Τρεις μέρες στην Άρτα: Το travelgirl.gr σε ξεναγεί στις φυσικές ομορφιές, στην παράδοση και στην Ιστορία

Η δράση εξωστρέφειας και προβολής της Άρτας, που διοργανώθηκε από τον Δήμο Αρταίων από τις 2 Ιουλίου έως στις 4 με τον τίτλο “FamTrip” που περιλάμβανε φιλοξενία δημοσιογράφων από έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας, που εξειδικεύονται στο τουριστικό ρεπορτάζ, έφερε τις πρώτες δημοσιεύσεις.
Η Μαρκέλλα Σαράιχα από το travelgirl.gr, έγραψε τις εντυπώσεις της από την επίσκεψη στην Άρτα και που δημοσιεύτηκαν στο site.

Το κείμενο αναφέρει τα εξής:
«Η Άρτα είναι από τις πόλεις που πάντα ήθελα να κάνω ένα οδοιπορικό, καθώς αποτελεί κομβικό σημείο για να κάνεις ένα ταξίδι στο χρόνο, στην παράδοση και στην Ιστορία. Μεταξύ άλλων διαθέτει πλούσιο φυσικό κάλλος, πέτρινα χωριά, ποταμούς, λίμνες και μονοπάτια ιδανικά για τους φυσιολάτρες αλλά και…κρουαζιέρες με δελφίνια και χελώνες καρέτα καρέτα! Μόλις χτύπησε το τηλέφωνό μου, κι άκουσα τη φωνή της Ράνιας Μπιτζιλέκη η οποία με προσκάλεσε στο τριήμερο ταξίδι που θα διοργάνωνε ο Δήμος Αρταίων, χωρίς δεύτερη σκέψη είπα ναι!

Πρώτη Μέρα στην Άρτα
Το βανάκι ήρθε και μας πήρε από τα σπίτια μας νωρίς το πρωί προκειμένου να είμαστε μέσα σε 3,5 ώρες περίπου στην πόλη της Άρτας. Έτσι κι έγινε. Στη μία το μεσημέρι μας υποδέχθηκαν ο Αντιδήμαρχος Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Χαρακλιάς, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος του Τμήματος Τουριστικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης, Θανάσης Αρκουμάνης, και ο Θεοχάρης Βαδιβούλης, μέλος της επιτροπής της τουριστικής προβολής του Δήμου.

Φυσικά η πρώτη στάση ήταν στο ιστορικό γεφύρι της Άρτας, το πιο ξακουστό στην Ελλάδα και οφείλεται στον θρύλο για τη θυσία της γυναίκας του πρωτομάστορα. Το σημερινό μήκος του πέτρινου γεφυριού της Άρτας φτάνει στα 142 μέτρα και το πλάτος του είναι 3,75 μέτρα. Αποτελείται από τέσσερις μεγάλες καμάρες και τρεις μικρότερες. Οι τέσσερις ημικυκλικές καμάρες δεν έχουν καμία συμμετρία μεταξύ τους.
Αμέσως μετά πήγαμε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης που βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Άραχθο, κοντά στην ιστορική γέφυρα της Άρτας.
Ο όγκος της συλλογής περιλαμβάνει ανασκαφές από την αρχαία πόλη της Αμβρακίας, το σπήλαιο «Κουδουνότρυπα» και από αρκετές άλλες τοποθεσίες της Περιφερειακής ενότητας Άρτας. Αξιοσημείωτες είναι οι πολλές νεκρικές στήλες και ταφικές προσφορές από τα νεκροταφεία της αρχαίας Αμβρακίας.

Η έκθεση περιλαμβάνει τρία κύρια τμήματα: τη δημόσια ζωή, τα νεκροταφεία και την ιδιωτική ζωή των Αμβρακιωτών, ενώ στην αρχή και στο τέλος της έκθεσης υπάρχουν μεμονωμένα μικρότερα τμήματα που καλύπτουν τη ίδρυση και την πτώση της Αμβρακίας, αντίστοιχα.
Τρίτη στάση κάναμε στην εκκλησία της Παναγίας της Παρηγορήτισσας. Μία εκκλησία που είναι ξακουστή σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό μιας και ο τρούλος της αιωρείται!
Η εκκλησία αποτελεί το σπουδαιότερο βυζαντινό μνημείο της περιοχής. Ο τρούλος της αιωρείται και αυτό το έχει αναλάβει το μελετήσει ομάδα του Πολυτεχνείου. Αντικρίζοντας το ναό, σε πιάνει ένα δέος καθώς έχει εντυπωσιακά ψηφιδωτά και τοιχογραφίες.

