«Το αίμα της εκδίκησης» Α.Ξυλογιάννη
Γράφει : Ο Κώστας Τραχανάς
Οι αναγνώστες βιβλίων είναι έξυπνοι και μπορεί ο συγγραφέας να τους ζητήσει την προσοχή. Πρέπει όμως να έχει κάποιος την ικανότητα να τους προσφέρει στοιχεία που να έχουν να κάνουν με την πλοκή και το στιλ ώστε να τους χρησιμεύσουν ως αφορμή για σκέψη και προβληματισμό. Αυτά τα στοιχεία διακρίναμε στο δεύτερο μυθιστόρημα της συμπατριώτισσάς μας Αντριάνα Ξυλογιάννη.
Τα πρώτα μυθιστορήματα είναι πάντα μεγάλη υπόθεση για τον ή την συγγραφέα τους.Που είναι συνήθως νέος-α. Αλλά η Αντριάνα Ξυλογιάννη ήδη με τα δύο βιβλία της έχει πάψει να αποτελεί πρόσωπο προς διερεύνηση, έχει κατακτήσει μια θέση στην ελληνική αστυνομική λογοτεχνία μας. Το νέο της μυθιστόρημα σε εμπλέκει και σε συναρπάζει.
Η συγγραφέας ξετυλίγει ένα συγκλονιστικό, σύνθετο, οργανωμένο, ζωντανό και βαθύ αστυνομικό θρίλερ. Το έργο της μας θυμίζει τις περιπέτειες του πιο διάσημου σίριαλ κίλερ όλων των εποχών, του κανίβαλου-ψυχίατρου Χάνιμπαλ Λέκτερ, στη «Σιωπή των αμνών», επίσης θυμίζει τις ιστορίες διαφθοράς της αστυνομικής Διεύθυνσης του Εδιμβούργου του Ιαν Ράνκιν, συνδυάζει τον αστυνομικό γρίφο με την ένταση του ψυχολογικού θρίλερ του Ιαν Φλέμινγκ, συνδυάζει στοιχεία του κλασικού αστυνομικού γρίφου με τη διεισδυτική ψυχογράφηση της Άγκαθα Κρίστι, η εγκληματολόγος πρωταγωνίστρια του έργου που αφοσιώνει τη ζωή της και τη ζωή του αγέννητου παιδιού της στη λύση του μυστηρίου, αντιμετωπίζει τα προσωπικά της φαντάσματα και έναν μεγάλο αλλά και ένα ψεύτικο έρωτα, μοιάζει αρκετά στην εξυπνάδα, την διορατικότητα και την δράση με την κεντρική ηρωΐδα του Στιγκ Λάρσον και του Ντέιβιντ Λάγκερκραντζ.
Οι κεντρικοί, πολυεπίπεδοι χαρακτήρες του μυθιστορήματος είναι ο Αλέξανδρος Ντυνάν, η Δανάη Παπαπέτρου και ο Αχιλλέας Αλιβιζάτο, που είναι βουτηγμένοι σε έντονα προσωπικά πάθη. Μα πάνω από όλα κυριαρχεί η προσωπικότητα της αστυνόμου-εγκληματολόγου Δανάης Παπαπέτρου.
Η όμορφη εγκληματολόγος Δανάη Παπαπέτρου αν και είναι έγκυος, θα κληθεί να λύσει το μυστήριο που καλύπτει μια σειρά έξι φόνων που γίνονται στο δάσος του Σέιχ Σου της Θεσσαλονίκης.Η Δανάη αρχίζει μια σκληρή, επίπονη και χρονοβόρα έρευνα, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα. Όμως η Δανάη έχει να αντιμετωπίσει ένα αδίστακτο δολοφόνο, που την χρησιμοποιεί έμμεσα στις δολοφονίες που στοίχειωσαν την ψυχή της, εξορκίζουν τους χειρότερους δαίμονές της και θόλωσαν τη συνείδησή της. Πολλές φορές αυτός αιμοσταγής δολοφόνος μπλοφάρει και ειρωνεύεται την ελληνική αστυνομία. Από την καλά στημένη και προετοιμασμένη παγίδα, της εγκληματολόγου Δανάης Παπαπέτρου, θα ξεφύγει ο δολοφόνος. Η Δανάη θα εγκλωβιστεί στην ίδια της την παγίδα, ήταν το δόλωμα, αλλά τους αναγνώστες στο τέλος, τους περιμένει μια ολοκληρωτική ανατροπή.
