Χρήστος Γκόκας στη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών

Ως προς το νομοσχέδιο που ενσωματώνει οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην ελληνική νομοθεσία και συγκεκριμένα στο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στα σιδηροδρομικά δίκτυα και στη σιδηροδρομική αγορά, ο βουλευτής Άρτας του ΚΙΝΑΛ σημείωσε:
Η συζήτηση για τα σιδηροδρομικά δίκτυα που σχετίζεται και με το σημερινό νομοσχέδιο της ενσωμάτωσης των τριών οδηγιών, άρχισε στην Ευρωπαϊκή Ένωση πριν 20 χρόνια περίπου. Το 2010 η τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με πρωτοπορία και νομοθετικές πρωτοβουλίες συμπεριέλαβε πολλά τμήματα από το πλαίσιο ενοποίησης.

Η Ελλάδα μπορεί να καθιερωθεί σαν εμπορικός και μεταφορικός κόμβος της Ευρώπης με τις Ασιατικές χώρες ενισχύοντας ταυτόχρονα τη γεωπολιτική της θέση. Η ενοποίηση κανόνων διαλειτουργικότητας και ασφάλειας, η δημιουργία προϋποθέσεων οικονομίας κλίμακας, οι απλοποιήσεις στις εγκρίσεις, έχουν ως αποτέλεσμα τη συνεργασία συστημάτων και υποσυστημάτων και τη βελτίωση των διασυνδέσεων των Εθνικών Σιδηροδρομικών Δικτύων. Η βελτίωση των μεταφορών εντός Ευρώπης και με τρίτες χώρες, αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης και αφορά πολλούς τομείς για κάθε χώρα: τη στήριξη του εμπορίου, της παραγωγής και των εξαγωγών, την εφοδιαστική αλυσίδα, την ενέργεια, το τροχαίο υλικό, τη σηματοδότηση.

Στη συζήτηση στη Επιτροπή της Βουλής ήμασταν πρωτίστως εμείς, το Κίνημα Αλλαγής που ζητήσαμε την ακρόαση φορέων για να συζητήσουμε με έμπειρα στελέχη και εκπροσώπους φορέων, οργανισμών και εργαζομένων τα μείζονα θέματα που αναφύονται και τις υποχρεώσεις της χώρας μας από την εφαρμογή των οδηγιών αυτών. Γιατί θεωρούμε ότι μπορούμε να διαμορφώσουμε καλύτερη, ξεκάθαρη και επικαιροποιημένη άποψη και γνώμη για όλα τα ζητήματα που αφορούν το πλαίσιο λειτουργίας των μεταφορών και ειδικά των σιδηροδρομικών δικτύων.

Την ύστατη αυτή ώρα ζητάμε να μιλήσετε με τους φορείς και τις εμπλεκόμενες αρχές, να αναλύσετε τα κενά και τους κινδύνους, να συνδιαμορφώσετε με τη βοήθεια και τη δέσμευση των εμπλεκομένων μια ομαλή μετάβαση στις νέες οδηγίες που ενσωματώνουμε.
Αλλά να μιλήσετε και με τους εργαζόμενους στα τραίνα κύριε Υπουργέ, γιατί τα τραίνα είναι με το χειρόφρενο ΟΝ άσχετα αν τα δικαστήρια ακύρωσαν την απεργία. Κι’ αυτό δε συμβαίνει γιατί απεργούν οι λίγοι σε βάρος των πολλών -όπως εύκολα λέτε – Κύριε Υπουργέ αλλά γιατί συνεχίζετε την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ που κοροϊδεύει τους εργαζόμενους όταν από τον περασμένο Μάρτιο δεν έχει προχωρήσει η συλλογική τους σύμβαση.

Ψηφίζουμε το νομοσχέδιο αυτό με την ενσωμάτωση των τριών οδηγιών και τις άλλες διατάξεις, όμως τα προβλήματα είναι μπροστά μας για τα εσωτερικά δίκτυα, τα μέσα και τις τεχνολογίες που απαιτούνται για τα ατυχήματα που δυστυχώς είναι πολλά και σοβαρά, και όλα αυτά πρέπει να αντιμετωπιστούν με ολοκληρωμένο σχεδιασμό και την υλοποίηση των απαραίτητων έργων.