είχαν τεθεί σε λειτουργία.
Αυτό είναι ένα από τα ζητήματα που καλείται πλέον να λύσει η νέα πολιτική ηγεσία και τα συναρμόδια υπουργεία καλούνται να αποφασίσουν εάν τελικά θα προχωρήσει το μοντέλο σύστασης και λειτουργίας ενός περιφερειακού Φορέα ή εάν θα παραμείνουν σε λειτουργία οι τρεις Φορείς και στη συνέχεια να υπάρξει μία οριστική απάντηση για τον φορέα λειτουργίας των ΣΜΑ.