ΓΣΕΕ: πιστοποίηση τίτλων των μαθητών των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων

Η ΓΣΕΕ ζητά πιστοποίηση τίτλων των μαθητών των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων υπό δημόσιο έλεγχο προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος και της ισονομίας
Για τον κόσμο της εργασίας, η καταπολέμηση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων είναι ίσως το πλέον κρίσιμο ζήτημα, ιδίως σε μια περίοδο οξείας οικονομικής κρίσης. Η ανισονομία στην εκπαίδευση, ιδίως μέσω της έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης, απειλεί τις πλέον ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τα παιδιά των μισθωτών, των μη προνομιούχων, των άνεργων, καθώς τους κλείνει τις πόρτες της κοινωνικής κινητικότητας και της πρόσβασης στην πανεπιστημιακή μόρφωση και στις καλοπληρωμένες θέσεις της αγοράς εργασίας.

Μετά την ψήφιση του Ν. 4713/2020 έχει προκύψει μείζον ζήτημα εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας στην ιδιωτική εκπαίδευση, επομένως και ζήτημα νομιμότητας της διαδικασίας πιστοποίησης των προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων που τα ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν. Με την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, η διαδικασία της οποίας περιλαμβάνεται στον καινούριο νόμο για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, τα ακαδημαϊκά προσόντα των αποφοίτων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων αναγνωρίζονται πλέον σε επίπεδο Ε.Ε., μεταφέροντας έτσι το πρόβλημα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η Συνομοσπονδία έχει ήδη προβεί σε ενημέρωση των ευρωπαϊκών θεσμικών αρχών, τονίζοντας πως η έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών από ελληνικά ιδιωτικά σχολεία πλήττει την ισονομία ανάμεσα σε μαθητές όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ε.Ε., καθώς οι τίτλοι αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, σε διαγωνισμούς πρόσληψης στο δημόσιο και για πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Επειδή δεν διαφαίνεται επί του παρόντος κυβερνητική πρόθεση για αλλαγή του νόμου, ώστε το Υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, η ΓΣΕΕ για λόγους προστασίας του δημόσιου συμφέροντος και της ισονομίας ανάμεσα σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης, συνυπογράφει την πρόταση της ΟΙΕΛΕ σύμφωνα με την οποία θα πρέπει η πιστοποίηση των τίτλων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων να γίνεται υπό δημόσιο έλεγχο, κατά το πρότυπο της πιστοποίησης των σπουδαστών των ΙΕΚ.