Ο παπαγάλος πέταξε» Γ.Οικονόμου
Ένα κοινωνικοαστυνομικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στη Θεσσαλονίκη.Ο αναγνώστης μαθαίνει παράλληλα τοποθεσίες, δρόμους, πλατείες και αναφορές της πόλης της Θεσσαλονίκης.
Ο Διευθυντής Ασφαλείας Θεσσαλονίκης Νίκος Παππάς ζητάει βοήθεια από τον Φάνη Ντούρο, ένα εξαιρετικό ντετέκτιβ, να τον βοηθήσει να εξιχνιάσει ένα κύκλωμα εκβιαστών, που δρούσε στην ευρύτερη περιοχή της βόρειας Ελλάδας. Φυσικά ο Ντούρος θα ενεργούσε ιδιωτικά στη συγκεκριμένη έρευνα.
Η έρευνα ξεκινά από την πτώση, από τον έβδομο όροφο πολυκατοικίας, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, του σαραντάχρονου επιχειρηματία Ορέστη Εμφιετζόγλου.Ο Εμφιετζόγλου είχε απασχολήσει τις Αρχές για υποθέσεις σχετικές με τοκογλυφίες, με ξέπλυμα μαύρου χρήματος και με προστασία νυχτερινών μαγαζιών.
Ο Φάνης Ντούρος υποψιάζεται πως η πτώση ίσως να μην οφείλεται σε αυτοχειρία.Ίσως να δολοφονήθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε η πτώση να μοιάζει με αυτοχειρία. Επίσης πρέπει να διερευνήσει την πιθανή σύνδεση του θανάτου του Εμφιετζόγλου με το κύκλωμα εκβιαστών.
Το τμήμα Εγκληματολογικής Έρευνας ανακάλυψε ότι ο Εμφιετζόγλου εξωθήθηκε σε αυτή την ενέργεια, άρα επρόκειτο για δολοφονία.
Το ίδιο διάστημα στην Αθήνα εμφανίστηκε ένας μανιακός δολοφόνος.Ο δράστης στόχευε μόνο γυναίκες και κυρίως νέες και μελαχρινές.Απομόνωνε τα θύματα σε σκοτεινά σημεία της πόλης, τα έριχνε με δύναμη στο έδαφος, τα χτυπούσε ανελέητα και στο τέλος ασελγούσε πάνω τους με φρικτό μένος. Ο «δράκος των Αθηνών» σε χρονικό διάστημα εννέα μηνών είχε αφήσει πίσω του τέσσερα θύματα.
Ο Φάνης Ντούρος είχε αναλάβειεπίσης μια ιδιωτική υπόθεση να διαλευκάνει.Αφορούσε τις ερωτικές περιπέτειες ενός επιχειρηματία, ο οποίος πίσω από την πλάτη της συζύγου του, επιδιδόταν σε σεξουαλικά όργια.Ο άπιστος σύζυγος επισκεπτόταν γνωστό ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης, που προσέφερε ημιδιαμονή, υπηρεσίες μασάζ και οτιδήποτε άλλο πονηρό επιθυμούν οι πελάτες. Την υπόθεση μοιχείας, την είχε ζητήσει από τον Φάνη Ντούρο, να την διερευνήσει, η σύζυγος του επιχειρηματία, Εβελίνα Καριώτη.
Ο Φάνης Ντούρος ανακαλύπτει ότι ο Καριώτης, που επισκεπτόταν το ξενοδοχείο, δεν ήταν να συναντήσει γυναίκες αλλά άντρες, με τους οποίους δεν είχε καν σεξουαλικές επαφές.Ποιος ήταν ο λόγος αυτών των συναντήσεων; Ο Καριώτης συναντιόνταν με τον Πάρι Κελεγκίνη υψηλό στέλεχος φαρμακευτικής εταιρείας.Και οι δύο δούλευαν στην ίδια φαρμακευτική εταιρεία και εμπλέκονταν σε παράνομες δραστηριότητες, όπως ο χρηματισμός γιατρών και πολιτικών προσώπων.
Κάποιοι άγνωστοι άρχισαν τηλεφωνικά να απειλούν τον Ντούρο να μην σκαλίζει την υπόθεση. Αλλά για ποια υπόθεση από όλες ενδιαφερόταν ο άγνωστος και τον απειλούσε;
Ο Ντούρος αναρωτιόταν για ποιους λόγους τα δύο μεγαλοστελέχη συναντιούνταν στο ξενοδοχείο ημιδιαμονής και μήπως είχαν κάποια σχέση με την πτώση του Εμφιετζόγλου;
Προσπαθεί να λύσει τον γρίφο.Τα κομμάτια όμως του παζλ παρέμεναν ατάκτως ερριμένα στο μυαλό του.Προσπαθούσε να δημιουργήσει μια ακολουθία στις δύο υποθέσεις, στη λογική ενός μαθηματικού προβλήματος.Δεν ήταν καθόλου εύκολο να επιλέξει τους γνωστούς και άγνωστους όρους της εξίσωσης και κυρίως να συσχετίσει τα πρόσωπα μεταξύ τους.