Πρόκειται για μια αστυνομική ιστορία ελαφρώς μπερδεμένη (διότι συχνά αναφέρεται στο πρώτο βιβλίο της συγγραφέως, «Αθέατο φάσμα»), που συνδέεται με αρκετές φρικιαστικές δολοφονίες, εγκλήματα, κατά συρροή δολοφόνους, πολλοί ύποπτοι, αόρατοι και διαβόητοι δολοφόνοι, γνήσιοι δολοφόνοι και μιμητές, ψυχοπαθείς, πληρωμένοι εκτελεστές, σκληροί χαρακτήρες, βίαιες εικόνες, απειλητικά σκηνικά, βορβορώδες κυκλώματα, ιερόδουλες, μανιακές και νευρωτικές αναζητήσεις, εξαφανίσεις, ενέδρες θανάτου, απαγωγές παιδιών για εμπορία παιδικών οργάνων, υιοθεσίες, βιολογικές οικογένειες, διεφθαρμένοι αστυνομικοί, τρομοκρατικές οργανώσεις, το ζήτημα του κακού, η αλήθεια και το ψέμα, το βάρος του παρελθόντος, πυκνό μυστήριο που καθηλώνει, ίντριγκες, συνεχείς ανατροπές, καλά κρυμμένα σκοτεινά μυστικά, παρτίδες σκάκι, κολιέ ανίχνευσης, βραχιόλι επιβίωσης, πίνακες ζωγραφικής που αναπαριστούν σημεία του δάσους όπου εντοπίστηκαν τα θύματα, τούρτες γενεθλίων θανάτου, επιβολή εξουσίας, εκφοβισμός, επίδειξη ισχύος, δικαιοσύνη και δικαίωση, το αίμα της εκδίκησης, ζήλια, λογική, αγάπη, έρωτας, πάθος και θάνατος.
Το αίμα κοχλάζει για εκδίκηση…
Τους ήρωες δεν τους βρίσκεις ποτέ στο σκοτάδι…
Ο φόβος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ανθρώπου…
Το μόνο πράγμα που μας διδάσκει ο θάνατος είναι πως είναι επείγον να αγαπήσουμε…
Οι αναγνώστες θα απολαύσουν ένα αριστοτεχνικά υφασμένο έργο. Ο ρυθμός της αφήγησης της συγγραφέως είναι καταιγιστικός και πολλές φράσεις της είναι δυνατές βροντές που σε βρίσκουν ανύποπτο και σε καθηλώνουν. Το ίδιο χειμαρρώδης και ορμητικός, σαν αυτά τα ποτάμια που καταλήγουν στις μεγάλες θάλασσες, ρέει και ο λόγος της συγγραφέως Αντριάνας Ξυλογιάννη. Η Αντριάνα Ξυλογιάννη σκιαγραφεί συγκλονιστικά το ψυχολογικό πορτρέτο του σίριαλ κίλερ.
Η Αντριάνα Ξυλογιάννη έχει δυνατό προσωπικό ύφος γραφής. Λιτός λόγος, περιεκτικός, στιγμές στιγμές σκληρός, ωμός, κυνικός. Οι περιγραφές των επιχειρήσεων μεταξύ του δολοφόνου και της αστυνομίας είναι απόλυτα ρεαλιστικές, ποτισμένες από το εφιαλτικό άρωμα του θανάτου, που πλανάται στην ατμόσφαιρα, πάνω από την καθημερινή ζωή των κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Η ένταση σε υψηλό επίπεδο, οι εκκρίσεις αδρεναλίνης ακολουθούν στο ίδιο τέμπο. Η εξαιρετικά δομημένη και ευρηματική πλοκή εξελίσσεται μέσα σε μια ζοφερή ατμόσφαιρα στο δάσος του Σέιχ Σου της Θεσσαλονίκης.
Η Αντριάνα Ξυλογιάννη γράφει εκπληκτικά, περίπλοκα και εξαιρετικά τις αστυνομικές της ιστορίες. Το καθηλωτικό μυθιστόρημα της Αντριάνα Ξυλογιάννη διαθέτει ατμόσφαιρα και σασπένς, η δράση κινείται με πυκνούς ρυθμούς και πολλαπλές συγκρούσεις, αλλά τα πρόσωπα και οι διάλογοι πάσχουν από σχηματικότητα : τα πρόσωπα είναι επιδερμικά φτιαγμένα, χωρίς να αποτυπώνεται με ενάργεια ο κόσμος που πυροδοτεί τις εκ των ένδον αντιθέσεις τους, ενώ οι διάλογοι αποδεικνύονται προγραμματικοί, δίχως ζωντάνια και εσωτερική πνοή.
Μεγάλη η προσπάθεια της πρωτοεμφανιζόμενης στην αστυνομική λογοτεχνία, Αντριάνας Ξυλογιάννη, η οποία πιστεύουμε ακράδαντα, θα έχει ένα λαμπρό συγγραφικό μέλλον.
Ένα ελπιδοφόρο φως που αστράφτει μέσα από τα λογοτεχνικά σκοτάδια της Άρτας…
Διαβάστε το.
Η Αντριάνα Ξυλογιάννη ζει και εργάζεται στην Άρτα.Είναι απόφοιτη λυκείου και σε ηλικία 17 χρόνων υπήρξε έφηβη βουλευτής.
Της αρέσει η συγγραφή, η άθληση, η επικοινωνία, οι δημόσιες σχέσεις και η ενασχόληση με τα κοινά.
Συγγραφέας του αστυνομικού μυθιστορήματος « Αόρατο Φάσμα», το οποίο είναι το πρώτο έργο στην συγγραφική της πορεία.
Εκδόσεις Ζενίθ 2020 σελ. 435