Ο ναός άρχισε να χτίζεται το 1260 από τον Μιχαήλ Β Άγγελο Κομνηνό -Δούκα που ήταν ο δεσπότης της Ηπείρου ενώ γυναίκα του ήταν η βασίλισσα Θεοδώρα, πολιούχος της Άρτας.
Αφού είδαμε από κοντά τα σημαντικά αξιοθέατα της πόλης, καθήσαμε στην ταβέρνα της Βαγγελιώς όπου φάγαμε τοπικές σπεσιαλιτέ, όπως το τσουμπλέκι Άρτας.
Φυσικά από το τραπέζι δεν έλειψαν και οι παραδοσιακές πίτες όπου είναι σήμα κατατεθέν της περιοχής!

Παραδοσιακές πίτες Άρτας
Το απόγευμα αφού ξεκουραστήκαμε στο ξενοδοχείο, πήγαμε από το Κάστρο της πόλης. Κατά τη διάρκεια της κατοχής από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, το κάστρο έχασε τη σημασία του, μαζί με οποιοδήποτε ενδιαφέρον για την ανοικοδόμηση ή την ενίσχυση του.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή, στην οποία φυλακίστηκε ο στρατηγός Μακρυγιάννης – ανάμεσα στους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης το 1821.
Στην συνέχεια αφού είδαμε και το ηλιοβασίλεμα, γευτήκαμε μεζέδες σε γνωστό τσιπουράδικο της περιοχής.

Δεύτερη μέρα στην Άρτα
Το ξυπνητήρι χτύπησε στις 08.30! Μισή ώρα αργότερα συναντηθήκαμε στο lobby του ξενοδοχείου για να ξεκινήσουμε για το οδοιπορικό μας. Η πρώτη στάση ήταν η Τεχνητή Λίμνη Πουρναρίου.
Για να είμαι πιο συγκεκριμένη σταματήσαμε σε δύο σημεία στο δρόμο για να την απολαύσουμε από μακριά και να τραβήξουμε φυσικά τις ανάλογες φωτογραφίες που θυμίζουν πίνακα ζωγραφικής. Ένα τοπίο απλά μαγικό…
Η 8η κατά σειρά στον κατάλογο των τεχνητών λιμνών της Ελλάδας, δημιουργήθηκε από την συλλογή των νερών του ποταμού Άραχθου και την κατασκευή φράγματος κοντά στον οικισμό Πουρνάρι από όπου πήρε, την ονομασία, το φράγμα και η λίμνη.

Με τα 4*4 αυτοκίνητα, κατευθυνθήκαμε στο Παραποτάμιο Μονοπάτι Πιστιανών, μήκους περίπου 9 χλμ, που ξεκινά από την Αβαρίτσα (στο ύψος της Κιάφας), συνεχίζει στους οικισμούς Μορσί, Ποτιστικά, Γκουίνα, Κυπρίστα Πιστιανών και καταλήγει στον Άμμο Ροδαυγής για να συναντήσει εκεί το «Αυλάκι της Λεύκας»!
Η πρόσβαση στο μονοπάτι γίνεται με κάθετους αγροτικούς δρόμους- χωματόδρομους και μονοπάτια, τόσο από τα Πιστιανά, όσο και από Έλατο Κορφοβουνίου και τη Ροδαυγή.
Αφού περπατήσαμε περίπου 200 μέτρα και βρεθήκαμε σε μία πραγματική όαση πρασίνου, δροσιστήκαμε κάτω από τα δέντρα και συνεχίσαμε για το Μονοπάτι της Βίδρας και τον Άραχθο ποταμό.

