Τραίνο στην Ήπειρο

Έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι για την ολοκλήρωση της μελέτης

Κάτι φαίνεται να κινείται σε ένα από τα παλαιότερα αιτήματα της Ηπείρου, αυτό της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την υπόλοιπη χώρα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ypodomes.gr, έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι για τη μελέτη της νέας γραμμής, Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα καθώς η Κυβέρνηση προετοιμάζει το έδαφος και την μελλοντική σύνδεση της γραμμής Θεσσαλία- Ήπειρος μέχρι το Αντίρριο.
Στο πλαίσιο αυτό η σημερινή Κυβέρνηση φαίνεται να εντείνει τις πρωτοβουλίες της για ενίσχυση και επέκταση του σημερινού σιδηροδρομικού δικτύου, με τη γραμμή μάλιστα Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα να είναι σε πρώτο πλάνο.
Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Ηγουμενίτσας με το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, ενισχύει τις μεταφορές τόσο προς το λιμάνι του Βόλου, όσο και προς την Αλεξανδρούπολη, η οποία με τα έργα που έχουν δρομολογηθεί την τελευταία τριετία καθίσταται ένας από τους μεγαλύτερους αναπτυξιακούς πόλους της Βόρειας Ελλάδος. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι το Υπουργείο Υποδομών έχει δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ήτοι από τη Θεσσαλονίκη μέχρι Καβάλα και Αλεξανδρούπολη.

Το ευνοϊκό επιχειρηματικό, οικονομικό και εν γένει πολιτικό πλαίσιο που δημιουργείται στη Βόρεια Ελλάδα, οι συναλλαγές με την Ασία κ.α., ως επίσης και την αλλαγή κατεύθυνσης που σηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση στον τομέα των μεταφορών δίνει μια πρώτης -και ίσως ανεπανάληπτης- ευκαιρίας στην Ήπειρο να το αξιοποιήσει προς όφελος των μελλοντικών γενιών.
Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας και βάσει των προκαταρκτικών μελετών το έργο Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα, θα περιλαμβάνει μια μονή γραμμή μήκους 154 χιλιομέτρων, θα έχει ταχύτητα 160 χλμ. την ώρα, ενώ θα μπορεί να καταλήγει απευθείας και στην Αθήνα.
Η γραμμή θα είναι ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει σηματοδότηση, ETCS, RTMS και τηλεδιοίκηση. Οι νέοι σταθμοί που προβλέπονται να κατασκευαστούν θα είναι ένας νέος σταθμός στην Καλαμπάκα και μετά Μαλακάσι, Μέτσοβο, Ιωάννινα (κλάδος της γραμμής προς την πόλη), Καστρίτσα (επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός), Ανθοχώρι, Νεοχώρι, Ηγουμενίτσα (επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός που θα εξυπηρετεί και το λιμάνι).