Στο διαμέρισμα που έπεσε ο Εμφιετζόγλου, βρέθηκαν όπλα και δεν αποτελούσε πραγματική κατοικία του και το όνομα του ενοικιαστή δεν ήταν στο όνομα του Εμφιετζόγλου, άρα θύτης και θύμα μπαινόβγαιναν στη γιάφκα και γνώριζαν τα κατατόπια. Ίσως ο δράστης και το θύμα γνωρίζονταν. Ο δράστης είχε ως αρχικό στόχο τον φόνο; Μήπως τελικά ήταν ατύχημα; Αυτές ήταν μερικές από τις ερωτήσεις, που έθετε χαμηλόφωνα στον εαυτό του, προκειμένου να σκεφτεί πιο καθαρά, ο Φάνης Ντούρος.
Τα ερωτήματα αυξάνονται, όταν Καριώτης συναντά τον Φάνη Ντούρο και του ζητάει βοήθεια σαν ντετέκτιβ και του εκμυστηρεύεται ότι βρίσκεται παγιδευμένος από τον Κελεγκρίνη και ότι κινδυνεύει η ζωή του. Άφησε να εννοηθεί ότι γινόταν ξέπλυμα μαύρου χρήματος και δινόταν μίζες σε γιατρούς. Ποιος ο ρόλος του Καριώτη στις παράνομες ενέργειες; Ποιος ήταν ο ηθικός αυτουργός και ποιος ο φυσικός αυτουργός;
Όλη αυτή η ιστορία είχε ξεκινήσει από τις υποψίες της συζύγου του Καριώτη για εξωσυζυγικές σχέσεις και είχε καταλήξει στην απροσδόκητη συνάντηση του Ντούρου με τον Καριώτη, με ένα τελείως διαφορετικό σενάριο.
Επειδή στην υπόθεση του Εμφιετζόγλου δεν είχε καμία ένδειξη για την ταυτότητα του δράστη, η μόνη ελπίδα του Φάνη Ντούρου, για την επίλυση του μυστηρίου, διαφαινόταν στην αποκάλυψη των κρυφών μυστικών της προσωπικής ζωής του θύματος.
Ακολουθώντας το ρητό του Βιργίλιου : Audacesfortunaiuvat, Η τύχη ευνοεί του τολμηρούς, ο Φάνης Ντούρος θα ανοίξει με τόλμη, πολλά μέτωπα, για να εξιχνιάσει και τις τέσσερις υποθέσεις: την πτώση του Εμφιετζόγλου, το κύκλωμα εκβιαστών, την υπόθεση της φαρμακευτικής εταιρείας και τον «δράκο των Αθηνών».
Καταιγιστικό αστυνομικό μυθιστόρημα, που συνοδεύεται με αρχιτεκτονικές και μουσικές δημιουργίες. Α! Ξέχασα, ο ντετέκτιβ Φάνης Ντούρος απολαμβάνει το ουίσκι του χωρίς πάγο…
Άρτια δομημένο αστυνομικό μυθιστόρημα. Πολύπλοκης απλότητας και ακραίου αφηγηματικού ύφους, ιδίως όταν καταφεύγει στο ιδίωμα του κυνισμού, του εκβιασμού και της διαφθοράς.
Προσεκτικά επιλεγμένο λεξιλόγιο, η γλώσσα κοφτερή και κοφτή ρυθμική διατύπωση.
Ο συγγραφέας προσκαλεί τον αναγνώστη σε εγρήγορση και δυσπιστία σε κάθε είδους ωραιοποιήσεις και αποσιωπήσεις, αποφεύγοντας την παραμικρή εύκολη λύση στύβοντας στης λογοτεχνίας τον στίβο, το πανίσχυρο μυαλό του, για να μας ωθήσει και το δικό μας μυαλό να στύψουμε, με αποτέλεσμα το μυθιστόρημα να είναι ένα περιπετειώδες και ιλιγγιώδες ανάγνωσμα με καταιγιστικό ρυθμό, που στο τέλος του, θα αποδοθεί δικαιοσύνη.
Διαβάστε το.
Ο Γιώργος Οικονόμου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Φοίτησε στα Αρσάκεια Σχολεία και πήρε το πτυχίο του με άριστα από το Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης (Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών). Από το 2005 ασκεί το επάγγελμα του αρχιτέκτονα μηχανικού. Έχει κυκλοφορήσει τέσσερις προσωπικούς δίσκους. Έχει συνθέσει μουσική για το θέατρο και για τον κινηματογράφο. Έχει ανεβάσει δύο ανεξάρτητες μουσικές παραστάσεις για το θέατρο. Στον ελεύθερο χρόνο του ασχολείται με τη φωτογραφία. Είναι παντρεμένος με την αρχιτέκτονα Ανδριάνα Λίμπα και έχουν έναν γιο.
Γράφει : Ο Κώστας Τραχανάς
Εκδόσεις Κέδρος 2021 σελ. 335