Η συνολική διαδρομή των 17 χιλιομέτρων διαρκεί περίπου 8 ώρες κι ένα από τα πλεονεκτήματά της είναι ότι απευθύνεται σε κάθε κατηγορία πεζοπόρων, από τους λάτρεις των μεγάλων αποστάσεων ως τους απλούς περιπατητές και τις οικογένειες! Κάτι φυσικά που μπορεί να κάνει ο καθένας μας που αγαπάει το περπάτημα στη φύση, εξοπλισμένος με τα κατάλληλα ρούχα και παπούτσια.
Μετά από μία διαδρομή μέσα στη φύση, συγκεντρωθήκαμε για να απολαύσουμε τη δροσιά του ποταμού! Ο Άραχθος φημίζεται για τα σπουδαία τοξωτά γεφύρια που συνδέουν τις όχθες του, όπως το γεφύρι της Άρτας και το γεφύρι της Πλάκας, που όλα μαζί υπολογίζονται σε 55 πέτρινα γεφύρια.
Ο Άραχθος έχει πλούσια ιχθυοπανίδα που περιλαμβάνει άγριες πέστροφες, δροσίνες και μουστακάδες ενώ απαντώνται πληθυσμοί ενυδρίδας ή ευρωπαϊκής βίδρας.

Επόμενος σταθμός καφές στην πλατεία του χωριού, Ροδαυγή.
Ένα χωριό-κόσμημα της περιοχής με σημαντικά αξιοθέατα όπως ο Ναός της Αγίας Παρασκευής αλλά και το Λαογραφικό Μουσείο.
Χτισμένη σε υψόμετρο 700 μέτρων στο Ξηροβούνι, 24 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη της Άρτας από κάθε σημείο της η θέα είναι μαγευτική προς τα Τζουμέρκα , τα Άγραφα ,τα Ακαρνανικά όρη και τη λίμνη Πουρναρίου.
Αν βρεθείτε στο χωριό τέλη Ιούλη θα έχετε την ευκαιρία να δείτε το πανηγύρι που γίνεται προς τιμήν της αγίας Παρασκευής, στις 26 και στις 27 Ιουλίου. Όλοι οι κάτοικοι του χωριού, αλλά και επισκέπτες χορεύουν τον παραδοσιακό χορό «Καγκελάρι».
Αφού ήπιαμε τον καφέ μας και κάναμε και την ξενάγησή μας στο Λαογραφικό Μουσείο μπήκαμε στο βανάκι που θα μας πήγαινε για το μεσημεριανό μας γεύμα στην ταβέρνα της κυρίας Σοφίας στα Πιστιανά. Μετά από μία γεμάτη μέρα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο, ενώ το βράδυ της ίδιας μέρας απολαύσαμε το τσιπουράκι μας σε γνωστή ταβέρνα της πόλης.

Τρίτη Μέρα στην Άρτα
Η τρίτη μέρα μας επεφύλαξε την καλύτερη έκπληξη. Κρουαζιέρα στον Αμβρακικό παρέα με δελφίνια και χελώνες καρέτα καρέτα! Τι καλύτερο θα μπορούσε να ζήσει κάποιος ερχόμενος στην Άρτα και στις γύρω περιοχές.
Κορωνησία: Οδοιπορικό στο γραφικό ψαροχώρι που είναι χτισμένο σε μία νησίδα γης Το καΐκι “Κατερίνα” με τον καπετάν Μιχάλη και την κυρία Βάγια μας περίμενε στην Κορωνησία.
Λίγα λεπτά αργότερα, τα δελφίνια έγιναν οι καλύτεροι φίλοι μας σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Καθώς τα χειροκροτούσαμε, εκείνα με υπερηφάνεια έκαναν τα “ακροβατικά” τους!

