Χρήστος Γκόκας προς Υπουργούς
Άμεση λήψη μέτρων για τη στήριξη των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί
Οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας και κ. Ανδρέας Πουλάς, κατέθεσαν ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχετικά με την ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων για τη στήριξη των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί Δημόσιας Χρήσης.
Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι οι συνέπειες της πανδημίας είναι πλέον ορατές σε κάθε επάγγελμα, που όμως στην Κυβέρνηση δεν έχουν γίνει ακόμα αντιληπτές, αφού δεν έχει λάβει μέτρα στήριξης για το σύνολο των επαγγελμάτων που πλήττονται. Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί Δημόσιας Χρήσης είναι ένα κλάδος που δεν έχει μέχρι τώρα καμία ουσιαστική στήριξη, εκτός από τα 800 € που δόθηκαν τον Μάιο.
Επίσης τονίζουν ότι μέσα από μαρτυρίες των επαγγελματιών των Νομών Άρτας και Αργολίδας, αλλά και ολόκληρης της χώρας, διαπιστώνουν ότι ο κλάδος βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση, αφού ακόμα και στο τελευταίο πρόγραμμα επιστρεπτέας προκαταβολής λίγοι μπόρεσαν να ενταχθούν.
Επιπρόσθετα κρίνουν ότι θα πρέπει να δοθεί επιδότηση για την αγορά νέων ταξίμετρων και ταμειακών μηχανών, να γίνεται απολύμανση των ταξί με κάλυψη των εξόδων από την Περιφέρεια και τις Δημοτικές Υπηρεσίες και κατά τη περίοδο της πανδημίας να έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν περισσότερα άτομα, μέλη της ίδιας οικογένειας.
Τέλος οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής ρωτούν τους Υπουργούς για τις νομοθετικές ενέργειες στις οποίες σκοπεύουν να προβούν, ώστε να καλύψουν τα αιτήματα των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί Δημόσιας Χρήσης.
Συγκεκριμένα ζητούν :
1. Την τροποποίηση – βελτίωση των προϋποθέσεων ένταξης στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης Μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων. Ο υφιστάμενος σχεδιασμός αφήνει εκτός το 80% των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών Ταξί.
2. Αναπροσαρμογή των όρων του προγράμματος της επιστρεπτέας προκαταβολής ώστε να συμπεριληφθεί το σύνολο των απασχολούμενων στον κλάδο.
3. Την αναγνώριση των ταξί ως πληττόμενη επιχείρηση και την ένταξή τους στα οικονομικά μέτρα στήριξης που είναι σε ισχύ και από τα οποία έχουν επωφεληθεί άλλοι αντίστοιχοι κλάδοι. (ΚΤΕΛ, Αστικά Λεωφορεία, Υπεραστικά Λεωφορεία, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΤΕΟΜ)
4. Την παράταση λόγω πανδημίας στην απόσυρση των οχημάτων που λήγει το όριο ηλικίας τους τον Μάρτιο του 2021. Επιδότηση για νέα αυτοκίνητα που κινούνται με όλους τους τύπους των καυσίμων και όχι μόνο των ηλεκτρικών, που λόγω υψηλής τιμής αγοράς κρίνονται ασύμφορα και εκτός των οικονομικών δυνατοτήτων του επαγγελματία αυτοκινητιστή σήμερα.
5. Επιδότηση για την αγορά νέων ταξιμέτρων και ταμειακών μηχανών που πρέπει να αντικατασταθούν κατά το διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί λόγω πανδημίας.
6. Απολύμανση και των ταξί με φροντίδα των Περιφερειακών και Δημοτικών Υπηρεσιών όπως γίνεται και για τα υπόλοιπα τα αυτοκίνητα Δημοσίας Χρήσεως.
7. Αύξηση της πληρότητας τουλάχιστον για τα μέλη της ίδιας οικογένειας.
Κύριοι Υπουργοί η έλλειψη οικονομικών μέτρων στήριξης εκλαμβάνεται ως εχθρική αντιμετώπιση προς μια επαγγελματική ομάδα που ενώ αδικείται κατάφωρα, συνεχίζει με κίνδυνο την υγεία των οδηγών και των οικογενειών τους να παρέχουν τις πολύτιμες για το επιβατικό κοινό υπηρεσίες τους.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Yπουργοί:
– Σε ποιες νομοθετικές ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε, για την άμεση λήψη οικονομικών μέτρων στήριξης και ικανοποίησης των ως άνω αναφερόμενων αιτημάτων, των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί Δημοσίας Χρήσεως της Χώρας;