Από το λιμανάκι της Κορωνησίας βρεθήκαμε στις ακτές της Πρέβεζας κι αρκετοί από την ομάδα δεν δίστασαν να βουτήξουν στα καταπράσινα νερά και να απολαύσουν στιγμές δροσιάς κάτω από τον καυτό ήλιο.
Μετά από τρεις ώρες περίπου επιστρέψαμε πίσω καθώς ο Δημοσθένης Πατέντας και η αδελφή του, Γεωργία, μας περίμεναν στην ταβέρνα “Μυρταριά” για ένα ανεπανάληπτο γεύμα.
Από χαβιάρι και γαρίδες Αμβρακικού μέχρι χέλι καπνιστό και “πετάλι”.
Το ένα πιάτο νοστιμότερο από το άλλο με το “πετάλι” να κερδίζει έδαφος! Μπήκα στην κουζίνα, βρήκα την κυρία Γεωργία και μου έδειξε με ποιον τρόπο κάνουν αυτήν την ιδιαίτερη συνταγή ενώ μου εξήγησε για ποιο λόγο είναι τόσο νόστιμη!
Μία βόλτα στην Κορωνησία και τα αξιοθέατά της ήταν απαραίτητη. Για να την επισκεφθείς θα πρέπει να διανύσεις 25 χιλιόμετρα από την πόλη της Άρτα. Βρίσκεται στο μικρό Πέρα Νησί, κοντά στον υγρότοπο του Αμβρακικού.
Τα σπίτια της αναπτύσσονται κυκλικά πάνω σε μικρό ύψωμα, έχοντας θέα στην κλειστή θάλασσα και τις αμμονησίδες.

Κατά την επίσκεψή σου στο γραφικό ψαροχώρι θα συναντήσεις έναν από τους ωραιότερους ναούς που έχεις δει ποτέ στη ζωή σου και δεν είναι άλλος από τον βυζαντινό ναό που είναι αφιερωμένος στην Παναγιά.
Χρονολογείται από τον 7ο ή κατά άλλους τον 10ο αιώνα και παραπέμπει στον σπάνιο τύπο του σταυροειδούς ημιεγγεγραμμένου με τρούλο ναού.
Φεύγοντας από κει, επιστρέψαμε στην πόλη, κάνοντας μία στάση στον πλάτανο του Αλή Πασά. Πρόκειται για έναν υπεραιωνόβιο πλάτανο με τεράστια κλαδιά.
Γύρω από τον θεόρατο κορμό του έχει κατασκευαστεί κιγκλίδωμα για να αποθαρρύνονται τα πιτσιρίκια, από το να μπαίνουν στο εσωτερικό του και να σκαρφαλώνουν στον κορμό του και στα κλαδιά του.

Η ιστορία του Πλάτανου της Άρτας, από τους παλαιότερους και ομορφότερους στην Ελλάδα έχει γίνει και δημοτικό τραγούδι, κλέφτικο, και ακόμα τραγουδιέται στα πανηγύρια και στις χαρές στα πανέμορφα γραφικά χωριά της πόλης.
Το απόγευμα ξεκουραστήκαμε για λίγη ώρα στο ξενοδοχείο και στην συνέχεια πήγαμε στο αποχαιρετιστήριο δείπνο που ήταν παρών ο Δήμαρχος της πόλης, Χρήστος Τσιρογιάννης, ο Αντιδήμαρχος Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Χαρακλιάς, ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος του Τμήματος Τουριστικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης, Θανάσης Αρκουμάνης ο οποίος και όλες αυτές τις μέρες ήταν μαζί μας και μας ξεναγούσε στα πανέμορφα μέρη της πόλης αλλά και ο Θεοχάρης Βαδιβούλης, ο ξεναγός μας την πρώτη μέρα, που εκτός από δικηγόρος είναι και μέλος της επιτροπής της τουριστικής προβολής του δήμου. Φυσικά από το τραπέζι δεν έλειπε ο άνθρωπος που από το πρωί ως το βράδυ ήταν μαζί μας και μας μετέφερε στα υπέροχα αυτά μέρη με το πολυτελές βαν του, ο Γιώργος Τάτσης.

Ευχαριστίες:
Τον Δήμο Άρτας για το υπέροχο αυτό ταξίδι
Την Ράνια Μπιτζιλέκη που συντόνισε την δημοσιογραφική αποστολή
Την ομάδα εθελοντών του Ορειβατικού Φυσιολατρικού Συλλόγου Ξηροβουνίου Αράχθου Άρτας και την Σοφία Αναγνωστάκη
Τον Θεοφάνη Κίτσο, τον Πρόεδρο της Κοινότητας του χωριού Ροδαυγή και τον Γιώργο Χρήστου, τον πρώην πρόεδρο του Πολιτιστικού Συλλόγου
Τον Γιώργο Τάτση ο οποίος ως φυσιολάτρης, ήταν κάθε μέρα ο άνθρωπος που μαζί με τον Θανάση Αρκουμάνη μας ξεναγούσαν στις ομορφιές του τόπου